neděle 30. ledna 2022

Zkouším recepty z Pinterestu: Vegan pohankové lívance

Dostala jsem hroznou chuť na lívance z pohankové mouky. Řekla jsem si, proč rovnou nezkusit něco najít na Pinterestu. Musím vám říct, že si vždycky vyberu tak 10 těch receptů a pak se těžko rozhoduju, které nakonec udělám :D Většinou kombinuju jestli na recept mám všechny suroviny doma, abych to nejedla týden a jestli má aspoň trochu vyvážené makroživiny. 
 
Tenhle teda těch bílkovin chudák moc nepobral, ale nic, co by nezpravil tvaroh. Původní recept najdete zde. Místo vajíčka se zde používá jablečný ocet. Ten vyjímečně doma mám, ale slečna psala v receptu, že stejně dobře poslouží citrónová šťáva. Já jsem si lívance osladila rýžovým sirupem, protože ho chci spotřebovat, ale můžete klidně použít javorový či datlový sirup :) Pokud nejste vegani, tak můžete použít i med :) Kromě toho, že je recept vegan, je také díky pohankové mouce bezlepkový.
 

Vegan pohankové lívance
- doba přípravy: 5 minut
- náročnost: lehká
- porce: 2

Ingredience
120 g hladké pohankové mouky
140 ml vody
30 ml rýžového sirupu
2 lžičky jablečného octu
lžička skořice
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
špetka vanilky 


Postup
V míse smícháme pohankovou mouku, skořici, prášek do pečiva, sůl a vanilku. Poté přidáme vodu, jablečný ocet, rýžový sirup a pořádně promícháme. Na nepřilnavé pánvi uděláme 8 lívanečků. Zdobíme čím je libo.

Makra na 1/2
Kalorie: 250 kcal
Bílkoviny: 5 g
Sacharidy: 55 g
Tuky: 1 g
Vláknina: 0,5 g
 
 
Hodnocení 5/5
Bála jsem se, jaké budou lívance, když tam není vajíčko. Místo něj je tam jablečný ocet, který ve výsledku není vůbec cítit. Já tam necítím ani ten prášek do pečiva. Lívance se povedly na 1*. Vůbec se netrahaly a dobře se s nimi pracovalo. Protože jsou z pohankové mouky, tak těsto má trochu specifickou chuť po pohance, ale mě tohle třeba vůbec nevadí. Pohanku jako takovou úplně nevyhledavám, ale mouka mi chutná. 

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz
 

Zkoušeli jste už někdy vegan lívance bez vejce?

22 komentářů:

  1. Zajímavý recept, docela bych ho vyzkoušela. Ale nevím, jestli kvůli němu kupovat pohankovou mouku - my ji jinak nepoužíváme...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji používám hlavně na ty lívance a palačinky :) případně můžeš zkusit najít v blízkosti bezobalovy obchod a koupit si jen přesné množství na recept :)

      Vymazat
    2. S tím bezobalovým obchodem je to dobrý tip, to mne nenapadlo.

      Vymazat
  2. Míšo, mouky kupuji různé, myslím, že i pohankovou jsem doma už měla. Většinou je přidávám do chlebových těst. Mohu vyzkoušet i lívance, i když ty dělám nejraději vločkové.
    Děkuji za info a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě zase ty vlockove moc nejedou, tak dělám hlavně že spaldove mouky :) případně této pohankové.

      Vymazat
  3. Panejo, ty vypadají skvěle. Já dneska měla ke snídani banánové lívance, na kterých si ujíždím už dobrý rok :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já banán zase moc nemusím, takže takové lívance u mě nenajdeš 😅 ale hlavně že chutná ❤️

      Vymazat
  4. Lívance vypadají moc dobře. :) Myslím, že je také brzy vyzkouším na nějakou snídani!

    OdpovědětVymazat
  5. Já si občas dělám úplně obyčejné palačinky, myslím, že recept jsem někdy našla u tebe:) Jsou to asi teda spíš lívanečky, mám malinkou pánvičku, která je super. No a mezi palačinky patlám skyr (třeba vanilkový). Bez vejce, to jsem ještě nezkoušela. Pohankovou mouku jsem taky ještě nezkoušela, to bych mohla zkusit, díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rado se stalo ❤️ já dřív taky hodně mazala tvarohem, ale teď jsem si zamilovala proteinellu :)

      Vymazat
  6. Lievance vyzerajú super!
    Len ja nemusím pohánkovú múku, vadí mi, ale pohánkovú kašu paradoxne milujem :-)
    Asi niekedy vyskúšam, vďaka za recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji 🥰 tak to je opravdu zajímavé 😁 není za co ❤️

      Vymazat
  7. Lívance za mě ne-e. Ne že by mi nechutily, ale prostě je neumím :D Jakože odhadnout a aby se nelepily a tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cvičení dělá mistra, nebo jak se to říká 😁😊

      Vymazat
  8. Taky si vždy uložím hromadu variant a nevím, kterou zvolit a tak kombinuji a upravuji :D. Lívance vypadají skvěle, asi bych se taky bála jablečného octu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teri, není tam vůbec cítit :) Dominik zase chce vařit jen podle receptu a to mě hrozně vytáčí, protože na to nejsme vůbec zvyklá 😂😂

      Vymazat
  9. Tyjo, to je článek pro mě jako dělaný. Lívance bez vejce, to je teda výzva. Ač nahrazuji všemožné ingredience tak na absenci vajíček bych si netroufla, ikdyž logické, že nahradit půjdou, protože i vegan má pestrý jídelníček, což bohužel spousta lidí neví a vidím ve veganství jen jezení zeleniny, což pravda není. Ukládám a možná i vyzkouším (až teda dostanu odvahu s tím vejcem), ale jablečný ocet je úžasná potravina :)

    http://lifebynikys.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš. Vegani si pochutnavaji na všem, takže i bez vajíčka to hezky jde. Pro všežravce super tip, když jim vajíčka dojdou :)

      Vymazat
  10. Já už musím taky nějaké vyzkoušet, už se k tomu docela odhodlávám dlouho 😅🙈. Jinak jsem taky ten tip, co si vždy najde několik receptů a pak vybírá ten co bude nej, ale vždy se držím přesného množství čeho a kolik 🙈🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já u receptu se nikdy nedržím 😅 teď jsem po dlouhé době dodržela, protože to byla svíčková s drahým masem 🙈

      Vymazat
  11. Pohankové lívance jsem chtěla udělat už dávno, pohanku mám moc rada. Docela mě zaujalo nahrazení vajíčka jablečným octem nebo citronovou šťávou, znám jenom nahrazení banánem :D Každopádně vyzkouším je a jsem docela zvědavá, jak to zachutná rodině :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥