středa 1. listopadu 2023

10/26/2023 | V lese na houbách

Další položka z mého podzimního bucket listu odškrtnutá. A to jsem myslela, že už ji nestihnu. Většinou s mamkou chodíme na houby hned ze začátku září, jenže jak letos dlouho vydržely vysoké teploty, tak houby nerostly. Když na začátku října pršelo, tak byla zase zima. Teď bylo po dešti a příjemnými 15 °C, tak jsme se vydaly prozkoumat les.



I když jsme se snažily a chodily po lese 2 h, moc se nám toho nejít nepodařilo. Jak řekla mamka, víc místa zabírala moje svačina než nálezy :D Nevím, jestli tady z vás také chodí někdo na houby, ale našly jsme jeden druh pro nás neznámý a nemůžeme přijít na to, co to je a hlavně, jestli jsou jedlé. Myslely jsme si, že se jedná o hřib červený. Poradily jsme se proto s dědou, zkušeným houbařem, a ani on ji nezná.



'Víš proč jsem tak dlouho naživu? Protože přesně tyhle houby, co neznám, nesbírám.'



Tímto moudrem se u dnešního krátkého čtvrtečního článku s vámi loučím. A oproti Madeiře bez klíštěte!

Jak si zatím vy užíváte podzim? Znáte bucket listy?

15 komentářů:

  1. Míšo, letos jsem viděla v lese sotva pár prašivek. No, dvě polévky jsme měli, ale žádná sláva... Ale procházka v lese se taky počítá!
    Bucket listy znám, ale nepoužívám je...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. My zkoušeli letos hledat houby dvakrát a bez úspěchu :D. Bucket listy příležitostně využívám, ale ne pravidelně :).

    OdpovědětVymazat
  3. Pořád říkám, jak zajdu do lesa na houby a zatím nic. V loni jsme vlastně byli na procházce v lese a sbírali (to byly ty hony na houby, protože rostly jak divý :-D ) Houby nejím, takže bych je neměla moc komu dát. Jinak teda jsem překvapená, že jste našly neznámou houbu. Letos úroda hub nic moc bych řekla, je jich málo.

    OdpovědětVymazat
  4. To my to teda letos vůbec nestihli)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. My byli letos na houbách jednou - zcela bez úspěchu. U nás prostě nerostli (potvrzeno i od místních). Ono nám ostatně nezbylo moc lesů - hodně toho sežral kůrovec...

    OdpovědětVymazat
  6. My byly teď o víkendu taky, pár kousků do bramboračky se našlo, ale žádná sláva. :) Takhle z fotky bych klidně řekla, že podle modrající nožky to bude kovář a ten je jedlý, ale ruku do ohně bych za to nedala. Jinak já to mám taky tak, co neznám, tak nesbírám. :D
    Máma z Kolína

    OdpovědětVymazat
  7. No ale i tak hezký :) Já myslela, že už houby nejsou... ten neznámý druh teda taky nevím... mě jednou říkal (jeden hrozně upovídaný) pán v čekárně u psychiatra, že někde kousek od nás je chlap, který určí totálně všechno.. můžeš přijet :DD

    OdpovědětVymazat
  8. letos jsem to nestihla, ale mám ještě zásobu od loňska v mrazáku :D a na dovolené v Jizerských horách jsem se aspoň pokochala :)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný. My jsme letos na houbách nebyli vůbec a hlavně fakt ani nerostou moc. Jinak hrozně moc miluju všechno z hub. Nejvíc asi řízky a smaženici. :3

    OdpovědětVymazat
  10. Letos jsme žádné houby v lese nenašli. 🙂

    OdpovědětVymazat
  11. Houbaření miluju, je to příjemný relax 🙂, hlavně to chození po lese a hledání hub. Letos jsme bohužel na houby jet nestihli, ale příští rok určitě vyrazíme. Musím si totiž udělat další zásoby do mrazáku a nějaké si taky nasušit 😊.

    OdpovědětVymazat
  12. My jsme si letos nejvíc hub dovezli v srpnu z Krušných hor, dvě hodinky v lese a asi 4kg materiálu :D

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
  13. Letos jsem bohužel houbařit nebyla, ale vloni ano a našli jsme toho spoustu. Vysušila jsem a bylo do polívky :) to je vtipné, na Madeiře několik klíšťat a u nás v lese žádné :D

    OdpovědětVymazat
  14. Já jsem letos bohužel na houby štěstí neměla a nenasbírala jsem ani na jednu smaženici. Přitom jí tak miluju! :( Aspoň vám se podařilo nasbírat pár kousků. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ono minimálně u nás ale teda nebylo moc co sbírat :D Tak to já ho splnila tak na 75 % :) Budu ti držet palce!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥