úterý 31. března 2020

Makový závin (1/24 116 kcal)

Na makový závin jsem už měla chuť nějakou dobu. Ten z obchodu mi moc nejede. Nebo jako jede, ale vůbec se ho nenajím. Když sním polovinu, tak mám pocit, jako kdybych nic nejedla.

U makových věcí se vždycky bojím náplně. Z nějakého důvodu se mi nikdy nepovede. Povařím mák v mléce, ale asi ho dávám moc, protože je to vždycky řidké. Tentokrát jsem dělala raw náplň, která se povedla na jedničku a ještě skvěle chutná a dělá závin úžasně vláčný.

Celkově vám tenhle závin vydrží měkký a vláčný asi 4 dny. Možná i déle, ale u nás déle nevydržel :D

Z dávky jsem udělala 2 nohavice a každou jsem nakrájela na 12 kousků.

Recept mám od slečny z instagramu livingahappy.



Makový závin
- doba přípravy: 60 minut + kynutí
- náročnost: střední
- porce: 24

Ingredience
těsto
300g hladké špaldové mouky
špetka soli
120ml vlažného mléka
1/2 kostky čerstvých kvasnic
5g třtinového cukru
15ml řepkového oleje
dle potřeby voda

náplň
200g mletého máku
120g jablečné přesnídávky
100g namočených datlí
100ml mléka

vejce na potření


Postup
Ve vlažném mléku si rozmícháme kvasnice a cukr, poprášíme moukou a necháme vzejít kvásek. V míse smícháme mouku se solí a olejem. Přidáme kvásek a dle potřeby vodu a zpracujeme nelepivé těsto, které dáme kynout na 1h. Mezitím si připravíme náplň. Do mixéru vložíme předem namočené datle slité od přebytečné vody, mléko a přesnídávku a rozmixujeme. Vmícháme mák. Těsto rozdělíme na 2 části. Z každé vyválíme obdélník, který pomažeme náplň a zamotáme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem a potřema vejcem. Pečeme na 190°C 25 minut do zlatava.

Makra na 1/24
Kalorie: 116 kcal
Bílkoviny: 4g
Sacharidy: 13g
Tuky: 4,5g
Vláknina: 2g

Máte rádi záviny? Jaká je vaše neoblíbenější náplň do nich?

Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)



   Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet


Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

22 komentářů:

  1. Ahoj, já miluji záviny, hlavně tvarohové. Ta jablečná přesnídávka v náplni by mě asi nikdy nenapadla, ale je to super nápad:-) Já jsem dneska koupila povidla a tvarohy a uvidíme, jestli se mi povedou klasické české buchty:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ty taky zbožňuju! Dodá náplni vláčnost a i ji hezky osladí :) Budu držet palce!

      Vymazat
  2. Já mám ráda klasiku - jablečný závin. A tuhle jsem měla u kamarádky ořechový a ten byl taky super. Máku moc nehodlduju...
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, ale ořechový bych taky mohla zkusit :) Děkuji za super tip! Já bych se ho teda mohla užrat :)

      Vymazat
  3. Záviny miluju, hlavně makové, protože mák mám moc rád a mám rád všechno, co mám má. Nikdy se ovšem u nás doma domácí nepekl, měli jsme vždy jen kupovany, takže teď je nejvyšší čas to vyzkoušet:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem měla naposledy kupovaný, mohla jsem ho sníst celý a stejně jsem měla pořád hlad :D Tenhle domácí ze špaldy je ale super!

      Vymazat
  4. Tak to si musím brzo zajít do obchodu pro mák... Mňam!!!
    Jinak počkej, tenhle mesíc vyjde naše výzva a tam mám zrovna makovou náplň a je boží. Hezky zhoustne a je výborná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že vám bude chutnat Miško! ♥ tak to jsem na ní zvědavá a už se na ni moc těším :)

      Vymazat
  5. U nás doma je mák hodně oblíbený a to jak v závinech, tak třeba i v bábovce. S kupovanými záviny mám taky problém. Většinou cítím z té makové náplně nějakou pachuť a přes to u mě vlak prostě nejede :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším :) Já tam teda žádnou pachuť necítím, ale absolutně se z něj nenajím :D :)

      Vymazat
  6. Tak ten vypadá výborně, až si koupim mák, tak vyzkouším:)

    Be-fiteat.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Ahooj! :)

    Především moc děkuju za super komentář a návštěvu mého blogu <3 To, že jsem na sladký už jsi u mě zjistila, takže tenhle recept jsem si rovnou uložila do oblíbených :D Ještě horší na tom je, že makovej závin mám nejradši a úplně se ztotožňuji s tím, že když ho koupím, tak se z něho nenajím :) Koukala jsem, že receptů je tady spousta, tak jsem Ti rovnou dala odběr, aby mi nic neuniklo <3

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj ♥
      Jezus, to je strašně milé! Rádo se stalo, ráda budu číst nějaký nový blog :) Jsem ráda, že chyba není v mém žaludku :D Určitě Ti bude chutnat, je fakt super :) Ty jsi Zlato, moc děkuju! ♥ Já půjdu víc prozkoumat Tvůj blog ♥

      Vymazat
  8. Já spíše dělám jablečný, protože makový přítel moc nejí, ale uvažuji, že bych taky takový upekla a asi ho sním pak sama, haha. Vypadá krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak udělej poloviční dávku a něco málo dej do mrazáku :) Moc děkuju ♥ To přítel může cokoliv :D

      Vymazat
  9. Mňam! Ten mám od dětství moc ráda! :) Musím se přiznat, že jsem ho teda ještě sama nezkoušela, ale po tomhle návodu a s trochou více času to třeba v následujících dnech vyzkouším. :) Díky za tip!
    Lola-J.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky :) Teď je na takovéhle blbosti čas :D Já moc děkuji za komentář ♥

      Vymazat
  10. Och vypadá úžasně. Můj muž miluje mák ve všem,jí mi ho rovnou pod rukama. 😂 vyzkouším, moc děkuji za inspiraci. Svůj blog teď vůbec nestíhám. Skočila jsem zpět do zdravotnictví,dítě doma,takže se víc vaří a peče,a do toho je teď práce na zahradě,takže času málo. Ale sehnala jsem kvásek a zamilovala jsem se do něj. Hned jak to půjde něco hodím na blog. Přeji krásné dny,plné lásky a pohody a hlavně zdraví ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju ♥ Rádo se stalo :) Koukala jsem, že moc článeky nepíšeš :) Tomu rozumím, blog je jenom koníček, takže je potřeba se věnovat důležitějším věcem :) Tak to jsi dobrá, já se kvásku pořád trochu bojím :D Moc děkuju, Tobě také ♥

      Vymazat
  11. Makový závin sice moc nemusím, ale doma by určitě chutnal. :-) Já osobně spíš vidím, že by se těsto dalo použít na štrůdl a to bych si zase dala já. :-)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, náplň si můžeš udělat podle chuti. Já měla zrovna chuť na makovou :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥