neděle 1. října 2023

Jak moc malý je Pididomek?

Většinou když někam jedeme, hledáme ubytování přes Booking. Když se nám tam nic nezalíbí, zkusíme se ještě podívat na stránky airbnb.cz, kde ubytování nabízejí lidi. Můžete si zde pronajmout, pokoje, celé byty/domy nebo netradiční ubytování, jako jsou maringotky, glamping, domy na stromech, jeskyně, domky jako v Hobitíně a mnoho dalších bizarností. A tam jsem narazila na Pididomek v Podkrkonoší. Od nás 2h cesty, skvělý cíl na víkend.



Vyrazili jsme v pátek po práci, poslední srpnový víkend. Po cestě jsme se stavili do Hradce Králové do Futura na jídlo a v 20:00 jsme byli na místě. Parkuje se na konci vesnice a k pididomku to je nějakých 150 m. Proces ubytování byl samoobslužný, přes kód, což naprosto milujeme (také doporučuje 10/10 introvertů). 


I když bylo venku celý víkend hnusně, tak jak je pididomek malý, bylo v něm teplo. Možná až vedro. V zimních měsících se mohou využít i kamna na dřevo, které se uvnitř nachází. Mimochodem například volné víkendové termíny jsou až v lednu 2024. 



Hned na úvod, v domku není ani tekoucí voda, ani elektřina. A jak to teda uvnitř vypadá? Hned u vstupu vpravo je separační místnost s toaletou a musím vám říct, že tak voňavý záchod, to jsem ještě nezažila! Pokud jsme to pochopili dobře, tak malá teče ven/do nádobky a velká do pytle na odpadky, která se zasypává nějakým zrním


Po levé straně se nachází kuchyň, i když to je asi silné slovo :D Skříň, kde nahoře máte plochu pro vaření a dole nádobí, plynový vařič, plynový grill, věci na umývání nádobí... Musím uznat, že to mají opravdu vychytané a najdete zde, na co si vzpomenete. Příbory, hrníčky, skleničky, konvici, prkýnko, sklenice na víno, čaj, kafe, cukr, houbičku na nádobí, utěrky, ekologický jar.



Přímo naproti vám je velká manželská postel a kamna. Hned za postelí se obří francouzské okno přes celou plochu. A v tomto místě i vychází slunce, krása. Za záchodem jsou francouzské dveře, které vedou na terasu. Malé posezení se vejde i uvnitř, ale pak se tam nedá hnout a je lepší ho mít venku. My ho bohužel většinu času měli uvnitř, protože nám většinu času pršelo. 





K dispozici máte několik barelů s pitnou vodou, my si radši na pití koupili minerálky v obchodě. Osvětlení funguje na baterky (alá vánoční světýlka), na venek je k dispozici solární lampa. Světla ale na nás svítily málo, takže jsem opravdu ocenila, že jsme z domu vzali čelovku. Když je venku teplo, můžete se i vysprchovat pod solární sprchou, při dešti je zde deštník a našli jsme i náplasti. Drobné věci, které člověka potěší. Na jídlo jsme si vzali s sebou chladící baťoh z Decathlonu a vyložili ho chladícíma kostkami. Ten den to vydrželo, ale jak bylo teplo, kostky brzo povolily. Proto jsme snídali vajíčka a celkově se snažili si vzít věci bez potřeby lednice.



Musím říct, že to mělo neskutečný vibe. Ať už příprava snídaně - míchaná vajíčka na plynovým vařiči, grilování v 22h s čelovkou na hlavě, francouzský okna s výhledem nebo jen louka před vámi, kterou občas projede místní motorák. Abyste si nemysleli, takový hnusný hampejzáky, jako měli tady, jsem v životě neviděla. Byly velký a hlavně, nešly vůbec zabít. Netuším, co to bylo, ale fakt jsem je nesnášela :D Druhou noc byla v noci bouřka a vítr, ale takovej, co jsme nezažili. Navíc domek zážitek hodně umocňoval. Díky bohu se domek ani nehnul a my se ráno probudili na stejném místě :D



Protože jsme v Krkonoších nikdy nebyli, vyrazili jsme v sobotu na celodenní výlet. To si ale nechám do příštího článku, tenhle je dlouhý až až. Moc doufám, že se tam ještě vrátíme a prozkoumáme zase o kousek víc z Krkonoš. Jinak přes airbnb jsme za 2 noci platili 3 200 kč.


Podnikli jste o prázdninách něco netradičního?

14 komentářů:

  1. Míšo, určitě zajímavá zkušenost. Občas na podobné ubytování narazím, zatím jsem v ničem takovém nebyla.
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Možná vypadá malý, ale má všechno co je třeba, jako víkendovka musí být super, ikdyž s prckem bysme se tam asi nevlezli

    OdpovědětVymazat
  3. to je roztomilé a úžasné na offline víkend :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je roztomilý domeček, musela tam být kouzelná atmosféra! :) Určitě super zážitek. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Míšo zdravím, ubytování přes airbnb občas taky využiju, ale v takovém pididomečku jsem nebyla. Určitě zážitek, zase něco jiného. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem trapně tradiční a na dovolenou jsem volila penzion se snídaní v ceně pokoje (a pokoj jsem vybírala větší, abychom nezakopávali o sebe ani o naše krámy :D).
    Přes airbnb jsem ještě ubytování neobjednávala, zkušenosti mám jen s bookingem, ale většinou objednávám přímo v hotelu.

    OdpovědětVymazat
  7. Mně se tyto netradiční ubytování líbí a ráda bych je v budoucnu zkoušela, na víkend je to ideální :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá moc pěkně, mám ráda takováto netradiční ubytování :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  9. To vypadá dost dobře)))krásná atmosféra.
    Přeji hezké říjnové dny.Eva

    OdpovědětVymazat
  10. To muselo být boží, taky mě něco takového láká, ale příští víkend nás právě asi něco podobného čeká :D <3.

    OdpovědětVymazat
  11. Hustý, to může být super zážitek. Myslím si, že s takovým pidi domečkem moc lidí zkušenosti nemá :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  12. To vypadá parádně! :) Určitě to byl skvělý zážitek, i když v noci bych se asi dost bála, když tak foukalo :D to je jako když jsem měla brigádu na věži a zrovna byla bouřka :D

    OdpovědětVymazat
  13. Tyhle pididomky se mi moc líbí, v zahraničí je to docela trend jako alternativní bydlení, často se solárníma panelama, kompostovatelným záchodem, venkou terasou... u nás by se to taky dalo, ale třeba na trávení času na terase není Česko uplně ideální destinace. Ale moc se mi líbí, že u nás to funguje aspoň jako taková chatička na glamping :D (Mně hrozně baví sledovat, jak si většinou poradí u těchto domečku s maximálním využitím prostoru). Ale zažít v něm bouřku nebo silný vítr....hned je to realnější, obzvlášť, když človkě ví, že je to kontejner, co nemá žádné železobetonové základy xD

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥