pondělí 20. února 2023

Kam (ne)zajít na jídlo | Budapešť

Dřív jsme brali polopenzi na hotelu jako základ, dnes už to není nic pro nás. Často nás to omezovalo v našem nabitém programu. Pokud to jde, tak snídaně si rádi zakoupíme, jen na těch večeřích nelpíme. Navíc je v zahraničí strašně málo hotelů, které by právě polopenzi nabízeli. Tím se nabízí otázka, kde se najíst? A já rozhodně nejsem typ, co by na dovolené vyvařoval! Pojďte se se mnou podívat na místa v Budapešti, díky kterým jsme tam neumřeli hlady.


Jo a když už někde jsme, rádi si dáme jejich místní kuchyni. P.S. Trdelník je maďarský, tak si ho rozhodně v nějakém dřevěném krámku dejte! Chybu neuděláte nikde.

Nejsme typ, kteří by si bookovali místa v restauraci dopředu. A to se nám zde několikrát vymstilo. Chtěli jsme se podívat do restaurace The magic, kde je výzdoba na styl Harryho Pottera. Velmi nás překvapilo, že pro víkendový termín je třeba si udělat rezervaci několik týdnů (!!) dopředu. Spoustu těch profláklých restaurací najdete po internetu, já vám tu ale zmíním jen ty, které jsme sami navštívili.



Karaván

Dobře, tohle patří také k těm velmi známým podnikům, ale opravdu to stojí za vyzkoušení a hlavně, vždy se na vás dostane! Jedná se totiž o skrytou uličku plných food trucků. Jsou zde ale i místa na sezení (venku). Četla jsem, že přes zimu mají zimní pauzu, ale my zde byli 17.11. a normálně se najedli. Muž si dal gulášovou polévku v chlebu a já langoš burger, který byl opravdu vynikající. 90 % stánků berou karty, někde brali jen hotovost. I samotné prostředí je velmi milé, proto tento podnik při své návštěvě rozhodně navštivte. 




Kisharang restaurace

Přítel tuto restauraci vytáhl někde na netu, když už jsme nevěděli, kam jít, aby se na nás dostalo. Opravdu maličká restaurace (míst k sednutí je asi 15), kde máte pocit, jako byste byli u babičky. Chvíli jsme na místo čekali, ale dočkali jsme se. Celé menu je doplněné obrázky a to my moc rádi. Ceny byly velmi přívětivé a za pití, jídlo a dezert pro oba jsme platili kolem 8-9k HUF. Pan číšník byl velmi milý.



Oba jsme si k jídlu dali slané palačinky plněné masovou směsí a přelitou paprikovou omáčkou, což bylo naprosto vynikající. Jako dezert padl teplý koláč s jablky a zmrzlinou. Také výborné. Tohle určitě nesmíte vynechat taky!



Drum Cafe Langosh & Goulash Bar

Kam jsme šli, tam jsme čekali frontu. Naštěstí i zde to šlo rychle a míst mají opravdu hodně (vevnitř i venku). Muž si dal vývar a já sýrovou polévku. Ta mě mile překvapila a obě polévky byly povedené. Jako druhé si muž dal tradičně nějaký guláš s nokama, já tradičně langoš. Na guláš si sem s čistým klidem zajděte, ale prosím, langoš zde nedávat! Mám langoše opravdu ráda a už jsem jich dost snědla a tento byl opravdu zklamání. Na to, že to mají přímo v názvu, tak byl gumový, ohřívaný, opravdu nedobrý. Sice se na jídlo prakticky nečekalo, ale za jakou cenu.





Navštívili jsme i jednu kavárnu, která je známá zejména po instagramu, ale té bych ráda věnovala samostatný  článek. Protože na ten pistáciový croissant se zapomenout nedá!

Která z restaurací vás nejvíce zaujala? Máte rádi maďarskou kuchyni?


13 komentářů:

  1. Restaurace vypadají opravdu pěkně. Wow, několik týdnů dopředu? :O Je smutné, že mají langos v názvu a neumí ho udělat :( polévku v chlebu jsem jedla v historické černé kuchyni na Vánoce v Jindřichově Hradci :).

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, sice mi cesta do Maďarska teď nehrozí, ale jsem ráda, že se tam dá dobře najíst. V minulosti to tak rozhodně bylo...
    Děkuji za info a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Já upřímně tady na ty tradiční jídla nejsem, takže bych asi spíš pro sebe zvolila jiné podniky :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Já se do Budapešti asi v nejbližší době nepodívám, ale na jídlo se kouknu vždycky ráda.

    OdpovědětVymazat
  5. Restaurace The Magic by mě teda zajímala :) A langoš burger vypadá zajímavě :D (škoda, že další zkušenost s langošem byla negativní)... A ty palačinkýýý! Proč já se na takový článek koukám tak pozdě večer, mám z toho chutě :D Těším se na další článek. A mimochodem, moc ti to sluší, ta červená "čelenka" je krásná :)

    OdpovědětVymazat
  6. Míšo děkuju za tipy, to se může hodit. Já ráda ochutnávám v cizích zemích místní speciality. Maďarskou kuchyni ráda mám, hlavně pálivé věci. Měj se moc hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. O té malé restauraci jsem psala na svém blogu v listopadu/ prosinci? Vaří tradiční maďarské jídlo a googli mi ji vyhodnotil jako jednu z nejlevnějších restaurací v Budapešti a hlavně v centru města. My jsme tam za 3 dny byli dvakrát :-D a nejzajímavější kombinace byl smažák s rýží!

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. Langoš burger zní skvěle! :D A menu s obrázky je vždy super, zejména v zahraničí :). Nejvíc mě zaujala asi ta první :).

    OdpovědětVymazat
  9. Jojo, tak tohle se opět hodí :-D Jsem zvědavá, kdy do Budapešti vyrazíme, doufám, že co nejdřív :-) Nejvíce se mi líbí ta restaurace HP, takže věřím, že se tam musí dělat rezervace, musí to být žádané :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ja musím jedlo hľadať vždy tak, aby splňalo bezlepkovú dietu a niekedy je to na zastrelenie. Pridem o mnozstvo skvelych dobrot podla fotiek. :D Naposledy bola pre mna kulinarskym sklamanim Viden a som celkom zvedava, co ocakavat od Budapeste. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Nehrozí, že bych se Budapešti někdy podívala, ale jídlo vypadá božsky. 🙂

    OdpovědětVymazat
  12. Všechno vypadá moc dobře 😍. Ač jsme byli v Budapešti jeden den, do žádného podniku ani restaurace jsme nezašli, jen jsme si koupili zmrzlinu a tu měli moc dobrou, ale věřím, že to při nějaké příští návštěvě napravíme. Každopádně skvělé tipy na místa, kam zajít 🙂.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥