neděle 10. května 2020

Výzva: Zapečené palačinky s mozzarellou (1/4 433 kcal)

Tyhle palačinky mě naučila moje mamka a jsou teda naprosto luxusní! Takže když v naší výzvě s Navrmi padly suroviny jako mozzarella a smetana, bylo jasné, co udělám - naše nejmilejší špenátové palačinky!

Základem je mít dobře dochucený špenát. Níže jsem vám dala postup, jak to dělám já, ale můžete to klidně udělat podle sebe. Přidávám trošku bujónu, má pak lepší chuť a v dnešní době se dají sehnat i kvalitní směsi :)

Palačinky udělejte 4 velké, hnedka to máte rozporcované. Dneska jsem na zapečení teda použila mozzarellu a tvrdý sýr, ale zkoušeli jsme je už i s nivou a to taky byla lahoda. Recept trochu pracnější, ale rozhodně stojí za to!

Určitě se nezapomeňte podívat, co vytvořila Navrmi! Zapomněla totiž, že se jedná o slanou výzvu, tak připravila originální sladký recept :)


Zapečené palačinky s mozzarellou
- doba přípravy: 100 minut
- náročnost: střední
- porce: 4

Ingredience
1 vejce
200g špaldové mouky
200ml mléka
100ml vody
balení (450g) špenátového protlaku
5ml řepkového oleje
cibule, česnek, sůl, pepř
125g light mozzarelly
70g tvrdého sýru
200ml 12% smetany

Postup
Mouku smícháme s vejcem, mlékem a vodou. Na pánvi děláme 4 velké palačinky. Na oleji si zpěníme cibulku, přidáme protlak. Ochutíme třeným česnekem, případně další solí a pepřem. Pro lepší chuť dávám kousek bujónu. Palačinky plníme špenátovou směsí a strouhanou mozzarellou. Do zapékací mísy dáme palačinky, zalijeme smetanou a posypeme zbytkem strouhané mouzzarelly a strouhaným tvrdým sýrem. Pečeme na 200°C zakryté 30 minut, odkyjeme a ještě 10-15 minut dopékáme.




Makra na 1/4
Kalorie: 433 kcal
Bílkoviny: 24 g
Sacharidy: 44 g
Tuky: 18 g
Vláknina: 5 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Děláte doma palačinky naslano?

13 komentářů:

  1. Musím říct, že jsem vždycky měla jen sladké palačinky a pouze jednou jsem měla palačinku na slaný způsob a moc mi chutnala :) Tyhle palačinky vypadají báječně, miluju špenát i mozzarellu, takže tenhle recept určitě vyzkouším! :)
    Diary by Eli

    OdpovědětVymazat
  2. Doma děláme (tedy dělá manžel - on je umí hezky otáčet nadhazováním) palačinky jen na sladko, ale slanou verzi si někdy dám v restauraci. Mohla bych je zkusit vlastně i někdy doma...

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzerá to veľmi chutne a hoc nie som veľmi na slané palacinky, myslím, že by mi mohli chutiť :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to sa podarilo. Aj my si doma robíme špenátové palacinky, ale nie takto prepracované.
    Ak sa mi niekedy bude chcieť, možno skúsim aj takúto podobu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. NA moji obhajobu, zase nemám v receptu ani gram cukru, takže vlastně je to něco mezi :D
    Ale palačinky jsou parádní, o víkendu se na ně chystám :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj-)
    to je suprový (za to přídavné jméno se jako češtinářka opravdu stydím, ale je zase vystihující:-) recept, ten určitě během tohoto týdne vyzkoušíme doma. Já bych šla i do špenátové varianty, ale mluvila jsem o něm v autě, kde seděl i táta a ten se tedy zděsila, takže nejspíše uděláme ještě nějaký upgrade na šunkovo - sýrové palačinky:-)
    Měj se krásně a těším se na další články a videa!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Špenátové palačinky občas děláme, ale bez zapékání, pouze plněné :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, palačinky na slaný způsob mám moc ráda. Určitě vyzkouším, musí být skvělé! :))

    OdpovědětVymazat
  9. Wow, vypadají skvěle! :) Nedávno jsem dělala palačinky se špenátem a balkánem. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Slané palačinky zkusím, myslím si, že by mi mohly chutnat :)

    OdpovědětVymazat
  11. Už som ich vyskúšala a musím povedať, že je to teda vážne niečo. :) pre mňa to boli prvé slané palacinky a hodnotím ich na jednotku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mě moc těší! Já je taky mám v plán zase dělat :D :) ♥

      Vymazat
  12. Tohle je recept přesně pro ně, mozzarellu miluju!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥