pondělí 11. března 2024

Překonali jsme svůj strach - potápění se žraloky | Dubaj

Dubaj nabízí spoustu netradičních zážitků. Ať už se jedná o přelet vrtulníkem nad městem, zip line přes Dubai Marinu nebo potápění se žraloky. Tyto věci vyjmenovávám schválně, sami jsme nad všemi přemýšleli. Nakonec jsme zvolili potápění se žraloky. Naše první zkušenost a bohužel nedopadla zrovna nejlíp. Ale popořádku!


Dubai Mall, obří nákupní centrum přes několik pater, který v sobě ukrývá nejednu zvláštnost. Můžete si uvnitř zabruslit, i když je venku 30 °C, projít si ZOO s vodními živočichy, u vybraných druhů si můžete dokoupit krmení nebo se potopit do největší vodní nádrže na světě.


Dubai Aquarium 
200 AED (= 1280 kč)
PO-PÁ 10:00-23:00
SO-NE 10:00-24:00

Shark Walker
620 AED (= 4000 kč)

Pokud se rozhodnete pro potápění, vstup do akvária je zdarma. Nabízejí hned několik druhů potápění, avšak k některým už musíte mít kurz. Proto my jsme zvolili Shark Walker = žraločí chodec (bez potřeby kurzu pro potápění). Tělo máte v neoprenu a na hlavě helmu, kam vám proudí vzduch. Hlavu tedy máte v suchu.


Před ponorem dostanete instruktáž o tom, co vás čeká, včetně základů podvodní komunikace. Která se vám, při vaší smůle, bude hodit. My jsme si ještě připlatili za fotografa. Není dovoleno mít s sebou vlastní GoPro. Ponor trvá 30 min a věřte, že to bude úplně stačit.


Do Dubaje jsem odlétala nachlazená a potápění s ucpaným nosem je opravdu nepříjemné. Myslela jsem, že to vzdám, jak mě bolely uši. Díky bohu to po nějaké době přešlo a my si jen užívali ten zážitek. Jste v kovové kleci, kdy pod sebou máte prosklenou podlahu. Pár drzých ryb se dostalo až k nám. Není ani třeba se bát žraloků, ty se ke kleci nepřibližovali.


Při instruktáži se dozvíte, že po celou dobu budete v helmě slyšet ruch od toho, jak tam bude proudit vzduch. Těsně před ponorem jsme se ještě ptali, jak se ukazuje, že nám došel vzduch. A teď si představte, že se potápíte a najednou naprosté ticho. Kupodivu jsem byla v klidu, jen jsem začala ukazovat, že nemám vzduch. Cítila jsem, jak helma postupně těžkne. Dominik si myslel, že panikařím, tak mi naznačoval, že mám zůstat v klidu. Normálně se mi uvolnilo těsnění u trubice přivádějící vzduch. Naštěstí to potápěč jen utáhl a my se kochali dál. Netradiční zážitek, který se stal netradičním ještě víc.



Poté jsme se přesunuli do podvodní ZOO, kde jsme náhodou viděli krmení lenochodů a prošli se podvodním tunelem. Pokud vám stačí jen pohled na obří akvárium, toho si můžete užít zdarma. Není nijak zakryté.


Na co nejšílenějšího jste kdy šli?

16 komentářů:

  1. wow, tak tomu říkám zážitek! hustý!

    OdpovědětVymazat
  2. to muselo být... skvělé :) kromě teda toho vzduchu, ale celkově... páni :)

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, čtu to s lehkým mrazením v zádech. Potápění není nic pro mne, ještě helma, přívod vzduchu,... brrr! Ráda věřím, že to je zážitek, ale já a má klaustrofobie bychom si ho nechali ujít :o)
    Úžasné fotky!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle jsem fakt obdivovala! :-D To je prostě hustý. Já bych do toho tedy nešla, ale zase je takový uklidňující, že jste vlastně v kleci :-D Zážitek to musel být teda maximální!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak z chybějícího vzduchu bych začala na tuty panikařit.
    Pro mne as nejšílenější byly ferraty (bojím se výšek) a pak sjezd řeky na raftu na Altaji (tam jsem se bála taky dost, navíc mne na jedné peřeji někdo majznul pádlem přes hlavu - naštěstí jsme měli všichni helmy)

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jo, to je mazec! Určitě zážitek na celý život. Ještě, že se nepříjemná situace rychle vyřešila.

    OdpovědětVymazat
  7. Hlásím, že jsem srab)))
    Máte můj velký obdiv.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je super zážitek, to by se mi taky líbilo :) Přemýšlím, co nejšílenějšího jsem kdy udělala, teď zrovna nevím... Napadá mě možná větrný tunel v Praze. Dali jsme dva poukazy rodičům asi k výročí a když jsme se po čase zase objevili v Praze, zarezervovali jsme to, mamka se těšila, ale už taťka nešel, ale mamka a bráchové s přítelkyněmi a bylo to taky zajímavé, že i když jsem všechno udělala podle instrukcí, tak mi během toho chtěly odletět jejich speciální brýle :D Chybička se vloudila :D Instruktorka se mi je snažila uprostřed létání zase znovu utáhnout, ale když jsme dolítali, tak řekla, že brýle už jsou možná na vyhození, tak šly do koše...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že tyhle tunely existují, ale ještě jsem v žádném nikdy nebyla. To také musel být určitě adrenalin! :)

      Vymazat
  9. To by se mi taky líbilo zažít :D. Bála bych se, ale láká mě to :D.

    OdpovědětVymazat
  10. Zážitek asi hezký, ale já jsem vcelku proti tomu. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Wau, to musel byť zážitok, verím, že ste si ho užili.

    OdpovědětVymazat
  12. Určitě zážitek, ale já bych si ho nechala ujít. 🙂

    OdpovědětVymazat
  13. Já bych se jednou moc ráda setkala s velkým bílým, přes klec teda, jinak zážitek to musel být super, až na ten vzduch, ale naštěstí to šlo vyřešit :) Doteď vzpomínám na Maledivy a jak super bylo setkat se s žralokem ve volné přírodě a taky jaké bobky jsem měla :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  14. Wow, až na tu drobnou nepříjemnost věřím, že to musel být parádní a nezapomenutelný zážitek 😊.

    OdpovědětVymazat
  15. Wow, tak to klobouk dolů, jste hodně odvážní. :D :) Já bych asi byla po... až za ušima. :D Ale zážitek to je určitě nezapomenutelný. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥