čtvrtek 14. ledna 2021

Tvarohové placičky (1/7 75 kcal)

Já nevím jak vy, ale jsem pořád po Vánocích taková hrozně rozežraná, tak jsem si u Mišky z blogu Navrmi vybrala tento jednoduchý a nízkokalorický recept, který obsahuje spoustu bílkovin. Jedná se tedy o náhradu pečiva - tvarohové placičky.

Příprava je velmi snadná, žádné dlouhé kynutí. Když si během dne vzpomenete, že na ně máte chuť, za hodinku si už na nich můžete pochutnávat :)

Dají se vytvořit jak ve variantě nasladko, tak i naslano. Já zvolila naslano, protože jsem do těsta dala sůl a oregáno. Pokud byste je chtěli jíst spíš nasladko, doporučuju do těsta přidat lžičku třtinového cukru a skořici, perníkové koření či kakao.

Přiznám se, že samotné placky jsou takové nijaké. Já jsem si je naplnila pomazánkovým máslem, ledovým salátem, šunkou, nivou a zkaramelizovanou cibulí a byl to luxus! Připravila jsem si 2 takovéto sendviče a byla najezená k prasknutí.
 
Z těsta jsem si vytvořila 14 placek o průměru cca 5-6 cm. Na porci pak beru 2 placky, ze kterých vytvořím takovýto sendvič :) Ať se vám recept líbí!


Tvarohové placičky
- doba přípravy:15 minut
- náročnost: lehká
- porce: 7

Ingredience
250 g odtučněného tvarohu
4 vejce
1/2 lžičky prášku do pečiva
špetka oregána
sůl dle chuti
10 g lněných semínek

Postup
Oddělíme si bílky od žloutků a vyšleháme do tuhého sněhu, Žloutky smícháme s tvarohem, práškem do pečiva, oregánem a solí. Nakonec vmícháme sníh. Na plech dáváme hromádky těsta, které nakonec posypeme semínky. Já vytvořila 14 placek. Pečeme na 150 °C 20 minut do zlatova.

 
Makra na 1/7
Kalorie: 75 kcal
Bílkoviny: 8 g
Sacharidy: 1,7 g
Tuky: 3,8 g
Vláknina: 0,4 g


Původní recept najdete zde.
 
Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Jak jste na tom vy po Vánocích? Máte ještě cukroví nebo jste už všechno snědli?

16 komentářů:

  1. Skvělý, jednoduchý a rychlý recept! :) To se mi líbí :).

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají velmi chutně, díky za tip! :))

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá dobře. Placičky je třeba rozplacatit nebo se při pečení rozlijí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těsto je tekuté, sami je rozlijí :) Je třeba nechávat velké rozestupy, mě se trochu spojily :D :)

      Vymazat
  4. Ahojky,
    tak teď jsi m pořádně nalákala. Vynechám asi semínka, ty nemám ráda, ale vypadá to fakt chutně:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Niekde som tento recept už dávnejšie videla a chystala som sa naň, lebo je bezlepkový a jednoduchý... naplnené placky vyzerajú výborne :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Recept je sympatický, lehký, ale vypadá moc dobře :)
    My naštěstí už poslední cukroví dojedli! Teď ho zas na chvilku nemusím vidět :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ježis, to vypadá výborně, miluji recepty s tvarohem. Hned posílám příteli, zda to vyzkoušíme! Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, to bych si teď dala... vypadá to skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za tip, určitě si je udělám. A i s tou zkaramelizovanou cibulí, mňam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkaramelizovanou cibuli naprosto miluju!! Můžu ji dávat pomalu do všeho :)

      Vymazat
  10. Další recept, na který už jsem tak nějak pozapomněla. Děkuji za připomenutí. Tvaroh mám, pečivo dneska dojím, tak si asi uklohním tohle, hmm :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě že si ty recepty připomínáme viď :D ♥

      Vymazat
    2. No zjištuju, že ty naše výzvy mají spoustu benefitů :D :)♥

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥