pondělí 31. října 2022

Přes levandulový statek k hradu Helfštýn

V červenci jsme měli ty víkendy opravdu nadupané zážitky. Každý víkend jsme někam vyrazili. Třetí červencový víkend jsme vyrazili směr Olomouc. Když jsme si na začátku týdne s Dominikem psali, tak se zeptal, jestli o víkendu něco nepodnikneme. 

Zeptala jsem se ho 
"a kdy?" 
"v pátek" 
"jako na víkend?"
"klidně"

A tak jsme spolu poprvé spali pod stanem


Už nějakou dobu jsem se chtěla podívat na nějakou levandulovou farmu. Všichni jezdili do Staroviček, ale to mi přišlo daleko a nevěděla jsem, s čím to spojit. Pak ale ve skupině Úžasná místa v Česku na mě vybafl levandulový statek u Bezděkova u Úsova, což je od nás nějakých 50 km. A když jsem zjistila, že tam člověk může stanovat, nebylo o čem přemýšlet!



Vyrazili jsme hned po práci, abychom stihli za světla postavit stan. Místa bylo hodně, celkem nás tam bylo 5 kempujících. Kousek od nás měli karavan moc milý Němci, kteří nám půjčili kladivo na zadělání těch hřebíků, co drží stan. Na farmě se jinak neplatí vstupné, je volně přístupná. Mají tam i stánek, kde jsme ochutnali levandulovou zmrzlinu (mňam!). Lákala mě i levandulová bábovka, ale té jsem nakonec odolala :D Kousek dál ve vesnici najdete i levandulový obchod


Večer jsme si zajeli do Olomouce do kina. Dávali Mimoně 2 a byla to moc milá pohádka. Trošku nešťastně jsme se nepodívali, kde jsou na statku záchody než jsme odjížděli, tak jsme je v noci hledali. Abychom si rozuměli, záchody byly toitoiky a umyvadlo drčelo ze stěny domu ven. Dobrodružství jak má být. V noci nás lehce překvapila zima, ale zvládli jsme to.




Ráno jsme si statek nafotili bez lidí. Sezóna levandule je právě do poloviny července, takže jsme to stihli akorát. Posnídali jsme uprostřed levandulového pole, sbalili stan a jeli dál. Další zastávkou byl hrad Helfštýn. Ten je teď nově po rekonstrukci, takže toho uvidíte opravdu spoustu. A dělají tam ty nejlepší wafle! Mají zde i restauraci, takže zázemí je tu opravdu hezké. Hrad si můžete projít sami či s průvodcem, se kterým se vychází vždy v celou a to bez příplatků.





Zaujali nás výrobky z kovu, který provázejí celé prostory hradu. Vždy o prázdninách se zde koná festival, kam se sjedou kováři ze všech koutů a celý týden tvoří díla, které pak zdobí prostředí hradu. Kousek se nachází i lanový park, na který mi už ale neměli sílu. Čekalo nás totiž ještě bloudění v kukuřičném bludišti, ale o tom vám napíšu samostatný článek, protože jsme jich stihli navštívit celkem 6 po České republice. 






Co by to bylo za výlet bez zakončení na jídle v Globusu, kde si dáme vždycky plné talíře :D Bylo to zase trochu něco jiného, než normálně podnikáme a bylo to moc fajn! Nechápu, že to léto tak rychle uteklo. Nebo spíš celkově to teď všechno rychle utíká. Vždyť za chvíli jsou Vánoce!




Podnikli jste v létě něco netradičního?


12 komentářů:

  1. O této levandulové farmě slyším poprvé. Vypadá to tam moc hezky. Určitě to byla parádní přespávačka. Já spím ve stanu vždycky na táboře :) Mamka k narozeninám dostala poukaz na Helfštýn a okolí, tak se těším, až tam pojedeme :) Ty jo, 6 bludišť :O wow! Já byla v jednom :D

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, máte výpravy skvěle promyšlené, to se mi moc líbí! Věřím, že jste si to užili.
    Helfštýn jsem navštívila v tomto podzimním období před covidem a byla jsem nadšená. Krásné místo.
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ta levandulová farma je nádherná! Nikdy jsem zatím na žádné nebyla, ale musím to napravit 🙂. Je fajn, že jste si ji mohli hezky pěkně užít samy pro sebe, než se tam nahrnuly lidi 🙂. Hrad Helfštýn vypadá také moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  4. Prima výlet. Mně nejvíc láká hrad - mám pro hrady (zlváště ty, kde se dá chodit i bez průvodce) slabost. Ale na farmu bych se taky klidně koukla, zvlášť jestli tam nebyly davy lidí.

    OdpovědětVymazat
  5. My na Helfštýně byli loni na podzim :). Měla jsem už pořádný pupek, den předem si namohla kotníky, takže mi to dal odost zabrat :D. Levandulové pole vypadá nádherně! Jinak krásné fotky a super výlety :).

    OdpovědětVymazat
  6. Moc krásný ani jsem nevěděla, že tam lze stanovat :-) Vypadá to krásně a musel to být skvělý zážitek! ♥ A na Mimoních jsme taky byly, bylo to skvělý :-D A jinak ten hrad mám taky na seznamu a chtěla jsem tam už několikrát, ale stále nic, tak snad příští rok :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jéé, to vypadá báječně! Levandule mám moc ráda :) No teda! Jaktože sis nedala levandulovou bábovku? :D Když nad tím tak přemýšlím, nepamatuju si, že bych podnikla něco netradičního. Já mám ráda spaní v zahradní chatce s babičkou a pejskem :D A máš pravdu.. čas utíká snad rychleji a rychleji..

    OdpovědětVymazat
  8. Farma by se určitě líbila sestře, miluje levanduli :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  9. Farma je nádherná, tak by se mi moc moc líbilo!!!! Akorát to spaní v tom stanu bych nezvládla.. 😂😂❤️ ale věřím, že to byl krásný adrenalin. 😍

    OdpovědětVymazat
  10. Na levandulovou farmu jsem se moc chtěla jet podívat, ale než jsem přemluvila přítele, bylo bohužel pozdě, tak snad třeba příští rok :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoky,
    já jsem dřív stanovala docela často, ale na farmě tedy nikdy:-D vypadá to tam moc hezky, zaujaly mě i ty kovové prvky. Na jídle v Globusu jsem nikdy nebyla, tak třeba to někdy vyzkouším, až se do nějakého dostanu.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Když jsme se posledně toulali po Moravě tuším že ve Starovičkách bylo taky levandulové pole i s krámkem a v,nikajici limonádou

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥