neděle 15. září 2019

Cuketový perník s borůvkami a pekanovými ořechy (1/12 96 kcal)

Perníky i perníčky miluju. Směs skořice, badyánu, anýzu, nového koření, fenyklu, koriandru a hřebíčku uchvátí snad každého. Nejen, že očarují vaše chuťové pohárky, krásně i lahodí nosu. Jaj, to je slovní spojení, co :D :D Není divu, že tohle  není první recept na blogu na perník. Už tu najdete Jablečný perník a Datlový perník.

Protože je sezóna cuket, tak tvoří základ našeho zdravého perníku. Já jsem si ho udělala s borůvkami a pekanovými ořechy, ale pokud tyto věci nemáte doma, klidně je můžete vynechat nebo nahradit nějakou jinou dobrotou - malinami či rybízem a vlašskými ořechy nebo kešu.

Kdo nemá protein, může ho nahradit jiným sladidlem dle preferencí - třtinový cukr, med... Výsledné nutriční hodnoty se ale změní. Tak jdeme na to, ať máte zítra co snídat.


Cuketový perník s borůvkami a pekanovými ořechy
- doba přípravy: 70 minut (30min příprava + 40 min pečení)
- náročnost: lehké
- porce: 12

Ingredience
250g nastrouhané cukety na jemno
100g jemných vloček
50g hladké špaldové mouky
40g čokoládového proteinu
30g kakaa
2 vejce
150ml mléka
lžička prášku do pečiva
lžička perníkového koření
50g borůvek
15g pekanových ořechů


Postup
Smícháme vločky, mouku, protein, kakao, prášek do pečiva a perníkové koření. Přidáme cuketu nastrouhanou na jemno, žloutky a mléko. Z bílků vyšleháme tuhý sníh a opatrně přimícháme. Nakonec posypeme borůvkami a pekanovými ořechy. Pečeme na 180°C 40 minut.

Makra na 1/12
Kalorie: 96 kcal
Bílkoviny: 6g
Sacharidy: 10g
Tuky: 3,2g
Vláknina: 1,8g

Máte oblíbený recept na perník? Jaké druhy doma děláte?



Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)



   Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet


Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

26 komentářů:

  1. Ten vypadá báječně, určitě musí skvěle chutnat :)Taky teď máme hodně cuket a pečeme z nich podobné dobroty :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju ♥ Byl moc dobrý a vláčný :) Ani se nedivím :)

      Vymazat
  2. Cuketový perník je moje snad nejoblíbenější jídlo z cukety :D mňam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě teda vede cuketa na slano v podobě takové domácí čalamády, kterou dělá mamka :)

      Vymazat
  3. Moje mamka dělává cuketový perník a miluju ho, člověk by ani nepoznal, že v tom je nějaká zelenina :D Tvůj recept vypadá skvěle, určitě ho vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky by mě v životě nenapadlo, že je tam zelenina :D Moc děkuju ♥ Doufám, že Ti bude chutnat! :)

      Vymazat
  4. Já skoro nepeču, moc mě to nebaví, ale tehle perník bych si dala. Vypadá skvěle a ta kombinace borůvek a pekanovejch ořechů! Mňam! :)

    Šári/GrünHauz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase pečení můžu! Akorát v poslední době teda na to musím mít náladu :) Kombinace je opravdu moc dobrá :)

      Vymazat
  5. Už jsem taky pekla cuketové řezy, recept je hodně podobný, jen já jsem trochu konzervativnější co do surovin, protože manžel experimenty moc neoblibuje. A polévám čokoládovou polevou - prostě nic dietního ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za to určitě výborného :) Já něčím takovým nepohrdnu, ale sama doma se snažím péct zdravěji :)

      Vymazat
  6. perník z cukety chci zkusit už hrozně dlouho!! nejlepší jak do sebe dostat zeleninu a hlavně miluju cuketu!! určitě vyzkouším :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě :) Taky si říkám, že je to takový fajn způsob, jak do sebe dostat nějakou zeleninu :D Doufám, že Ti bude chutnat ♥

      Vymazat
  7. škoda, že už je po cuketovém období...měli jsme jich tolik, že jsme už nevěděli co s tím a tento recept vypadá chutně😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? To babičce teda pořád ještě hodně rostou :) Aspoň tady bude recept do dalších sezón :)

      Vymazat
  8. ňamka :) ja peču podle nálady :) a podle návštěvy :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky peču podle toho, na co mám chuť a koho mám hostit :D Taťka je třeba velmi náročný strávník a chutná mu víceméně jenom to nezdravé, jak se jakkoliv snažím :D

      Vymazat
  9. Já už konečně musím udělat nějakou buchtu s cuketou. Pořád se tomu bráním a nevím proč🙈😁!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusíš se ničeho bát, chuť cukety tam není vůbec cítit :)

      Vymazat
  10. Téda, ten se ti opravdu povedl. Ukládám do receptů a tenhle nebo příští týdne musím vyzkoušet :)


    Life by Angellyca

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá opravdu krásně! Já jsem letos dělala z cukety skoro všechno, takže i perník. Ale tvůj recept se mi líbí a ještě tu mám jednu zapomenutou cuketu :) Díky za inspiraci :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Lindy, jsi zlatíčko ♥ U nás se jela hlavně čalamáda :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥