neděle 27. října 2019

Galerie ocelových figurín

Úkol zněl jasně. Vybrat doprovodný program v Praze, ať tam zase nejedeme kvůli žrádlu! Samozřejmě Dominik by tam jel klidně jenom kvůli jídlu, já se ale vždy snažím vymyslet nějakou kulturní vložku :D Tentokrát nám Slevomat nabídl Galerii ocelových figurín.


P.S. Za povšimnutí určitě stojí nápis za námi. Vyjadřuje Dominikův stav na této fotce.

Tohle umění mělo praktický důvod - byla krize na trhu s železným šrotem a přemýšlelo se, co s ním. Začalo to v Polsku Mariusz Jose Olejnikem, který využil materiál kolem sebe k tvorbě něčeho krásného. Svým neotřelým nápadem okouzlil nejlepší řemeslníky z celého světa a dnes jich je v jejich týmu přes 120.



Figuríny se skládají hlavně z ozubených kol, převodovek, brzových destiček, řetězů, šroubů a matic. Co opravdu nechápu, tak tvůrci nepoužívají žádné formy. Jejich jediné nástroje jsou svářečka, hořák, kladivo a úhlová bruska. 


Tvůrci jsou s dobou, takže se můžete těšit na pohádkové postavy jako jsou Shrek a jeho rodinka, Mimoňové, postavy z Avengers či Star Wars. Nechybí ani trůn ze Hry o trůny (ne, fotku tam nemám, Dominik, že se to nehodí, když to nesledujeme :D :D).


K tomu se pojí - jste zde v přímém kontaktu s uměním. Můžete si sednout do aut nebo ukrást Thorovi kladivo! Díky Lásko, že jsi na to přišel :D


Něco jsem za fotku na tomto prdítku měla slíbené, ale už si to nepamatuju :D

A pár cool věcí nakonec. Socha Hulka spolkla 37 000 matiček. Celková cena exponátů je vyčíslena na 5 miliónů eur (pochopila jsem, že je to součet ve vššch 4 galeriích, co jsou v Evropě). Figuríny v pražské galerii váží dohromady asi 400 tun (jak je sakra dali do toho patra?!). Socha Bumbleeho važí asi 1 200kg.

Osobní drbač.



Jsem vyvolená!

Prodávají tam krásné přívěšky na klíče, samozřejmě ze šrotu, ale kus za 600kč mi přišel opravdu hodně. Děti si zde také mohou nakreslit obrázek své oblíbené postavy, ať už je v galerii nachází nebo ne a je zde pak vystaven. V horním patře se nachází kavárna a prodej upomínkových předmětů. V přízemí najdete úschovnu věcí (za nás tam byl strašně milej pán!).
Lístek nás vyšel na 240kč pro jednoho, plná cena je 300kč. Za hodinu to máte projitý a jste u všeho vyfocení. Ale určitě je to hezké a zajímavé. Když jsem na nabídku narazila, neměla ani ponětí, že něco takového existuje. 

 

Pro dnešek se s Mimoněm s vámi loučíme. Moc vám děkujeme za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Byli jste už v Galerii ocelových figurín? Znáte tento koncept v Praze?

7 komentářů:

  1. Vím, že v Praze tahle výstava je, ale nebyla jsem tam. Vypadá to zajímavě, i když tedy vstpné mi přijde trochu přestřelené.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano. Proto jsem ráda, že jsem mohla využít slevu ze Slevomatu. Za normální cenu bych tam také nešla :) Děkuji, Tobě také Stáňi!

      Vymazat
  2. 5 miliónů eur? Pane bože! :D No každopádně na takovou výstavu bych hrozně ráda šla, vypadá skvěle a to kladivo prostě potřebuji ukrást. :D Je zajímavé, co člověk dokáže vymyslet a vytvářet, fakt pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to mazec a to je to vlastně jen šrot :D Také se mi to líbí. Zerowaste bylo populární již dříve, než se o to začali všichni zajímat :D

      Vymazat
  3. Jeminecku super tip. O rok sa chystame do Prahy s detvakmi a toto vyzerá lepsia zabava pre nich ako nuzeum tortury 😂😂. Toto urcite navstivime. Dik za suoer tip

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím, zda by tortura děti úplně zajímala :D Tohle se jim určitě bude líbit, můžou si sednout do aut nebo šáhnout na Mimoně :) Rádo se stalo! ♥

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥