pondělí 17. června 2024

Splněné přání, Mikulov

Měla jsem v Česku několik měst, které jsem si přála vidět. Byly to takový hodně známé města, ale protože se nachází dál od nás, tak jsem v nich nikdy nebyla. Mariánské Lázně, Karlovy Vary, Český Krumlov a Mikulov. Teď jsem si splnila vidět i to poslední (což samozřejmě dá vzniku dalšího seznamu měst, kam nutně potřebuju :D).


Tohle je už třetí článek z našeho výletu na jižní Moravě. Krásné ubytování jsem vám už popisovala tady a místa, které jsme navštívili po cestě, jsem vám představila zde. Tímto článkem uzavřeme náš Velikonoční výlet po jižní Moravě. Společně se tedy projdeme po Mikulově.

Nejdřív jsme vyrazili přes centrum, kde se konaly velikonoční trhy, na zámek. Po cestě jsme potkali poutač na vyhlídku z Kostelní věže a kdo jsem, abych řekla ne. Vyrazili jsme se tam podívat. Vstupné se dává do kasičky nebo přes QR kód. Dospělí 50 kč, děti a důchodci 30 kč, rodinné vstupné 120 kč. Podívali jsme se na místní zvon a nahoře najdete i kartičky popisující výhledy. Je zde opravdu skvělý výhled na Mikulovský zámek.




Zámek Mikulov
duben, říjen, listopad PÁ-NE 9:00 - 16:00
květen, červen, září ÚT-NE 9:00 - 17:00
červenec, srpen PO-NE 9:00 - 18:00
na výběr ze 4 komentovaných a 2 nekomentovaných prohlídek
vstupné 120-180 kč/dospělí, 60-90 kč/zlevněné





My jsme si vybrali nekomentovanou prohlídku Římané a Germáni v kraji pod Pálavou. Prostory se nachází ve sklepení, takže se zde můžete zchladit v horkých dnech. Jsou zde k nahlédnutí drobné předměty, které byli nalezeny či rekonstrukce knížecího hrobu u Mušova. Mimo poučných tabulí jsou zde i interaktivní, které vám řeknou výklad k tématu, který si vyberete.




Ze zámku jsme se vydali na Svatý kopeček. Dočkáte se zde snad těch nejkrásnějších výhledů na Mikulov. Za nás tady hrozně foukalo, takže jsme šli honem dál. Víte ale historii tohoto místa? Kostel sv. Šebestiána s křížovou cestou nechal postavit František z Dietrichstein po morové epidemii v r. 1622. Zároveň je místo od r. 1992 přírodní rezervací díky tomu, že zde roste velká spousta chráněných druhů rostlin. 



Pokud se rozhodnete pokračovat po cestě Via Czechia - jižní dál, dojdete lomu na Janičově vrchu. Zatopený vápencový lom u Mariánského mlýna je domovem mnoha ohrožených druhů. Místní lomové stěny využívá ke hnízdění i naše největší sova, výr velký. V létě se zde můžete smočit, ale reguluje se množství návštěvníků. Takhle mimo sezónu nás tu bylo jen pár.



Přes Geopark Turold a Čertův kámen jsme zašli ke zřícenině Kozí hrádek, která bohužel nebyla otevřená (pokud je vyvěšená vlajka, je hrádek otevřený). Vznikl v 15. století jako dělostřelecká věž s ochozem, aby bránila Mikulov a obchodní cestu. Ovšem i tak se můžete podívat na krásný výhled směrem k Mikulovskému zámku. 


Den jsme skončili u hotelu, v pivovarské restauraci Galant a využitím střešního bazénu

Byl jsi někdy v Mikulově? Jaká česká místa lákají tebe?


9 komentářů:

  1. Mikulov je krásné město :) já ho navštívila tak tři roky zpět, kdy jsem šla s kamarádkou pěšky přes Pálavu a tam naše cesta končila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem bohužel přímo v Mikulově nebyla. Znám ho jen z fotografií, blogů atd. Vypadá moc dobře.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, v Mikulově jsem byla několikrát, moc se mi tam líbí! Jen na Svatý kopeček jsem se ještě nevydrápala, vždycky bylo +30 už v 8 hodin ráno! Ale restaurace Galantu, ta nezklame.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Mikulov je krásný, jednou jsem tam taky byla :). Karlovy Vary a Český Krumlov mě taky lákají :).

    OdpovědětVymazat
  5. V Mikulově jsem byla, je krásný :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  6. V Mikulově jsem byla pouze na otočku a to na teambuildingu s kolegy, ale určitě bych ráda někdy navštívila zámek a lom, který vypadá moc hezky 😊🏞️.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Míšo moc se mi líbí, jak si cestujete a užíváte života !!! Dobře děláte, vzpomínky Ti nikdo nevezme... Fandím Ti, Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. V Mikulově jsem byla několikrát a moc se mi tam líbí :) ještě moc nemám projeté Liberecko, chci se tam co nejdřív podívat :)

    OdpovědětVymazat
  9. Naprosto chápu, že jsi ho měla na seznamu přání. Nádherné vinařské město

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥