pondělí 25. března 2024

Sledovali jsme západ slunce z nejvyšší budovy světa | Dubaj

Burj Khalifa, nejvyšší budova světa. Zatím. Určitě jste o ní také slyšeli. Obří mrakodrap tyčící se nad Dubají. Dominanta města, na kterou jsou ty nejhezčí výhledy. A taky fotky! My jsme se na ní vydali náš druhý den. Lístky jsme objednali na 15:00, protože jsme se nebyli jistí, jak dlouhé budou fronty. Díky tomu, že jsme měli SKY VIP, to byla rychlovka! Jaké to bylo nekoupit si ten nejlevnější lístek?


Vstupné

124.+125. patro 160-260 AED (1000-1600 kč)
148. patro 400-553 AED (2500-3500 kč)
154. patro 770 AED (4600 kč)
Cena se liší dle doby návštěvy. Přes den za světla jsou vstupenky nejdražší.



Výhodou je, že pro vstup na Burj Khalifu nemusíte vyjít z klimatizovaného Dubai Mallu. Na začátku prohlídky vám u modelu Burj Khalify řeknou pár informací a vydáte se k výtahu. Díky tomu, že jsme měli lístky do 148. patra, měli jsme SKY VIP a šli rovnou do výtahu. Žádnou frontu jsme nečekali. Výstup byl poměrně rychlý, ale počítejte s tím, že vám zalehnou uši. Dojedete do 125. patra, kde přestoupíte na další výtah a jedete ještě výš. Mezi patry byl poměrně velký rozdíl.


Ani ne tak ve výhledu, ale zejména v množství lidí a vybavení. Ve vyšším patře už bylo o poznání méně lidí. Nemuseli jste se nikde tlačit a na fotce vám nikdo nezavazel. Co nás mile potěšilo, bylo drobné občerstvení. Voda, džus, káva a k tomu plněné sušenky a datle v čokoládě. Mňam! Zpětně mě mrzí, že jsem si nevyfotila ty nóbl záchody. Ani jsem nevěděla, jak spláchnout.



Ještě za světla jsme sjeli do nižších pater. Zaujala nás pohyblivá obrazovka, která ukazovala Dubaj před 50 lety, současnost, za 50 let a v noci. Moc se mi líbily křídla namalovaná na skle. Ten červený strop se tam krásně odrážel. Ze 125. patra je dobrý výhled na dubajskou fontánu. Když budete mít čas, určitě počkejte na světelné přestavení i v noci takhle z hora. Pokud budete chtít sledovat západ slunce jako my, běžte k oknům opravdu brzy. My tam strávili necelou hodinu. Štvali nás lidi, co se tam pak vecpali, protože mi tam kvůli tomu čekali takovou dobu. 




Naše hodinové stání si můžete prohlédnout v pár vteřinách při časosběru. 


A když jsme už tam byli tak dlouho, rovnou jsme počkali, až se setmí, ať vidíme město v nočních světlech. To byla taky podívaná! Vůbec nelitujeme, že jsme na nejvyšší budově světa strávili většinu dne. Stálo to za to. I ty dražší vstupenky! Obzvlášť pokud máte rádi méně lidí.




Byl jsi někdy na mrakodrapu?

11 komentářů:

  1. wow, výhledy famózní :) nejsem si jistá, zda by mi tohle můj strach z výšek dovolil :D

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, děkuji za fantastickou reportáž z trochu, no spíš hodně jiného světa.
    Měj hezké jarní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Fotky vždy obdivuji, ale Dubaj mě nikdy nelákala. Mám raději malé ostrovy, kde je krásná příroda :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Týýjo, tak to je luxus! Krásné, ten západ... a všechny fotky :) Na mrakodrapu jsem nikdy nebyla. Počítá se, že když jsem byla malá, bydleli jsme ve 14. patře? :D

    OdpovědětVymazat
  5. To musel být pohled k nezaplacení, tyhle okamžiky si člověk bude pamatovat do konce života. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně zachycená dovolenková atmosféra. Přeji poklidné jarní svátky. Mávám také z dálek.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky a ten výhled je parádní :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera :) taťka tam byl asi 10 let zpátky, dovezl nám svítící model tohoto mrakodrapu :) video je krásné <3!

    OdpovědětVymazat
  9. To je krása, tam bych se taky podívala :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥