neděle 30. srpna 2020

Zelný salát (1/4 112 kcal)

Ikdyž se sezóna zeleniny blíží, kvůli koronaviru to není žádná sláva a ceny stoupají do neskutečných výšin. Z toho důvodu teď kupuju hlavně sterilizovanou a mraženou zeleninu. I když třeba mražený hrášek nebo kukuřice se skoro taky nedá sehnat.

Dneska jsem si pro vás připravila recept na jednoduchý salát z kysaného zelí a pár dalších, snadno dostupných surovin. Recept mi dala mamka z její kuchařky. Salát máte za chvilku hotový, plný živin a za pár kaček.

Ochutila jsem ho citrónovou šťávou, solí, třtinovým cukrem a olejem. Šťávu, sůl a cuk dávejte dle chuti. Olej se přidává hlavně pro vstřebatelnost vitamínů rozpustných v tucích, takže ho určitě nevynechávejte :)




Zelný salát
- doba přípravy: 15 minut
- náročnost: lehká
- porce: 4

Ingredience
500g kysaného zelí
1 mrkev (100g)
1 cibule
2 jablka (250g)
lžíce citrónové šťávy
lžíce (10g) moučkového třtinového cukru
lžíce (10ml) řepkového oleje
sůl dle chuti


Postup
Mrkev, jablka a cibuli si očistíme. Mrkev a jablko nastrouháme na hrubo, cibuli nakrájíme na kousky. Zelí pripláchneme a můžeme nakrájet na menší kousky. Ochutíme citrónovou šťávou, třtinovým cukrem, olejem a solí.

Makra na 1/4
Kalorie: 112 kcal
Bílkoviny: 1,8 g
Sacharidy: 19 g
Tuky: 3 g
Vláknina: 4,8 g


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Jaký salát si rádi připravujete vy doma?

12 komentářů:

  1. Máš pravdu - zelí je vitamínová bomba, která nevybrakuje peněženku (i když tedy dnešní ceny jablek trochu ano ;-)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. Těšila jsem se na dezerty s jablky a je to hrůza a děs :)

      Vymazat
  2. Ahoj,
    já tento typ salátu vůbec nemám ráda, ale naši ho milují a mamka ho dost často kupuje. Mohla bych ho udělat doma sama, ten recept se mi moc líbí. Jinak z těch cen za jídlo jsem fakt zničená, třeba cena za kilo jablek? To je absurdní... Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,

      to je škoda a přitom je tak moc dobrý :) To máš pravdu, letos je to opravdu přemrštěné a to začíná sezóna.

      Děkuji, ty také!

      Vymazat
  3. Ty ceny jsou šílené, to je pravda:/ Děkuji za tip na salátek! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem na podobné saláty nikdy moc nebyla, ale je pravda, že ceny zeleniny v obchodech jsou příšerně vysoké, takže takováhle vitamínová bomba za pár kaček by se hodila ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tyhle teda moc chutnají :) Opravdu máš spoustu zdravého salátku za pár kaček :)

      Vymazat
  5. Zelenina v obchodech je opravdu drahá :/ Proto jsem ráda za tu trošku zeleniny, co nám roste na zahradě :) Saláty, jako je třeba právě zelný mám moc ráda, tak ho brzy udělám :)
    Eli and Travel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu věřím a tiše Ti závídím, že si takhle můžete něco pěstovat :) Doufám, že Ti bude chutnat ♥

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥