úterý 20. června 2017

Langoše

Langoše


Já je prostě miluju a navždy milovat budu. A to že žiju zdravě neznamená, že se mé životní lásky vzdám. Nerada jsem ale s nima hřešila, protože spousta kupovaných langošů jsou pěkně hnusný, co si budem povídat :D Hrozně mě to vždy naštvalo, když jsem si teda už dala klasickej langoš a on byl pěkně hnusnej. Ještě že jsem měla tak geniální nápad poprosit mamku o její recept a jenom nahradit suroviny za zdravější. Z těsta vám výjde 10 středních langošů. Většinou jsem měla na oběd 2 kusy. Ale dávala jsem i 3, protože je to prostě pecka a chutná to totálně stejně jako klasický, až na to, že to není obaleno v oleji, protože se pečou v troubě. Brácha řekl, že je to úplně stejný jako od mamky, taky že jo, jenom mírně ozdravěné :-) Pokud taky tak milujete langoše, vzdávat se jich nemusíte a jdeme na ten recept! :) (jo a další bomba je to, že těsto vklidu vydrží týden v lednici)



500g hladké špaldové mouky
140g bílého jogurtu
25g čestvých kvasnic
250ml mléka
špetka soli

řepkový olej
česnek
rajčatový protlak
eidam


Kvasnice rozmícháme ve 30ml mléka. Odvážíme mouku, přidáme sůl a promícháme. Přidáme zbytek ingrediencí. Necháme kynout 2 hodiny v peřině. Pomoučenýma rukama tvoříme ve vzduchu langoše (kola, který mají silnější okraje a sladší střed - půjde vám to samo). Hotové langoše dáváme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme na 200°C 15 minut. Česnek si očistíme, prolisujeme a utřeme se solí, dáme do skleničky a přidáme řepkový olej. Sýr si nastrouháme najemno. Upečený langoš potřeme směsí česneku a oleje (aby to nebylo tak suché), pomažeme rajčatovým protlakem a hustě zasypeme sýrem.

5 komentářů:

  1. Na kolik langosu vam toto těsto vyšlo? ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V úvodu je to napsané :) cca 10 středních kousků, záleží na velikosti :)

      Vymazat
  2. No to si děláš srandu... :) zdravý langoše?! Ty zkusím!! :) Mňam.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, taky se jich nemůžu doslova užrat, takže máme u nás takovou rutinu, že každou neděli na večeři máme langoše. Zkoušela jsem dělat i ve zdravější verzi jako celozrnné langoše, ale nebylo to prostě ono.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥