sobota 2. října 2021

Dýňovo-sýrová omáčka na špagety (1/2 490 kcal)

Dostala jsem několik dýní, tak jsem se hned vrhla do tvoření. Většinou dýni zpracovávám do formy pyré, se kterým dále tvořím. Výroba pyré je velmi jednoduchá, ale i tak by mě zajímalo, zda by vás zajímal článek o přípravě dýňového pyré? :)

Z dýně jsem si hned vytvořila bezmasý oběd. Původně jsem chtěla dělat omáčku, kterou už mám zde na blogu (recept), ale neměla jsem doma žervé, tak jsem brouzdala po Pinterestu, kde mě zaujal jeden recept a já jsem se jím inspirovala

Základem je samozřejmě už dle názvu dýně a sýr. Ten doporučuji použít eidam 45 % nebo goudu. Rozhodně nějaký výraznější, dodá omáčce šmrnc. Recept je velmi nenáročný na suroviny. Pevně věřím, že většinu máte určitě doma. Tak honem do kuchyně, tuto dobrotu máte do 30 min připravenou.


Dýňovo-sýrová omáčka na špagety
- doba přípravy: 30 min
- náročnost: lehká
- porce: 2

Ingredience
200 ml polotučného mléka
120 g dýňového pyré
100 g 45 % eidamu
120 g špaget/nudlí
5 ml oleje
2 stroužky česneku
sůl, pepř, skořice, muškátový ořech
lžíce petrželky

Postup
Dáme si vařit vodu na těstoviny. Na pánvi rozehřejeme olej a krátce na něm osmažíme nastrouhaný česnek. Zalijeme mlékem. Přidáme dýňové pyré a pořádně promícháme, abychom neměli v omáčce hrudky. Vmícháme nastrouhaný sýr. Přidáme veškeré koření dle chuti. Uvařené těstoviny přidáme do omáčky, promícháme. Podáváme sypané sýrem, zdobené petrželkou.


Makra na 1/2
Kalorie: 490 kcal
Bílkoviny: 26 g
Sacharidy: 52 g
Tuky: 19 g
Vláknina: 4 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Zkoušeli jste už dýňovou omáčku? Zařazujete do svého jídelníčku i bezmasé pokrmy?

24 komentářů:

  1. Rychlý a jednoduchý, takový recepty mám nejraději 🙂. Omáčka vypadá lákavě, 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě moc mile překvapil :) moc děkuji, jsem ráda, že se líbí!

      Vymazat
  2. Mňam! Tak tu určitě vyzkouším😍

    OdpovědětVymazat
  3. Dýni a sýry miluji a těstoviny bych mohla jíst pořád, takže tenhle recept co nejdřívě vyzkouším. :)

    E | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to úplně stejně, těstoviny jsou láska! 😁

      Vymazat
  4. Článek o pyré bych uvítala :). Jinak super recept, já s dýní zkoušela jen jeden recept před 3 lety, ale letos mě láká vyzkoušet zase něco :). Tvůj receptík se mi líbí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Terezko za komentář 🥰 já z ní vařím vždy, když mi někdo dá dýní 😅

      Vymazat
  5. Dýni miluji, ale omáčku jsem z ní zatím nikdy nezkoušela, takže super tip - určitě je to dobrota! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dynovou omáčku naprosto miluju! :) Zkus, o hodně přicházíš :)

      Vymazat
  6. Mňam, miluji sýr a miluji dýni, takže recept si určitě ukládám! Dýňovou omáčku jsem asi nikdy neměla, ale věřím, že bude výborná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba nikdy neměla dynovou polévku, ale omáčku několikrát a to prostě miluju 😁😊

      Vymazat
  7. Tak tie vyzerajú úžasne! :) Tekvicu som mala jedine v rizote a veľmi mi tam zachutila, takže by som bola určite zvedavá aj na tento recept!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Peti! Rizoto jsem měla taky a je výborné! Rozhodně zkus :)

      Vymazat
  8. Potřebuju nutně takové tipy na slaná jídla😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, v tom slaném vždycky tápu, co nového připravit :D

      Vymazat
  9. Miluju sýr a dýni a nechápu, že mě nenapadlo to zkombinovat!:D Super recept:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takyy! Já to maso zase tak nutně nepotřebuju, sýry jsou láska! :D Děkuju moc :)

      Vymazat
  10. Tak se špagetami jsem dýni ještě nezkoušela. Většinou dýni jen peču s česnekem a bylinkami a dělám si k ní jogurtový dip. Pak z ní ještě dělám džem s pomerančem a zázvorem a peču mufiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Džem mě ani nenapadlo z ní dělat, rozhodně super nápad :)

      Vymazat
  11. Super nápad, tohle vyzkouším, díky za tip. Už nevím, co jiného než polévku a koláče s hokaido dělat.. nikdo ji nechce jíst. Tak se sýrem si snad dají říct!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥