středa 6. května 2020

Kefírový špaldový chléb (1/15 171 kcal)

Tohle je asi ten nejlepší chleba, jaký se mi kdy povedl. Shodli jsme se na tom s Dominikem nezávisle na sobě :D :) Moc nám chutná chleba z podmáslí, který prodávají v Kaufu, Penny či Lídlu, ale protože je nebalený, tak mu moc nevěřím.

Našla jsem si na internetu tento jednoduchý recept a rozhodla se ho vyzkoušet. Pekla jsem ho už po druhé, na jiné teploty a povedl se teda mnohem více. Na chlebík zadělejte, když budete mít dostatek času na kynutí, aby byl opravdu nadýchaný :) 

Poprvé jsem do těsta přidala dýňová semínka, ale i slunečnicové v něm jsou výborné. Kmín jsem použila vcelku, krásně tak vynikne jeho chuť. Podávali jsme k česnečce nebo s pomazánkovým máslem a kvalitní šunkou! :)


 Kefírový špaldový chléb
- doba přípravy: 60 + 120 minut
- náročnost: střední
- porce: 15

Ingredience
180g žitné mouky
390g hladké špaldové mouky
200ml kefíru
200ml vlažné vody
15ml řepkového oleje
10g cukru
20g čerstvých kvasnic
50g semínek
2 lžičky soli
2 lžičky kmínu


Postup
Ve vlažné vodě rozmícháme kvasnice a cukr. Poprášíme trochou mouky a necháme vzejít kvásek. Mezitím si smícháme špaldovou a žitnou mouku, sůl, kmín a libovolná semínka. Poté přidáme kvásek, kefír a olej a vypracujeme nelepivé těsto. Necháme kynout, dokud nezdvojnásobí svůj objem (cca 60-90 minut). Těsto lehce zpracujeme do požadovaného tvaru, dáme do vymazané formy a necháme ještě kynout 30 minut. Můžete udělat zářezy. Potřete slanou vodou a pečte na 220°C 10 minut, pak na 180°C dalších 20 minut. Průběžně potírejte slanou vodou. Nechte vychladnout.


Makra na 1/15
Kalorie: 171 kcal
Bílkoviny: 5,6 g
Sacharidy: 29 g
Tuky: 3,4 g
Vláknina: 3,3 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Znáte kefírový chléb? Jaké pečivo je vaše nejoblíbenější?

14 komentářů:

  1. Udělat chleba z kefíru by mě ani nenapadlo :) Vlastně se už dlouhou dobu chystám zkusit vlastní chleba a ten tvůj se mi moc líbí! Mrknu po něm, až se k tomu dokopu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě normálně asi taky ne, ale jak ho kupujeme v Kaufu, tak jsme si ho moc oblíbili :) Tak ať se Ti první pokus podaří!

      Vymazat
  2. Mňam, vypadá skvěle! Pečivo se snažím omezovat, ale jednou za čas takový domácí chléb určitě neuškodí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pročpak omezuješ pečivo? Pokud máš nějaký kvalitní žitný nebo špaldový, není vůbec potřeba ho nějak omezovat ;) A kór, když je domácí. To je teprve lahoda.

      Vymazat
  3. Nějaký chleba se chystám vyzkoušet, tak tohle je jedna z možností. Ta forma, ve které jsi pekla, je taková ta klasická na banánový nebo biskupský chlebíček?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jiná :) taťka mi jednou na Vánoce koupil formu přímo na chleba, která není přilnavá :) Ale můžeš ho samozřejmě udělat v jakékoliv formě :)

      Vymazat
  4. Recept vypadá jednoduše a taky chleba se mi moc líbí.. Vypadá úplně jako kupovaný :)
    Někdy ho vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je opravdu jednoduchý, jen potřebuje ten čas na kynutí :) Doufám, že Ti bude chutnat ♥

      Vymazat
  5. Ahoj, já mám ráda obyčejné rohlíky nebo kovářův chleba z Kauflandu, který je bez kmínu. Tento se mi moc líbí, ale se semínky a kmínem je pro rodiče, já bych si ho upekla jen tak a byla bych spokojená:-) Recept se mi moc líbí, je takový jednoduchý. Chtěla bych taky doma nějaký upéct:-)Moc se těším na další článek!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      mě obyč rohlíky chutnají jen z pekárny, jinak mi nejedou :D :) Samozřejmě tam ani semínka ani kmín dávat nemusíš, můžeš tam dát cokoliv dle chuti. Takhle ho připravuju já doma :) Moc děkuju ♥ Ty jsi Zlato ♥

      Vymazat
  6. Chleba vypadá skvěle ☺️ Momentálně v obchodě pečivo moc nekupujeme, takže recept se hodí a určitě ho vyzkouším ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to máme doma právě úplně stejně. Ze začátku jsem zkoušela různé recepty, ale teď se už jen vracím k těm osvědčeným :) Doufám, že Ti bude chutnat ♥

      Vymazat
  7. Domácí chléb, ve kterém jsou slunečnicová semínka, tak to je něco pro mě! :) vypadá vážně lákavě :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat
  8. Vyzerá ukážkovo a chutí určite ešte lepšie. Chlieb z kefíru som asi ešte nemala, ale robíme z neho tvarohový koláč. Ani tam nie je cítiť, ale dodá takú šťavnatosť, by som povedala :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥