pátek 29. ledna 2021

Tahini mugcake (396 kcal)

Tahini je pasta ze sezamových semínek a přidává se hlavně do hummusu. A přiznám se, že u mě je to jediný recept, kam ji dávám, proto jsem se rozhodla rozšířit její působení. Jen tak do jogurtu nebo na kaši si ji nedávám, protože mi sama o sobě přijde hořká.

Na instagramu Barunky (IG barunac) jsem našla recept na tento jednoduchý mugcake z ořechového másla a bez vajíčka. Snažím se mít snídaně bez vajec, protože už jich tak mám velkou spotřebu do buchet. Tenhle je krásně měkký, vláčný, fakt nejlepší mugcake, co jsem kdy dělala.

Ořechové máslo tam můžete dát jakékoliv, já jsem použila tahini, abych pro ni měla i nějaké jiné využití, ale klidně můžete arašídové máslo či klasické máslo. Jablečné pyré je přesnídávka, kterou jsem vytáhla domácí ze sklepa z léta. Místo erythritolu a proteinu můžete použít jakékoliv sypké sladidlo podle chuti. Klidně můžete i tekuté, poté ale uberte vody. Je nutno počítat, že se změnami ingrediencí se budou měnit i nutriční informace!
 


 Tahini mugcake
 - doba přípravy: 10 minut
- náročnost: lehká
- porce: 1

Ingredience
30 g tahini
40 g jablečného pyré
30 ml vody
8 g erythritolu
15 g ovesných vloček
15 g proteinu
1/3 lžičky prášku do pečiva
10 g hořké čokolády

 
Postup
V misce si smícháme tahini, jablečné pyré, vodu a erythritol. Poté přimícháme vločky, protein a prášek do pečiva. Pořádně promícháme a doprostřed dáme hořkou čokoládu. Dáme do mikrovlnky na cca 1,5 - 2 minuty (záleží, jak moc to chcete propečené). 

Makra
Kalorie: 396 kcal
Bílkoviny: 22 g
Sacharidy: 27 g
Tuky: 22 g
Vláknina: 4,5 g

 
Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz
 

Znáte tahini? Kam tahini přidáváte vy?

20 komentářů:

  1. Mugcake dělám často, ale nikdy by mě nenapadlo do toho dát Tahini! To je skvělej nápad! :) Já Tahini taky dávám jen do hummusu. Jinak moc děkuji za komentář u mě, hrozně mi zvedl náladu <3

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to také byla premiéra a nekecám, že jsem ho už dělala tak 10x :D :) Já ho právě také dávám jen do hummusu, ale chtěla jsem zkusit i něco jiného :) To jsem moc ráda, nemáš vůbec za co ♥

      Vymazat
  2. Mugcakes jsem si dělala k svačině v jarním lockdownu, když jsem byla doma na HO. Teď jsem na něj nějak pozapomněla... Ta ušatá miska je skvělá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také období, kdy si mogcake dělám pořád a pak když na něj úplně zapomenu :D Moc děkuju, donesl mi ji Ježíšek a naprosto ji miluju ♥

      Vymazat
  3. Tahini jsem nikdy nezkoušela :). Mugcaky mám ale ráda :). Pěkný receptík <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týjo, fakt ne? To se divím :) Já si ji kupuju hlavně skrz hummus :) Moc děkuju Teri ♥

      Vymazat
  4. Vypadá úžasně a ta čokoláda tam, mňam! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Páji ♥ Jo, ta rozteklá čokoláda je na tom to nejlepší! :)

      Vymazat
  5. Koukám, že Barča je teď častou inspirací co :)
    Taky si poslední dobou ukládám čím dál víc jejich receptů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Si piš :D :) Podle Barči si myslím, že peču už tak 5-6 let :) Většina jejich receptů mi moc chutná :)

      Vymazat
  6. Zajímavý recept:) Tahini moc nepoužívám, takže pro mě je to novinka, že se dá přidat i do mugcaku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona se dá dát tahini do spoustu věcí, viděla jsem ji často i v omáčkách nebo dresincích. Budu taky muset vyzkoušet :) Děkuju ♥

      Vymazat
  7. Super recept, také omezuji vejce, když je dávám do buchet. Jinak tahiny nekupuji, humus mi chutná jen kupovaný a ochucený s rajčaty, jinak ne... a navíc mi připadá ta pasta i docela dost drahá a není všude k dostání.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě tahini nepřijde ani moc drahá :) Oproti jiným oříškovým máslům... Já mám nejradši hummus z Lídlu s římským kmínem, ale už jsem si kmín koupila i domů, tak to budu muset vyzkoušet s ním :)

      Vymazat
  8. Ahoj,
    já jsem mugcake ještě doma nezkoušela, měla bych to napravit! Určitě se u tebe budu inspirovat:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, tak to musíš rozhodně napravit :) Protože je to super rychlovka :) Také se měj krásně ♥

      Vymazat
  9. Tahini zbožňujem, teším sa až tento recept vyskúšam. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥