čtvrtek 3. září 2020

Dinopark a Zoo a botanická zahrada Plzeň

Poslední z článů, který věnuji naší červencové dovolené v Mariánských Lázních. Když jsme jeli domů, měli jsme dost času, tak jsme se stavili v Plzni, kterou jsme cestou tam schválně vynechali. Zjistila jsem, že se v Plzni nachází Dinopark a z nedávného článku víte, že já dinoparky moc ráda :D


Nakonec jsme si koupili dvojlístek - do Dinoparku spolu se Zoo, protože jsme úplně nechápali, kde je jiný vchod a celkově jsme z toho byli zmatení. Nakonec jsme zjistili, že ty vchody jsou hned vedle sebe a je jen na vás, kterým půjdete :D Tady bylo vstupné trošku dražší (280 kč/190 kč), ale vzhledem k tomu, že jsme předtím skoro žádné vstupné neplatili, tak nám to nevadilo.



Tady teda vypadám, že jsem hodně při těle :D :D

První rozdíl oproti Vyškovu je určitě v tom, že Dinopark a Zoo se nachází přímo vedle sebe a mezi nima se přechází pomocí vstupenek. Také se nenachází úplně mimo město, ale na okraji. Dinopark je zde o něco menší, ale pořád moc hezký. Zajímavá byla atrakce s vodou, kde se měl člověk trefit proudem vody dinosaurovi do tlamy. Bohužel netuším, co to pak dělalo, bylo tam pořád obsazeno :D 



Prohmatali jsme zeď hádanek, kde naše skóre skončilo nerozhodně. To mají v dinoparcích také nově. Vždy tam máte nějakou hádanku, třeba co se tam nachází a komu to patřilo a opravdu je to těžké poznat. 3D kino také nechybělo - snad poprvé, co jsem viděla stejný příběh 2x :D Hádali jsme i otázky u jednotlivých dinosaurů a zde jsme se už trefovali lépe, ale jenom o trošku :D Všechno povídaní o dinosaurech bylo také pojato mnohem zábavněji. Co si zrovna vybavuju, tak u jednoho dinosaura (bohužel si nepamatuju název) bylo napsané, že má velmi citlivý čich, že kdyby jste se vedle něho navoněli, tak to asi nepřežije :D (Btw přesně u tohoto jsem se s mamkou ve Vyškově voněla :D :D)


Moc se nám líbila vyhlídka s Diplococcusem na Plzeň. Celkově z celé ZOO byly moc krásné výhledy. Když jste šli z Dinoparku do ZOO, šlo se pořád z kopce, takže výhledy byly krásné. Obráceně už to bylo horší.



Jinak se Dominik zděsil, jak je zde Zoo velká. Myslel si, že to bude jenom něco jako ve Vyškově. Zde je ještě zoologická zahrada spojená s botanickou, takže nechybí všude spousta SPOUSTA rostlin s popisky. Ale ty latinské názvy jsme nedokázali ani přečíst, na tož si je zapamatovat :D




Dinopark jsme prošli během 2 h a ZOO kolem 3 h s tím, že v ZOO jsme toho prošli většinu, ale už jsme měli hlad (protože párek v rohlíku za 40 kč a langoš za 70 kč moc nechcete), tak jsme to pak trochu zkrátili. Na jídlo jsme si zašli do Globusu, který jsme potkali cestou. My tu globus restauraci máme moc rádi. Úplně plné talíře a vešli jsme se do 400 kč za oba.


 

Lemuří výběh byl spojen se želvím. A spousta zvířat takhle spolu existovala napříč druhy. Přemýšleli jsme, podle čeho dají ty dané druhy dohromady, aby si nijak nevadili.  No každopádně když jsme viděli posranou želvu, tak jsme nedokázali pochopit, kdo jí tam ten bobek hodil. Pochopili jsme, až když jsme právě viděli spojení s výběhem lemurů :D

 


Celkově v ZOO byla spousta zeleně a někdy zvířata kolem sebe neměla elektrické ohradníky, ale například vodu nebo prohlubně. Hodně pavilónů jsme neprošli a je mi záhadou, jak jsme je minuli :D Ale v jednom se nám stalo, a to do teď nechápu, že tam byla maminka se 2 klukama, cca 6-8 let. Maminka začala urputně ťukat na sklo, aby se na ní opička otočila. Kluci pak šli za ní a začali dělat to stejný. To jsem si říkala, že si snad dělá srandu. Naprostá neúcta. A to bych to čekala obráceně.




Amen.
Potkali jsme spoustu naučných cedulí a jiných interaktivních prvků. Třeba parohy se mi moc líbily! Co jsme naopak nepotkali, tak to byli masy lidí. Zoo je opravdu velká, nachází se zde mnoho cest, kterými se dá jít. Bohužel jsou teda některé slepé, tak jsme se několikrát museli vracet :D Takže se lidi v Zoo hezky rozprostřeli. Samozřejmě až na pavilóny, tam bylo většinou lidí dost.





Doufám, že se vám moje povídání o naší dovolené líbilo. Já jsem si zase sepsala hezkou vzpomínku, kterou si pak ráda budu číst, abych si to připomněla ♥


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Navštívili jste už Plzeň? Kde jste letos byli na dovolené? Nebo teprvé pojedete?

24 komentářů:

  1. Ta zoo by se mi taky líbila, hned v úvodu jsem si říkala, že určitě bude o hodně větší jak Zoo Vyškov. Tak zase jenem tip pro me do sbírky :D :) až někdy budeme výletovat blízko Plzně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu o HODNĚ :D Ale je moc hezká a opravdu je to dělaný tak, aby se zvířata připadaly jako v přírodě :)

      Vymazat
  2. V Plzni jsme byli také v ZOO pár let zpátky a moc se mi tam líbilo. Krásné fotky! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu věřím, je tam opravdu moc hezky a i když jsme stihli tropy, byla spousta míst, kde se schovat :) Moc děkuju ♥

      Vymazat
  3. Moc pěkný výlet, na ten bych si zašla s vámi, hlavně do ZOO! :D Globus má super ceny a i dobře vaří. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu jsme si ho užili :) To máš pravdu, rádi tam chodíme na jídlo :)

      Vymazat
  4. V Dinoparku som ešte nikdy nebola, ale hneď by som šla! Milujem dinosaurov ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že na Slovensku je v Bratislavě, kam bych se sama jednou ráda podívala :) Tak ať se Ti to co nejdřív splní ♥

      Vymazat
  5. Ahoj,
    já jsem v srpnu byla taky v plzeňské ZOO, třeba jsme se tam potkaly:-) Jinak se mi tam moc líbilo, ZOO mám ráda.
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,

      tohle je článek ještě z naší dovolené, na které jsme byli na začátku července :) To ráda slyším, že to máme stejně :)

      Vymazat
  6. V Plzni jsem nebyla bohužel. Ale vypadá to tam moc hezky :)
    My jsme byli na Hluboké, Červené lhotě a wellness pobytu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dřív v Plzni taky nebyla, máme ji hrozně daleko. Doufám, že příště bude více času i na samotné město :) Ale tak tam jste se taky museli mít krásně ♥

      Vymazat
  7. Plzeňský dinopark mám nejradši. Vůbec zoo v Plzni mám ráda, už jsem tam byla mockrát a klidně tam půjdu znovu. Super fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. My tam byli poprvé, tak na město nezbyl čas, ale ráda bych se tam jednou vrátila :)

      Vymazat
  8. V Plzeňské ZOO jsem byla před několika lety a je vážně obrovská a moc hezká :) Já letos bohužel na žádné dovolené nebyla, ale aspoň jsem stihla pár výletů po okolí :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hlavně, že jste se přece jenom někam vydali :) A budeš mít na co vzpomínat :)

      Vymazat
  9. My jsme do Plzně jedzili dřív docela často (manžel tam měl rodiče), ale zrovna v ZOO a v Dinoparku byl jen manžel se synem. A myslím, že manžela nepřesvědčím, že by potřeboval ZOO a dinosaury vidět podruhé (byť po skoro 20 letech) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu :D Ale my máme Zoo rádi, takže si myslím, že se tam v budoucnu určitě ještě podíváme :)

      Vymazat
  10. Krásný výlet! Tím, že pocházím z Mariánek, tak mám plzeňskou zoo a dinopark prochozený velmi dobře. Jsem ráda, že se líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  11. Moc hezké fotky, věřím, že jste si výlet náramně užili ♥ podle fotek musela navsteva plzenske zoo byt hrozne super :) ♥

    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju ♥ Ano, bylo to super. Poslední odreagovačka před učením na státnice :)

      Vymazat
  12. Myslím, že v Plzeňské zoo jsem byla asi nejvíckrát, máme to kousek a táta nás tam hodně bral, když jsem byla malá.
    Je fakt super, že jste měli klid a ne davy lidí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já poprvé, protože mi to máme obráceně - přes celou republiku :D Ale moc se nám tam líbilo. Přístě určitě omrkneme i město :) To teda a přitom počasí fakt vyšlo.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥