úterý 21. dubna 2020

#1 Jídlo během karantény

Přináším vám tu po dlouhé době nový formát receptů! Doufám, že se vám bude líbit. Ptala jsem se vás na instragramu a na facebookové stránce a drtivá většina hlasů byla pro, tak jste mi udělali velkou radost :) 

Myslím, že nejsem jediná, které trochu (trochu víc) klesly příjmy kvůli nemoci chodit do práce. Tak jsem se rozhodla, že bych se s vámi mohla podělit o nějaké recepty on low buget (za málo peníz na porci). Samozřejmě se budu snažit, aby byly zdravé a vyvážené! :) 

Také se snažíme chodit nakupovat maximálně jednou za 2 týdny, první týden je vždycky v pohodě, druhý už musím být značně kreativní :D Ale mě to nevadí a baví mě to. Dokonce si ze mě Dominik dělal srandu, že mám ráda vaření ze zbytků. Tak jsem mu řekla, že s plnou lednicí Ti uvaří každý, ale ať si to zkusí s prázdnou! :D

V každém článku tohoto typu vám dám moje 3 tipy, dneska na slané obědy/večeře! :) U každého přidám přibližnou cenu na porci (ceny se mohou různě lišit, tak to berte s rezervou, je to jen pro přestavu). Počet porcí je uveden v závorce. Nejsou to žádné závratné recepty, předpokládám, že je všichni znáte. Berte to spíš jako inspiraci na jednoduché a levné recepty, na které jste mohli zapomenout :)


1) Zapečené brambory
1 kg brambor vařených ve šlupce - 25 kč
450 g mražené zeleniny - směs - 15 kč
400 g kvalitní šunky - 70 kč
4 vejce - 12 kč 
200 ml mléka - 3 kč
sůl, pepř

Brambory uvařené ve šlupce očistíme a nakrájíme na drobno. Smícháme se zeleninou a nakrájenou šunkou. Já jsem je vařila v titanové pánvi, ale můžete je udělat i normálně v troubě. Směs dejte do pánve, zalijte směsí vajec, mléka, soli a pepře a na mírném ohni dělejte cca 30 minut.

Cena za porci (5) - 25 kč

Nutriční údaje na porci: 401 kcal, B: 26 g, S: 52 g, T: 9,5 g, V: 6,6 g


2) Párky s hrachovou kaší
400 g žlutého půleného hrachu - 5 kč
400 g kvalitních párků - 70 kč
stroužek česneku, 2 cibule - 8 kč
sůl, pepř, majoránka

Hrách si uvaříme. Vodu scedíme, část si rozmixujeme a vrátíme ke směsi. Osolíme, opepříme, přidáme prolisovaný stroužek česneku a majoránku dle chuti. Párky si nařežeme a dáme opékat na pánev, kam přidáme i cibuli nakrájenou na půlměsíčky. Není třeba dávat olej, párky jsou sami o sobě mastný dost :)

Cena za porci (4) - 21 kč

Nutriční údaje na porci: 537 kcal, B: 39,4 g, S: 57,5 g, T: 15,3 g, V: 15 g



3) Špenátové halušky
450g sekaného mraženého špenátu - 18 kč
400g hladké špaldové mouky - 15 kč
2 vejce - 6 kč
200 ml mléka - 3 kč
70g nivy - 12 kč
10 g másla - 2 kč
sůl, pepř

Špenát si zavčas vytáhneme a necháme povolit. Dáme si vařit hrnec s vodou. Špenát i s vodou přendáme do misky a přidáme vejce. Poté přidáme mouku, sůl (cca lžičku) a pepř. Pokud vodu vymačkáte, je třeba přidat cca 320 ml vody. Těsto musí lehce stékat ze lžíce. Do vroucí vody házíme pomocí vařečky a lžíce obr halušky (na chuti jim to neubere ;) a vaříme cca 2-3 minut na povrchu. Těsto jsem takto dělala na 3x.Na nepřilnavou pánev dáme všechny halušky (i s vodou, která se dám tam dostala během vytažení z hrnce), zalijeme mlékem a rozdrobíme nivu. Nakonec vmícháme trochu másla pro lepší chuť. Vaříme do krémovité konzistence.

Cena za porci (4) - 14 kč

Nutriční údaje na porci: 537 kcal, B: 24,5 g, S: 75,4 g, T: 13,5 g, V: 8,5 g



To by bylo k dnešní inspiraci vše. Já doufám, že se vám nový formát líbí. Určitě budu ráda za vaši zpětnou vazbu! :) Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Musíte teď nějak šetřit? Jaké jsou vaše tipy?


32 komentářů:

  1. Super článek, myslím, že teď inspiruje hodně lidí :) Taky teď nemám úplně na rozhazování, ale mám takový jeden názor, že občas si uvařit ''ze zbytků'' nebo z low cost potravin jídlo, ve kterém není 1000 ingrediencí, ale jen pár, by si občas měl každý, ať šetřit musí nebo ne. Nic nám to neudělá a když přijdou horší časy, jsme schopni se s tím vypořádat :) A nebo se přestanou ty zbytky vyhazovat a plýtvat jídlem. Jestli něco nesnáším, tak jsou to lidi, kteří se ''ofrňují'' nad jednoduchými jídly. Protože je na světě tolik lidí, co by za ten jejich talíř dali všechno :) A udělala jsi mi chuť na hrachovou kaši :D

    Pauline's Tiny World



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju Pájo ♥ Taky tak často vařím :D Mě to tak přijde normální, ale i tak jsem si říkala, že by nemuselo být špatný se o to s vámi podělit :) Já úplně nemůžu vystát plýtvání jídlem, u nás se nevyhodí fakt skoro nic :D Hrachovka je strašně jednoduchá, tak honem do ní :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Moc děkuju :) Přitom když jsem to nahrávala, tak tam ty fotky normálně byly. Mě se třeba zase neukazuje tvoje profilová fotka. Vůbec netuším, čím to je, ale zkusím se na to ještě podívat.

      Vymazat
  3. Ahoj,
    to je super článek! Podle mě je to skvělý nápad. Mně sice příjmy zase tolik neklesly, protože mám pořád 100 % platu (každý den se mořím mnoho hodin s úkoly pro žáky a různými byrokratickými záležitostmi), ale přišla jsem o všechny vedlejší příjmy a taky nemám samozřejmě přespočetné hodiny. V součtu je to o několik tisíc méně za měsíc, což už je znát. Já mám ráda jednoduchá jídla, kde není deset tisíc ingrediencí (ideálně ještě exotických, které musím pracně shánět). Doma jíme nyní celkem jednoduše. Pořád pečeme, takže večeře a snídaně jsou často sladké. Taky jsme s mamkou prošly oba mrazáky (máme byty nad sebou, vaříme často dohromady) a zpracováváme to, co tam je. Díky tomu nemusíme tolik nakupovat a taky je to taková očista. Jinak moje oblíbené jídlo poslední doby je bramborová kaše s párkem nebo sýrovými placičkami, do kterých dávám vždy různé zbytky. Z tvých receptů mě rozhodně zaujaly špenátové halušky a doma budu dělat nějakou obdobu tvých zapečených brambor.
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc děkuju ♥ To věřím, každá tisícovka je znát. Taky mám ráda jídla z pár ingrediencí :) Jéé, to máte super! My protože bydlíme nově 2 měsíce, tak máme mrazák poloprázdný. Já dneska dělala s kaší plněné papriky s nádivkou, kam se také dají dát všelijaké zbytky :) Ať vám chutná ♥

      Vymazat
  4. Zapečené brambory jsem měla před pár dny. :) ale parky s hrachovou kaši by mě nenapadly tyjo 😂 já spíš tu čočku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vděčné jídlo :) my právě čočku jíme normálně, ale hrách ne, tak jsme volili ten, navíc balení 500 hrachu stojí pouze 10kč :)

      Vymazat
  5. Zapečené brambory jsou moje oblíbené! :) Hlavně, když doma není co k jídlu, tak tohle to jistí :D :D

    OdpovědětVymazat
  6. Super, už se těším na další inspiraci, ty halušky vyzkouším, dostala jsem na ně hroznou chut :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší ♥ Já ty špenátový taky miluju! Bohužel Dominik je moc nemusí :D

      Vymazat
  7. Děkuji za tipy! :) Já kolikrát už vůbec nevím, co vařit a taky někdy jen z pěkných zbytků, takže parádní inspirace! :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo ♥ To já mám teda pořád hrozně nápadů... :D To jsem ráda :)

      Vymazat
  8. Bezvadný nápad na recepty (low budget) v těchto časech se to bude kort hodit! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, ale myslím, že tohle se neztratí nikdy :)

      Vymazat
  9. Nejdou mi zobrazit poslední dva obrázky :(. A zrovna na ty halušky😅, který bych si ráda udělala. Ale díky za tip, mě vůbec nenapadlo si udělat halušky doma😵.

    Verča ze Ztracena v Praze | Co číst a poslouchat? A jak na tom celém ušetřit? | TIPY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, ale nevím, čím to je :( Tak jedině mrknout na úvodní fotku, kde jsou všechny recepty vyfocené :D :) Zkus to, je to jednoduché, rychlé a moc dobré. Jen to udělá trochu nepořádku :D :)

      Vymazat
    2. Aaa, už fotku vidím :D. Moc díky za tip, určitě zkusím.

      Vymazat
    3. To jsem ráda, že oprava pomohla! :)

      Vymazat
  10. Zapečené brambory jsou mé oblíbené, vždycky si je dělám, když nevím co na oběd - je to klasika. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tojo, u nás ještě zapečené těstoviny. Na to se snad doma taky najde vždycky :)

      Vymazat
  11. my chodievame do obchodu raz za týždeň a už aj vtedy musím niekedy vymýšlať :D super recepty, zapečené zemiaky lubim :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju ♥ Mě to bohatě stačí jednou za 2 a už tak nás tam Ti lidé hrozně štvou :D

      Vymazat
  12. O špenátových haluškách jsem například nikdy neslyšela. :D Takové tipy se teď hodí víc než jiné a alespoň jde vidět, že i z mála se dá něco vymyslet, ten formát se mi líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už je dělala po několikáté a naprosto jsem si je zamilovala! :) Moc Ti děkuju Šáry ♥

      Vymazat
  13. To bych nevěřila, že je to takhle levné. :D Ale ono se to možná nezdá, protože ingredience nekupujeme na porce, ale vždycky balení, které je k dispozici. :D
    Já bych si dala ty špenátové halušky, ale bez nivy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak samozřejmě, že je potřeba koupit celé balení, ale pak Ti doma zbyde ten zbytek, ze kterého také můžeš něco uvařit :)

      Vymazat
  14. Já pracuju dál (mám home office a občas chodím do práce), takže kvůli poklesu příjmů šetřit nemusím, ale taky nemám ráda plýtvání jídlem. Zrovna včera jsem "likvidovala" 2 plátky anglické, které zbyly z minulého týdne.Vyškvařila jsem je, přidala česnek na plátky, trochu sušených rajčat na kousky, smíchala s uvařeným těstovinami a zastrouhla sýrem grana padano (Lidl - snad nejlevnější sýr parmazánového typu) a oběd byl na světě.
    Jinak moje oblíbené jídlo jsou brambory nakrájené na plátky upečené v troubě a smíchané s trochou sádla a utřeným česnekem. K tomu vychlazené mléko... Mńam. A drahé to určitě není.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ráda slyším, nesnáším plýtvání jídlem :) To musela být dobrota. Slaninu mám ráda jedině vysmaženou :D :) Krásné jarní dny ♥

      Vymazat
  15. Špenátové halušky milujem. A párky by som si teraz dala. Už som ich nemala strašne dávno.
    A určite súhlasím, že je uvariť ze zbytků je umenie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky a přemýšlím, že bych je zkusila udělat v nějaké jiné variantě, ale ještě jsem se nerozhodla v jaké :D :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥