středa 18. října 2023

09/22/2023 | Nová cyklotrasa - rozhledna Strážný vrch

Na kolo se snažím vyrazit každý týden. Nejradši jezdím trasy okolo 40 km, to se hezky projedu a stihnu většinou 2 díly Opravdových zločinů. Protože už takhle jezdím od dubna, začala mě moje standardní trasa trochu nudit a tak jsem se poohlédla po nové. Na doporučení od známé jsem vyrazila směr Moravská Třebová, s cílem navštívit rozhlednu Strážný vrch v Kunčině.


Prvních 10 km je s krásným převýšením 200 m. O kousek dál člověk vyjede na vrcholku Hřebči, u hospody U tety, s krásným výhledem. Tady jsem se už tolikrát chtěla autem zastavit, ale nikdy mi to nevyšlo. Tak teď poprvé. Výhled tu je opravdu krásný.




Pokračovala jsem dál do Koclířova, kde jsem odbočila do lesa. Tam jsem myslela, že to otočím, protože cesta byla hrozná. Pak to bylo čím dál horší a když mi mapy uprostřed lesa řekly "rovně", když už se začalo stmívat a rozhledna v nedohlednu, já sama uprostřed lesa, vyhrkly mi slzy do očí. Díky bohu za moderní technologie a já po 10 min našla cestu. Odtuď to už byla jen chvíle k rozhledně.



Kdybych to nevěděla, že tam je, tak jí minu. Protože je schovaná v odbočce v lesích a není na ni žádný ukazatel. A ani není z cesty vidět. Což můžete vidět na fotkách, že je v úrovni stromů. I tak je z ní krásný výhled. Rozhledna Strážný vrch v Kunčině vznikla v roce 2010 jako součást Hřebečských důlních stezek. Její nezvyklý tvar má podobu důlní věže. Na vyhlídkovou plošinu ve výšce 14 m vede 67 schodů. Nabízí výhled na Moravskou Třebovou a část Orlických hor.





Rozhledna je volně přístupná a nejlépe se k ní dostanete z Nové Vsi. Přístup je zde i z Dětřichova nebo právě Koclířova (ale ten silně nedoporučuju). Cestu zpět jsem volila právě Vysokým polem v Dětřichově a to se už jelo pěkně. Míjela jsem se zde jen s paní se synem na kolech, jinak jsem měla rozhlednu celou pro sebe. To už bylo ale skoro 18 h, stmívalo se a já spěchala domů. Jestli je totiž něco, co fakt nesnáším, je to jezdit po tmě na kole. Za rovnou hodinku jsem byla doma, odhodlaná, že tudy už nikdy nepojedu.


Doufám, že je všem jasný, že minimálně úsek po hospodu jsem zařadila do svých oblíbených tras.

32 km 400 m převýšení

Dojeli jste někdy na rozhlednu na kole? Na jaké rozhledně jste byli naposledy?

7 komentářů:

  1. Míšo, je to celkem odvaha, jezdit sama. Fotky máš krásné, marně vzpomínám, kdy jsem na nějaké rozhledně byla... Musím to napravit.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jsi fakt šikovná, jak tak pořád jezdíš! :) Super výlet :).

    OdpovědětVymazat
  3. Já na kole jezdím hrozně málo, manžela to neba, tak chodíme na výlety pěšky :). Ale pěšky vylezeme na každou rozhledu, která je po cestě - teď na dovolené jsme byli na Borůvkové hoře a na rozhledně pod Medvědí horou.
    Ta rozhledna, kde jsi byla, je moc pěkná

    OdpovědětVymazat
  4. Míšo to jsi dobrá, ujet 4o km. To fakt tleskám ! Měj se hezky a dávej na sebe pozor, Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. rozhledna vypadá zajímavě :) a ty výhledy jsou prostě úžasné :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné výhledy, krásné fotky. Mám rozhledny ráda. A obdivuji tě, že takhle vyjíždíš na kole a ještě takové dálky :-) Letošní podzim je nádherný, takže tě plně chápu. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jsi šikulka, každý týden 40 km je super nálož! Já dnes byla taky po škole, ale jen 20, pak už byla tma.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥