pondělí 6. března 2023

Kouzlo noci: Festival planet Brno

Tento festival jsem už několikrát zahlídla na internetu, avšak bohužel se nám to nikdy nepovedlo stihnout v termínu. Festival planet, pořádaný hvězdárnou a planetáriem Brno, v roce 2022 trval 2x týden, kdy v tom prvním bylo myslím i vypouštění lampiónů na zahájení a akce se zúčastnilo opravdu mnoho lidí. My si zajeli až na srpnový víkend, kdy tam lidí nebylo už tak moc. 


Planety se nafukují na Kraví hoře v Brně v odpoledních hodinách. Při špatném počasí se modely nenafukují. Lepší je parkovat někde v centru (my zvolili Vaňkovku) a dojet sem MHD, není zde mnoho parkovacích míst. Mohli jsme se těšit na čtyři 10 metrové modely - Terralón (Země), Lunalón (Měsíc), Marsmeloun (Mars) a Heliosféra, model naší nejbližší hvězdy. U každého modelu jste mohli najít základní údaje.



A jak takový model vzniká? Tak například model Heliosféry vznikl díky sestavení snímků z vesmírné observatoře Solar Dynamics Observatory. A bylo jich potřeba rovnou 84 750 kousků, které hvězdu zaznamenávaly od roku 2014.  


To však není to jediné, co zde můžete vidět. O půl 10 večer se promítá letní kino ve víru scifi filmů. Za nás to byl film Duna. Opravdu doporučujeme přijít s předstihem, měli jsme problém si sednout (doporučuju s sebou deku a polštáře). Během dne najdete i projekce v sále digitária. Přiznáme se, že jsme nic jiného než planetky a letní kino neviděli, dorazili jsme právě až k večeru, abychom viděli modely i nasvícené




A na to byste si tu měli počkat i vy! Nejlepším fotícím spotem je malé jezírko, kde se modely krásně odráží. 


Takže kdo si zapsal datum tohoto festivalu do diáře?

13 komentářů:

  1. Krásné ohlédnutí za letní nocí!
    Míšo, děkuji za reportáž a přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. To je krásná podívaná! Škoda, že Brno máme tak z ruky, jinak bych se tam moc ráda podívala 🙂.

    OdpovědětVymazat
  3. O tomhle slyším poprvé a vypadá to moc krásně! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Byla jsem tam několikrát a moc se mi to líbí :) Tento rok tak určitě zajdeme s přítelem znovu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Zapsala jsem si srpnové datum a snad to vyjde, červencové bohužel nedáme :) Krásný článek.

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  6. Tak toto vyzera neskutocne! Hned si to zapisujem do diáru a s manzelom urcite vyrazíme aspon na jeden termín. :)

    OdpovědětVymazat
  7. O festivalu jsem nikdy neslyšela, ale zní to velmi zajímavě :).

    OdpovědětVymazat
  8. I já o tom slyším poprvé. 🙂

    OdpovědětVymazat
  9. O tomhle festivalu jsem už slyšela a byl na něm můj kamarád, který bydlí v Brně a byl to prý opravdu krásný zážitek. :)) Škoda, že jsem to prošvihla, ale snad ještě bude někdy příležitost. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je nádhera! Moc děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  11. jééé na tom jsme vloni byli taky a bylo to moc fajn, dali jsme véču a pak jsme šli z centra pešky až na Kravák :)
    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥