středa 18. září 2019

Dovolená na Slovensku - Termální koupaliště Vadaš

Díky přednastaveným článkům jste to možná ani nezaregistrovali, ale první zářijový týden jsme strávili s přítelem a přáteli na dovolené na Slovensku v termálním koupališti Vadaš. A o tom bude dnešní článek. Na Štúrovo jsem zavítala celkově už po 4x. Třikrát (2012, 2014, 2016) jsme aquapark navštívili s rodinou a já jsem se sem ještě chtěla vrátit, tak jsem vytáhla přítele.

Dřív jsme jezdili před sezónou v červnu. To jsem letos nechtěla skrz zkoušky. Můžete je mít rychle hotové a taky nemusíte. Původně jsem chtěla poslední týden v srpnu, ale to už ubytování, co jsme chtěli bylo plné, tak jsme volili první zářijový týden.

Myslela jsem si, že to bude jako v červnu, ale opak byl pravdou. Když pomineme, že otevírací doba bazénů se zkrátila o 3h, tak tobogány byly pro jistotu zavřený úplně stejně jako ¾ obchůdků kolem bazénu. Naštěstí náměstí fungovalo normálně. Teda až na tu neděli 1.9., kdy bylo v plánu jít nakoupit, ale Slováci zrovna slavili státní svátek ústavy nebo co to bylo :D

I přes tyto problémy jsme si to celkem užili. Horké počasí nám vydrželo první tři dny, kdy jsme využívali i studený bazén s vlnobitím, které jsme teda jednou stihli. Pak jsme z teplých už nevylezli. Nejvíce času jsme strávili v bazéně Hvězda, kde jsou různé trysky a atrakce. Když nám v tomto už byla zima, přesunuli jsme se do bublinek, který byly ještě teplejší. Co přicházelo kolem 17h večer.

Ubytování jsme měli v areálu, což se nám osvědčilo jako nejlepší. Ubytovaní jsme byli od El Pasa, ale příště bych volila nějaké jiné. V ceně máte ubytování + libovolný vstup do bazénů a na tobogány (pokud jsou otevřené, ale tři roky zpět se za ně platilo zvlášť). Jídlo jsme si obstarávali sami. Na oběd či večeři se zašlo a druhé se uvařilo na ubytku. Co bych ubytování vytkla, tak jsme měli jenom ručníky a ne osušky, židle venku vypadaly, že už to mají za sebou a v kuchyni sice byla houbička, ale jar i utěrky jsme museli dokupovat. A ty jejich utěrky, to fakt nechcete.

Jeli jsme vlakem, to jsem si prosadila. Už jsem to jela 2x autem a 2x vlakem a vlakem je to mnohem rychlejší, bezpečnější, pohodlnější, nemusíte se o nic starat, můžete kdykoliv na záchod nebo se projít. Vyjde to teda dráž a jste pak odkázáni jenom na vlastní nožky. Ale Maďarsko je pěšky asi 20 minut. Pokud stojíte o výlet do Budapeště nebo nedalekého Visegrátu, můžete si koupit lístky u cestovní agentury Victoria, kterou jsme sami využili. Více se ale dozvíte v dalším článku.

Další vtipná věc určitě byla, že v tomto termínu jezdí jenom důchodci a postižení lidé. Ne, že bych vůči nějaké skupině něco měla, ale bylo to více než pozoruhodné. Hlavně pro Lucku, která jim všem jako budoucí fyzioterapeutka dělala diagnózy :D

Je tam trochu dráž, než jsme zvyklí u nás, ale nic hrozného. 0,5l bažanta za 1,5€ (asi, pivo nepiju), 0,5l kofoly za 1,5€, trdelník 2,5€ (za poslední návštěvy stál 1,7€), wafle/palačinky 4€, kopeček zmrzliny 0,6-0,8€, meníčka v areálu 5-6€, jinak jídla kolem 7-8€. Alkoholické drinky se pohybovaly 4-5€, zákusky 1,5-2€. Jídla na náměstí v meníčku 4,5-6€, jinak 5-10€. Magnetky 1-2€. Obyčejné potraviny jsme chodili nakupovat do Lídlu, který je vzdálený asi 1,5km nebo do Billy, která se nachází přímo na náměstí.

Největším společníkem nám byli karty, který jsme často po večerech hráli. Na recepci ale půjčují i badminton nebo petanque. Udělali jsme si výlety na maďarskou stranu do Esztergomu a plavbu po Dunaji, o kterých si přečtete příště.

Válení nám vůbec nevadilo, byli jsme rádi, že jsme si odpočinuli. Kluci před prací, holky před školou :D

Dominikovi jsem už oznámila, že se tam zase za 3 roky vrátíme, abychom se povozili na tobogánech a hlavně na příští sezónu chystají nový bazén, tak jsem na něj zvědavá.

Dovolená v číslech pro jednoho
  • ubytování: 1220kč
  • vlak: 1330kč
  • kapesné: 150€ (utraceno 100€, kluci to teda měli mastnější)
  • pojištění: 160kč
  • taxi: 3€

Když jedete vlakem, tak do centra to jsou asi 3km. Tam jsme to teda šli (přehlasovali mě), ale zpět jsem si povozila zadek. Celkem jsme platili 3€, takže pro jednoho za jednu cestu to bylo 1€ a ušetřená asi hodina a půl.

To by podle mě letem světem stačilo a příště se podíváme na naše výlety. Já doufám, že se vám moje povídání líbilo. Kdyby jste měli jakékoliv otázky, nebojte se zeptat. Moc děkuji za vaše přečtení takhle dlouhého článku.

Kde jste letos byli vy na dovolené?

Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)

Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet

Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

1. V aquaparku jsem nebyla ani nepamatuju, ale ty tobogány na te fotce vypadají dobře, zkusila bych všechny :D snad jste si to pořádně užili :)

1. Zrovna ty tobogány jsme si moc neužili, když byly zavřený :D :D Ale jinak to byla super dovolená - pořád se jen válet v teplých bazénech :)

2. Jé to muselo být moc fajn, hezky si odpočinout, já v aquaparku už nebyla hrozně dlouho, ani mě to nějak moc neláká, ale tobogády mám taky ráda :D
    MyGoldenMind

1. Nám se ve Štúrově líbí :) Jak jsme byli na konci sezóny, tak tam nebyl skoro nikdo, což nebylo špatné :)

3. Já si aquaparků užila, když s námi na dovolené jezdil syn, takže teď je fakt nevyhledávám. Spíš mi případně vyhovuje hotel s bazénem, hlavně když jedeme v pozdním podzimu, kdy je riziko mizerného počasí.
    Letos jsme zatím byli jen týden v Beskydech, ale ještě bychom někam rádi (zatím jsou v hledáčku Krušné hory)

1. Zrovna včera mi babi vyprávěla, jak byli na Podhajské a že kolem nich všude sníh a oni si hověli v horkém bazénu. To musí mít úžasnou atmosféru :) Tak ať vám dovolená vyjde! ♥

4. tady jsem cca před dvěma roky taky s mamčou byla, ale upřímně, nebyl to úplně můj styl. Já mám radši buďto dovolenou u moře nebo nějakou sportovní, kde si opravdu hodně zaplavu nebo chodíme túry :)

Life by Angellyca

1. Tomu rozumím :) Mě se tam líbí, že je člověk na Slovensku a jen přejde přes most a je v Maďarsku. Také zde můžeš plavat nebo si zajet někam na výlet :) U moře mi to přijde po pár dnech nuda, líbí se mi ten zlatý střed se koupat nebo někde výletovat :)

5. paráda to si nekdo užil ja letos byla v Lodýně článek budu mit na blogu :)

1. Tak to se moc těším! Ten mám také na wishlistu :)

6. Jéj, to je super, že ste šli do Štúrova. :) Tam som roky nebola! Inak po sezóne museli byť tie prázdnejšie bazény super, ale ja by som tam už v septembri asi zamrzla. :D My sme tento rok dovolenkovali v Amsterdame. :)

Sabi z blogu Beautiful savage

1. Zase taková zima nebyla, ale v září už tam určitě nikdy nepojedeme :D :D Tam je krásně :)

7. Jak já bych ráda jela na Slovensko, muselo to být skvělé i když vše úplně podle představ na 100% nevyšlo. :)

Somethingbykate

1. Opravdu jsme si to užili, i když nám dovolená házela klacky pod nohy :D

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥