pondělí 19. června 2017

Domácí makové mléko

Domácí makové mléko


Hrozně mě lákaly vyzkoušet z obchodů rostlinná mléka, ale ta cena, ta mě vždycky odradila. Koupila jsem si ho sama jenom jednou a to sójový, 33kč za 1l. Neutále jsem pokukovala po receptech na domácí, ale nikdy jsem se neodhodlala. Zkoušela jsem jednou loni kokosové, ale to jsem tak pracně přesívala, až mi z toho nezbylo skoro nic, hrozně práce, bordelu a výsledek nic moc. Nebo takhle narovinu, mě to samotný nechutná žádný :D :D Ale v těstě nebo pudinku či podobně to špatné není. I s cereáliema je moc dobré. Výrobní náklady skoro nulové oproti kupovaným. Taky to, co mi z toho zbyde nikdy nevyhazuju. Vždy to hodím do nějakého koláčku. Zrovna zbytek tohoto máku jsem udělala do mého narozeninového makového dortu, na který se můžete těšit! :)

1000ml vody
dle chuti skořice, vanilkové aroma, perníkové koření, kakao, flavdrops či jiné sladidlo


Mák zalejeme vodou a necháme 2 hodiny odpočinout. Potom mixujeme v mixéru asi 2 minuty. Přecedíme přes normální síťko a dáme do uzavíratelné nádoby. Skladujeme v lednici. Vydrží 3-4 dny. Před použitím vždy opatrně protřepeme.

Jak je již označeno v receptu, mletý mák za úžasných 118kč kilo můžete koupit na RageFitness! :) Při použití kódu MS3 máte ještě navrch k nákupu 3% slevu :)


Pudink z makového mléka



4 komentáře:

  1. Mňam... :) už dlouho se na nějaké domácí mléko chystám a zatím jsem se k tomu nedokopala :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se hrozně dlouho odhodlávala, ale poté, co jsem si v Ikei koupila tuhle litrovou láhev, tak bylo jasné, že ho musím co nejdříve vyzkoušet :)

      Vymazat
    2. Fajn, potřebuju takovou láhev!! :) :D

      Vymazat
    3. V Ikei myslím za 80-90kč litr :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥