neděle 19. května 2024

Přes tři hrady 2024

Právě díky této akci, Přes tři hrady, vidím, jak ten čas neskutečně utíká. Přijde mi, že se vždycky jednou vyspím a zase tu je čas na pochod. A ani letos tomu nebylo jinak. Akce vyšla na sobotu 11.5.2024. Po dlouhé době nám vyšlo i velmi příjemné počasí na túru, ani teplo, ani zima. 


Startovali jsme z našeho milovaného Potštejna, kam jsme dorazili kolem 9:30. Parkovné se neplatilo a do 10 bylo parkoviště prakticky plné. Startovné stálo 50 kč/os. Hecli jsme se a vybrali si nejdelší trasu, jakou Potštejn nabízí - 24 km. Na startu jsme se ještě občerstvili kávou a zákuskem a vyrazili. 




Mikiny jsme měli s sebou, ale bylo to úplně zbytečné. Brzy jsme se cestou do kopce zahřáli. Díky pochodu jsem měla příležitost vynést své nové tričko na sport od Pumy, které jsem získala v rámci spolupráce s eshopem D-sport. Chvílema jsem se bála, jestli na něm nebude vidět pot, ale minimálně první zkoušku ustálo na výbornou.



Trasa vedla přes obec Brnou, až jsme došli pod hrad Litice, kde byla první kontrola. Mimo trasu jsme se vyšli podívat na hrad, který jsme naposledy vynechali. Bylo zde spoustu občerstvení, my si dělali místo v žaludku na jiné dobroty. Prošli jsme část planetární stezky, okrajově obec Merklovice a skončili jsme v Zámělu (další kontrola) v hostinci u Fajtrů. Dominik nasadil nebezpečné tempo a ještě, že tak, jinak bychom byli bez grilovaného kuřecího masa (110 kč), které chvíli po našem příchodu došlo. Ochutnali jsme ještě pikantní klobásu (70 kč) a vepřový steak (110 kč). Měli jsme za sebou 16 km a nohy nám začaly těžknout.





Pokračovali jsme kolem kostela sv. Marka, který za ten rok prošel krásným opravením přední fasády a před Potštejnem jsme vyrazili na zříceninu hradu Velešov. Dál jsme pokračovali prakticky sami. První velký kopec. Z hradu toho moc nezbylo, ale jsou tu krásné výhledy. Třetí kontrola nás čekala na kopci Kapraď, který byl snad ten nejhorší. Ale díky tomu jsme měli hrad Potštejn jak na dlani. Tady jsme si chvilku odpočinuli. Přes louku jsme došli k Modlivému dolu, kde je dost nebezpečné klesání, dost to tady klouže a cesta není vůbec dobrá. Vždycky se těším, až budeme dole. Pod Potštejnem.





Prošli jsme kempem Vochtánka a kam jinam, než nahoru na Potštejn, kde nás čekala poslední kontrola. Tento kopec mi už přišel úplně lehký, oproti těm ostatním. Tímto jsme poprvé dodrželi název pochodu a opravdu zdolali 3 hrady. Dali jsme si na chuť wafli a šli do cíle, kam jsme došli po 6 h čisté chůze (16:15 hod) a necelých 800 m převýšení. Měli jsme krásné tempo. Dostali jsme medaile a diplomy. Za odměnu si dal Dominik točenou zmrzlinu a já churros.




Prostě krásný den. Letos se to fakt povedlo a já se těším na výzvu příští rok.


A musím se pochlubit, poprvé jsem neusnula v autě cestou domů.

Článek vzniknul ve spolupráci s eshopem D-sport

Jaký byl váš víkend?

16 komentářů:

  1. Míšo, to je tedy výkon! A cesta vede krásným krajem, mám to tam moc ráda a všechna místa znám. Pěšky jsem tedy nešla...
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. tak to je krásná akce :) já dříve také chodila na pochody, ale manžela to nebaví, tak z toho postupně sešlo, ale ráda bych pak s malým, až trochu víc vyroste :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký pochod. My víkend strávili na zahradě. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. Ježiiis, tohle je pecka a kdybych měla s kým, hned bych šla! Nemám kolem sebe lidi, co by chodili na túry nebo ušli tolika kilometrů :( :-D Nebo vyjdu sama! Ale nevím, zda se něco ve Středočeském kraji takhle funguje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak aspoň důvod si sem příští rok naplánovat nějaký víkendový pobyt a poznat i okolí :D <3 Jsou zde samozřejmě i kratší trasy :) Konkrétně z Potštejna vedly trasy: 5, 9, 13, 16 a 24 km. Vybere si každý dle svých možností.

      Vymazat
  5. Pochod znám (jeden rok měli čajový sáček, který jsem pak od někoho dostala a skončil v mé sbírce), ale nikdy jsem ho nešla a ani na hradech, přes které vede, jsem nebyla. Ale ráda bych se tam někdy podívala.

    OdpovědětVymazat
  6. Tato akce zní prostě parádně! Jste dobří :).

    OdpovědětVymazat
  7. Na Slovensku asi nič podobné nemáme, ale keď tak premýšľam, tak neviem, či máme tri hrady takto blízko seba, aby sa nimi dalo prejsť peši a za jeden deň. Ale takúto akciu by som si chcela skúsiť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě můžeš zkusit něco naplánovat i sama :) Také mám v plánu ještě něco podobného po vlastní ose, tak uvidíme, co se mi povede vymyslet :)

      Vymazat
  8. Pááni, vy musíte mít dobrou fyzičku! To je super, takový výlet a ještě to dobré jídlo, mňam! Super, že jste stihli to kuřecí :D A churros asi neznám....?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Churros je španělská dobrota z odpalovaného těsta. A protože jsme byli letos v Barceloně, o churros určitě ještě uslyšíš :)

      Vymazat
  9. Krásná akce, pěkně jste si vyšlápli 🙂 Hezký večer přeji, Šárka

    OdpovědětVymazat
  10. Vy jste šikulky <3! Já chodila po Šumavě asi 25 km a byla jsem úplně vyřízená :D Pak jsme museli chvátat ještě na vlak, aby nám neujel.

    OdpovědětVymazat
  11. Panejo, to vypadá jako hodně pěkný pochod! 26km, to už je slušná procházka :D Jediné místo, které znám z trasy, jsou Litice, tam jsem kdysi dávno byla :)

    ABitOfJitt

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥