pondělí 8. května 2023

Přes tři hrady 2023

Proboha, konečně!! Po třech letech jsme se opět dostali na náš oblíbený pochod Přes tři hrady (muž to teda nazývá maras smrti, ale je to jen o úhlu pohledu). Letos jsme ho šli už po páté. Na blogu si můžete přečíst o rocích 2018 a 2019. V roce 2020 a 2021 byl pochod zrušený kvůli covidu a loni v ten termín měl muž neschopenku, která se ke všemu týkala nohou, takže nemohl chodit. Takže jsem se na letošní ročník velmi těšila!




Pochod byl tedy v tuto sobotu 6.5. a na celý den hlásili déšť. Během týdne se to lehce změnilo, ale ne moc. Musím říct, že jsem z toho byla fakt smutná, ale na druhou stranu fakt odhodlaná, že to přece nějak dáme. V sobotu ráno předpověď ukazovala do 10 h déšť, do 13 h slabý déšť a od 16 h polojasno. Naimpregnovali jsme boty, vzali deštníky a pláštěnky a jeli jsme.



Startovali jsme z oblíbeného Potštejna, kde jsme si vybrali novou 18 km trasu. Startovací lístky jsme si doma netiskli kvůli dřívějším peripetiím. Když jsme v 10 přijeli, lehce ještě pršelo. Na startu skoro nikdo nebyl, takže jsme už ve 10:15 vyráželi na naši trasu. Letos se parkovné neplatilo a startovné bylo 50 kč/os. Tak od půl 11 už nepršelo prakticky vůbec. 


Hrad Potštejn z dálky


Musím říct, že mi cesta rychle utíkala. Šli jsme kolem hradu Litice, na který byl krásný výhled, přes obec Merklovice (kontrola), Záměl (kontrola) a nakonec na hrad Potštejn (kontrola). Ještě že jsme měli s sebou svačinu, první jídlo bylo až  v Zámělu na statku, kde se grilovalo. Což bylo po nějakých 12 km. Jak bylo pod mrakem a příjemně, šlo se velmi dobře.

Hrad Litice


Sama nevěřím, když to píšu, ale ani jednou jsme se neztratili, fakt! Přišlo nám, že to mají letos mnohem lépe označené. I co se týče té 13 km trasy, kterou jsme vždycky chtěli jít, ale vždy jsme přešli odbočku. V Potštejně bylo skvělé zázemí jako vždy - hrála tam hudba, pro děti skákací hrad a jako vždy spousta jídla.



Do cíle jsme dorazili přesně po 5 h. Trasa měla převýšení 340 m. Já si myslím, že hezký čas na to, že jsme měli jen jednu větší a jednu menší pauzu na jídlo, většinu času jsme opravdu šli. Letos měli nové medaile a musím říct, že se mi asi líbí více, než ty staré. Také jsme dostali zdravou proteinovou tyčinku, tak to nás oba moc potěšilo. A na konci nám i svítilo sluníčko, co víc si přát.



Jako každý rok, já si to moc užila a když budete mít příští rok čas, určitě se také zúčastněte jubilejního 50. ročníku. Rozhodně my to v plánu máme! 


Byli jste už někdy na podobné akci?

13 komentářů:

  1. Já jsem byla kdysi dávno na pochodu Praha - Prčice a na pochodu Praha - Karlštejn (ani jedno jsem tedy nešla z Prahy - v obou případech nějakou kratší trasu tak kolem 20 km). Teď dáváme s mužem přednost samostatnému toulání... (ale hrady máme rádi a zrovna na Potšejně ani na Litici jsem nebyla)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak o takovéhle akci slyším úplně poprvé 😊, každopádně by se mi moc líbila a určitě bych se taky zúčastnila 😊. Důležité je, že jste si to užili a že se nakonec i počasí umoudřilo 😊.

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá na super akci, o ničem podobném jsem ještě neslyšela :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Nebyla, Míšo, a moc se mi to líbí! Chodili jste kolem krásných, mých oblíbených míst, opravdu parádní akce.
    Gratuluji a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Wau, vyzerá to na super akciu. :) Niečo podobné by ma dokonca bavilo. :)

    OdpovědětVymazat
  6. To je dobře, že vám to konečně letos vyšlo :). A zní to jako super akce, ta by se mi taky líbila :D.

    OdpovědětVymazat
  7. Míšo, zdravím. Tak to jsi byla kousek od nás, bydlím v Kostelci nad Orlicí. Přes tři hrady jsem taky kdysi šla, teď už se raději toulám přírodou sama. To je dobře, že jste si to užili! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Vyzerá to ako skvelá akcia :) krásne fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tyjo, na takové akci jsem nikdy nebyla, ale normálně bych šla! Klidně i sama, protože můj přítel by tolik km nezvládl :-D Nebo s několika pauzami a to bych zase nepřežila já :D Moc se mi to líbí a fakticky bych hned vyrazila :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Musel to byť úžasný zážitok. Pred pár rokmi som tiež zažila niečo podobné. Putovali sme z jedného mesta do druhého. Trvalo to tri dni a dokopy sme prešli 72, 7 kilometrov.
    https://vynimocna.blogspot.com/2022/07/72-7-kilometrov-chodze-z-presova-do.html

    OdpovědětVymazat
  11. Ahojky,
    na takové akci jsem nikdy nebyla, ale přijde mi to jako skvělý nápad!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tomu říkám fajn pochod a ještě se zajímavými místy :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  13. Ano jako maras smrti označuje přítel každý můj volnočasový výšlap :DDD Zní to jako krásná akce, já se párkrát účastnila pochodů v rámci KČT a vždycky to bylo super :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥