sobota 19. června 2021

Podmáslový chléb (1/15 157 kcal)

Nejdřív vám musím napsat, jaké faily doprovázely tento recept. Povedl se mi sepsat asi až na pátý pokus. Vždycky se vyskytl problém při přidávání podmáslí :D Nejdřív jsem měla špatně vyváženou váhu, takže mi vážila špatně, pak se během vážení podmáslí vypla, pak jsem toho podmáslí měla málo a musela jsem přidávat vodu, no komedie.

Teď už se mi to ale konečně povedlo a já vám můžu představit tento super nadýchaný podmáslový chlebík, ke kterému potřebujete hlavně hladkou špaldovou mouku, podmáslí a droždí. Po uhnětění těsta bude trošku lepit, tak se toho nelekejte, má to tak být :) 

Z těsta jsem již zkoušela i bulky. Je teda třeba je trochu podsypávat, ale jsou také výborné a krásně nadýchané. Chlebík vydrží asi 4 dny krásně vláčný díky podmáslí. Recept jsem čerpala na instagramu. Jen jsem udělala 3/4 dávku, protože jinak mi hrozně přetíkal přes chlebovou formu :D My si k němu udělali česnekovou pomazánku ♥
 

Podmáslový chléb
- doba přípravy: 40 minut + kynutí
- náročnost: střední
- porce: 12

Ingredience
600 g hladké špaldové mouky
30 g čerstvého droždí
10 g třtinového cukru
450 ml podmáslí
75 ml teplé vody
12 g soli 


Postup
Droždí si smícháme s cukrem a teplou vodou, poprášíme moukou a necháme vzejít kvásek. Poté přidáme špaldovou mouku, podmáslí a sůl a pořádně zpracujeme. Těsto se bude mírně lepit, promíchávala jsem vařečkou. Necháme vykynout (aby těsto 2x svůj objem). Poté ho přendáme do formy na chleba, kde ještě necháme nakynout podle potřeby. Pečeme na 180 °C cca 25 minut. Necháme vychladnout a nakrájíme na kousky.

Makra na 1/15
Kalorie: 157 kcal
Bílkoviny: 6,5 g
Sacharidy: 30 g
Tuky: 0,7 g
Vláknina: 2,6 g
 

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz
 

Máte rádi podmáslový chléb? Pečete si doma pečivo?

24 komentářů:

  1. Chleba vypadá zajímavě. Já pečivo moc nepeču - máme z práce chodím kolem prodejny s fakt dobrým chlebem, takže většinou kupuji tam. Ale aspoň vyzkoušet bych ho mohla, ale nejspíš z poloviční dávky (jednak malá forma a jednak, abychom ho snědli ještě čerstvý)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, já jsem si to během korony úplně zamilovala :) Aby byl pořád čerstvý, tak ho nakrájím do mrazáku. Pak po vytažení je jako čerstvý :)

      Vymazat
  2. Chleba jsem ještě nikdy péct nazkoušela, mám z toho trochu strach :D Tenhle recept vypadá moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se není čeho bát. Pokud umíš pracovat s kynutým těstem, tak je to hračka :) Moc děkuju!

      Vymazat
  3. Chlebík vyzerá výborne :-) a s tou pomazánkou musel byť skvelý.
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  4. Někdy to tak v životě bývá, že se všechno pokazí, ale hlavně, že se nakonec povedlo!
    Vypadá dobře, přítel doma občas upeče domácí a vím, že je to jiná liga. Zkusím mu nahodit i tento recept, děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda. Nebo on se povedl vždy, ale nikdy jsem neměla zaznamenané gramáže :D :) Téda, to máš šikovného přátele :) Rádo se stalo, doufám, že vám bude chutnat <3

      Vymazat
  5. Ahoj,
    recept vypadá luxusně, o prázdninách ho určitě zkusím. Není tam žádný kmín, to je chleba pro mě:-D
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz
    PS: u mě na blogu zrovna probíhá soutěž:-) - http://ciculka.cz/stesti-ma-barvu-levandule-recenze-soutez/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, moc Ti děkuju! Není, hlavně z důvodu, že mi doma došel :D Ale i kdyby se v receptu vyskytl, vůbec ho tam nemusíš dávat. Je to jen koření na dochucení :) Moc děkuji za pozvání :)

      Vymazat
  6. Chlebík jsem ještě nikdy žádný nepekla, jen rohlíky, ale tento vypadá velmi lákavě 😍.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já to mám zase obráceně :D To jsi šikovná, že ses pustila do rohlíků :) Moc děkujuu <3

      Vymazat
  7. Vypadá super, my teď doma pečeme s naší novou pekárnou. Každopádně podmáslový chléb máme všichni rádi, tak třeba si na to někdy troufnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S pekárnou, to je jiný level :D Taťka jí dřív taky používal a chleba z něj jsem naprosto milovala :) Neboj, není to složité, pokuď už umíš s kynutým těstem :)

      Vymazat
  8. Mňam, mňam, mňam, toto musí byť bomba. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  9. Ale tento pokus vypadá teda parádně! <3

    OdpovědětVymazat
  10. Mně nebaví čekat na kynutí, tak pečivo moc nepeču. Ale vypadá úžasně. Vláčný a měkký :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, já si zase ráda v té kuchyni hraju :) Moc děkuju Kačí <3

      Vymazat
  11. Už podle fotek vypadá velmi chutně, mňam! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥