pondělí 13. března 2023

Prodloužené léto na Zakynthosu

Pojďme se společně vrátit v čase a zavzpomínat na slaný vzduch a mořský vánek. V následujících několika týdnech bych vám ráda povyprávěla o našem prodlouženém létu na jednom z řeckých ostrovů - o Zakynthosu. Tento článek bude jako vždy úvodní, kde vám řeknu všechny obecné informace - doprava, ubytování, půjčení auta, cena. Ty další se už budou věnovat specifickým zážitkům.


Proč právě Zakynthos?

Na přelomu července a srpna jsme se doma začali bavit, že bychom asi ještě k moři chtěli. Ideálně na prodloužené léto. Někdy v září. Termín nám vyšel skvěle se státním svátkem (pro pracující rozuměj jen 5 dnů dovolené), od pátku 23. do pátku 30.9.2022. A když Dominikova máma mluvila o tom, že právě zde se z řeckých ostrovů nejvíc líbilo její šéfové, bylo jasné, že pojedeme právě tam.

Fotka je zcela bez úprav.

Hned druhý let z Vídně

Protože miluju vyhledávání letenek, hledala jsem zejména i ty cenově přijatelné. Z Prahy mi to žádné spojení nenacházelo, z Brna letenky začínaly na 9k/os, tak jsem se rozhodla hledat v zahraničních vodách. Zvolili jsme odlet z Vídně (náš druhý let v životě), kde na náš termín vyšly letenky 5k/os (s kabinovým zavazadlem). Za to dostat se do Vídně byl lehce oříšek. Vyráželi jsme už v 1:45 z domu, vlakem do Brna. Tam jsme měli prodlevu 3 h (což bylo fakt hrozné, ne jen kvůli strašné zimě), než nám jel v 6 h autobus přímo do Vídně na letiště. Tam jsme dorazili v 8:30 a následovala čekačka do 13:30 na odlet (kdybychom jeli později, přijeli bychom až v 12:30). Cesta do Vídně nás jednoho stála 1,5k, takže úspora 5k.

Musím ale říct, že to jsou pěkní podfukáři a během té doby, co jsem sledovala letenky, se ceny na ty stejné termíny několikrát měnili. Například naše letenky byly původně za 500 € celkem, takže když se objevily za 400 €, hned jsme je kupovali.


Co se týče letiště ve Vídni, je fakt super. Přehledný a všechno šlo jako po másle. Najdete zde i několik malých obchodů s jídlem nebo mekáč (který zachránil i nás :D).

Naše první 4 hvězdy

Prolezla jsem booking křížem krážem, až jsem měla asi 5 favoritů. Chtěla jsem se vejít za oba do 15k (i se snídání). Zprvu jsme měli letět o týden dřív, ale nakonec jsme to posunuli. Díky tomu náš vyhlídnutý hotel nestál 19k ale 14k, což už splňovalo naše požadavky (ano, opravdu se cena takhle lišila, když jsme dovolenou posunuli o týden později - objednávala jsem na ofiko stránkách).


Byli jsme s ním hrozně spokojeni. Na letišti nás vyzvedl moc milý pán a odvezl nás na hotel (transfer byl v ceně letenky). Z nějakého důvodu jsme na první 2 noci neměli námi bookovaný pokoj, ale snad ten nejlepší, co tam měli... Pardon, ale jako vířivka uprostřed pokoje a nebo ten výhled přes celý pokoj? Snídaně byly taky skvělé, nejlepší výběr, co jsme kde měli. Hotel měl i bazén, ten jsme ale nevyužili.



Doprava po ostrově

Je to ostrov, takže si dokážete představit místní dopravu. Nějaké autobusy jezdili jen z hlavního města (Zakynthos) do ostatních velkých měst (Laganos, Tsilivi). Přesně nevím, my chtěli auto. Báli jsme se, že bude problém, že ani jeden nemáme kreditku, ale nakonec nám auto půjčili na hotelu. Platili jsme 170 € za 6 dní, benzínu jsme projeli za 50 € a cesta zpět na letiště od hotelu stála 40 €. Ale po těch cestách, věřte, že jezdit nechcete. Dalo nám to ale úžasnou svobodu v poznávání.

To červený je naše!

Počasí

Jeli jsme na konci září, protože od října už hlásili dvojnásobné množství srážek. Na našem termínu nám pršelo jedno dopoledne a vůbec nám to nevadilo, den předtím jsme se brutálně spálili. Ráno bylo chladno, cca od 10h do 18h bylo fakt vedro (na slunci přes 30 °C) a večer to zase klesalo. Bylo to tak na mikču.

Východ slunce z našeho best pokoje

Zakynthos nabízí zejména přírodní krásy, ale byli jsme i v místním aquaparku, zahráli si zážitkový minigolf s dinosaury, proházeli kačky na arkádových hrách a ochutnali místní kuchyni, která je opravdu skvělá. Ale to předbíhám.

Celkově nás to pro jednoho vyšlo nějakých 22-24k/os se vším všudy. Pro porovnání kamarádka letěla asi měsíc před námi s cestovkou a platili 22k/os doprava a ubytování s all inclusive. Ale je jen na vás, jak chcete dovolenou prožít :)


Navštívili jste nějaký z řeckých ostrovů?

13 komentářů:

  1. Tyjo, to vypadá luxusně! Fakt se mi to moc líbí, já jsem ještě nikdy u moře nebyla a tohle by mě teda lákalo, kdybych měla jet :) Vířivka uprostřed pokoje mi přijde trochu vtipná :D Krásné fotky, sluší vám to :)

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, ráda jsem se vrátila do léta! Miluji Řecko - zatím máme opravdu důkladně prozkoumanou Krétu, Rhodos a Corfu.
    Bohužel kvůli práci musíme mít termín dovolené pevně daný, proto nakupujeme téměř rok předem, ideálně s odletem od nás. To je moc příjemné, cesta se opravdu hodně zkrátí.
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný článek, já byla na Zakynthosu pár let zpět, strašně jsem toužila vidět Navagio, takže letní dovolená byla jasná :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Míšo, Řecko mám moc ráda. Byla jsem tam hodněkrát, z ostrovů na Krétě a Korfu. Ráda si přečtu u Tebe pokračování, Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Zakynthos byla má první dovolená u moře s přítelem v 19 letech. Nádherný ostrov :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem v Řecku byla asi před dvaceti lety :). V poslední době jezdíme na dovolené spíš na jaře a na podzim - nějak nám vyhovuje míň lidí a menší vedro (zas teda občas zmokneme ;-))

    OdpovědětVymazat
  7. Páni, to zní jako dovolená štěstí! Super ceny a ten pokoj s vířivkou? Zní to skvěle <3.

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to nádherně, těším se na další články :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné miesto! Tento rok plánujeme dovolenku v Grécku a ja veľmi dúfam, že nám to výjde. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Krásně strávené, prodloužené léto ☀️. Když je možnost půjčení auta je to skvělé, člověk je hned takový "svobodnější" a víc toho objeví, pozná 🙂.

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to vypadá nádherně! Těším se na další články :) já byla u moře jen jednou, v Chorvatsku, rok 2009. Každý den pršelo a byla bouřka. Od té doby jsme se neodvážili :D ale snad to letos konečně prolomíme. Chceme do Turecka :)

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky, už se úplně vidím na dovolené u moře. :D :) Miluji hotelové snídaně a cestování letadlem. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥