středa 4. října 2023

09/15/2023 | Cyklostezka do Letohradu

Začala jsem s novým formátem článků. Více informací si můžete přečíst v minulém čtvrtečním článku - Západ slunce. Když o tom teď přemýšlím, tak mám pro vás ještě nachystané 3 mini články (včetně tohoto) a většina je z kola/koloběžky. Mám své oblíbené trasy, které ráda jezdím a někdy vyfotím fakt hezké fotky, o které bych se ráda podělila, přestože jsem to tu na blogu už sdílela.


Klidně se přihlásím, že dva dorty byly moje! Byla jsem po služně a cítila jsem, jak se mi vybíjejí baterky :D

Příkladem jsou dnešní fotky, kdy jsme s kamarádkou ráno vyrazily s koly do Ústí nad Orlicí, kde jsme se napojily na naši oblíbenou cyklostezku do Letohradu. Jako vždy byl hlavním cílem Svět dortů a jejich malinový cheesecake. Pro obměnu jsme si zajely na zříceninu hradu Žampach.



Ten den jsme opravdu vysílaly pozitivní vibrace, neboť při cestě do Ústí s námi nastupovali i další cyklisté (chlapy) a hned se nám nabídli, že nám pomůžou naložit kola. Jela stará souprava a tahat je nahoru po schodech není žádná sranda. Když jsme vystupovaly, chlapy se zase nabídli a pomohly nám složit kola ven. Když jsme dojížděly ke zřícenině, tak nám náhodná paní nabídla, že si u nich na zahradě můžeme nechat kola (aby byla schovaná), abychom se s nimi nemusely tahat nahoru. A při cestě zpět z Letohradu do Ústí jsme zase potkali chlapy z vlaku. Míjeli nás se slovy "Ahoj holky, my jsme ti z vlaku. Potřebujete zase pomoc?", zrovna jsme totiž stály v kopci a fotily se. Ale bylo to milé :D







Proč jsme se Žampach rozhodly navštívit? Je to totiž jedno ze startovacích míst mého oblíbeného pochodu Přes tři hrady. A teď něco málo ke zřícenině hradu Žampach. Hrad byl založen ve druhé polovině 13. století. Během svého působení vystřídal hned několik majitelů - Křesislava ze Žampachu, Jan Lucemburský, Jan ze Smojna, než ho Karel IV. dobyl. Pak se to tam zase střídalo, až do roku 1648, kdy byl hrad opuštěn, vydrancován a už jen pustl. Do dnešní doby se dochovaly pouze nevýrazné zbytky zdí hospodářských budov a obvodové hradby. Výhled je tu ale krásný.









Moc děkuji Verče za super společnost a pevné nervy při cestování se mnou. Špatně jsem zatočila jen jednou! :D


Máte nějaké své oblíbené trasy, ať už na kolo nebo procházky?

11 komentářů:

  1. Výlet s takovou odměnou, co víc si přát!
    Super, Míšo!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý výlet :). Ta partička chlapů je boží! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to zní jako pěkný výlet! Měly jste štěstí na fajn lidi no, to je hezké :) A fotky super, ty copánky ti moc sluší :)) Já upřímně kolo ani koloběžky moc nemusím... ale v létě ráda zajedu na kole na volejbal :)

    OdpovědětVymazat
  4. Cheesecake vypadá opravdu lahodně, ale i ostatní fotky se mi moc líbí, určitě to byl povedený výlet a užili jste si ho na maximum! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Super cyklovýlet s pořádnou odměnou)))
    Krásné fotky.
    Přeji hezký víkend.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Udělaly jste si s kamarádkou pěkný cyklovýlet :))

    OdpovědětVymazat
  7. Ach, svět dortů... to je nebe! :D Na to, že jste sportovaly, vám to podezřele na fotkách sluší, kéž bych takhle vypadala při sportu. :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Míšo do Letohradu občas zajedu, ale Svět dortů neznám. Budu se tam muset příště zastavit a prověřit to :o). Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Když si projíždím tvůj blog a články zpětně, pozoruji, jak jsi využila krásného počasí na plno a věnovala se aktivnímu životu. To se mi lbí. :) Jinak vypadá to jako super výlet.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  10. tak to je úžasné potkat tolik milých lidí :) občas mám pocit, že je to velká vzácnost :) fotky jsou krásné, vyšlo vám počasí :)

    OdpovědětVymazat
  11. Udělaly jste si moc hezký výlet :)! Je super potkat tak příjemné lidi a vy jste jich potkaly v jeden den hodně :) moc hezké fotky <3

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥