pondělí 22. července 2024

Kvůli tomuhle jsem letěla do Barcelony, churros!

Když se chce člověk někam podívat, většinou má důvod, proč ho to tam táhne. Světe div se, já většinou cestuju kvůli jídlu. Už 2 roky zpět na Burger festivalu jsem si oblíbila smažené tyčinky z odpalovaného těsta, máčené v čokoládě - churros a teď jsem si dala i ty španělské! Ano, vybrala jsem Barcelonu, abych si mohla dát nefalšované churros.


Aspoň jsme měli již dopředu vybrané, co bude dezert po večeři. Povedlo se nám navštívit celkem 3 podniky, které vám ukážu. Jeden byl na sednutí v kavárně, další dva to go. A víte, jakou nejlepší větu můžete slyšet? Ještě 5 minut. Víte, že tak budou maximálně čerstvé. Chuťové pohárky navnaděné, jdeme na to.

La Pallaresa Xocolateria Xurreria

První navštívený podnik. Místo je hodně turisticky známé, ale velmi rychle to tady odsýpá. Je tady mraky lidí, židle jsou u sebe tak blízko, že si tam pomalu nesednete a podle mého se to trochu odráží i na kvalitě. Já jsem si vybrala churros (2,40 €) s horkou čokoládou (3,30 €) a Dominik čokoládové mléko (2,85 €) a Ensaimada (1,95 €), podobné našim cukrářským piškotům. Čokoláda mi přišla jak zředěná a churros, jako kdyby se tam už chvíli sušily. K další návštěvě mě podnik nenavnadil. Cukrárna se nachází v postranní uličce od ulice La Rambla.


Xurreria San Roman

Hrozně jsem chtěla vyzkoušet plněné churros, bohužel jsem je, jak na potvoru, zrovna nemohla nikde najít. Takže tohle místo byla trochu zacházka. Ale skvělá zacházka. Koupila jsem si churros v čokoládě a plněný nutelou a oboje můžu s klidným svědomím doporučit. Berou i karty, ale za mé návštěvy jim terminál nefungoval.


Xurreria Banys Nous

To nejlepší nakonec. Zvenku nic moc vypadající podnik, kousek od ulice La Rambla, v sobě ukrývá opravdový poklad. 6 kousků churros s nutelou 4,5 €, několik druhů plněných churros za 4 €, churros s horkou čokoládou 5 € nebo jen samotné za 2,5 €. Připravovali přímo před námi čerstvé (to čekání se vyplatilo) a ještě nám dali jeden kousek navíc. Milá přátelská obsluha, co víc si přát. Až mě mrzí, že jsme sem nezašli vícekrát. 


Co vy a churros? Máte rádi?

7 komentářů:

  1. Joooo a moc. Já teda jen samotné a Lola s cukrem a skořicí. Cpala se s nimi teď na dovolené každý den a říká jim čůrik ))))))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, vidíš, já ochutnala, ale mít je nemusím. Smaženému se obecně spíš vyhýbám...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem churros nikdy neochutnala a vlastně mne to nějak moc neláká, smažené moučníky nevyhledávám

    OdpovědětVymazat
  4. jednou jsem měla na vánočních trzích, ale věřím, že tohle je úplně něco jiného :)

    OdpovědětVymazat
  5. Churros jsem ještě neochutnala.

    OdpovědětVymazat
  6. Churros by som chcela aj ja ochutnať. Môj brat bol v Španielsku kvôli práci 1 mesiac a tiež to tam ochutnal a pochvaľoval si to. raz by som chcela ísť do Barcelony a ak tam pôjdem, tieto podniky určite vyhľadám :)
    Vďaka ti za úžasné typy na reštaurácie. Je to veľmi origiálny článok :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥