pondělí 27. dubna 2020

Špaldovo-žitné kaiserky (1/10 197 kcal)

Recept na tyto kaiserky už mám uložený více jak rok, ale nikdy na něj nebyl čas. A čas je to, co kynuté těsto potřebuje. Takže když teď mám dost času, dělám kynuté o sto šest. Musím říct, že kynutá těsta mi už celkem jdou a pořád dělám vše ručně! Takže se nebojte a pojďte na ten recept.

Hrozně se mi líbil vzhled jedněch housek, co jsem viděla. Našla jsem si jednoduchý návod a podle toho housky smotala. Vám jsem to samozřejmě také nafotila, aby jste věděli, jak na to.

Z uvedeného množství vám vyjde 10 menších housek. Příště jdu pro 2x dávku, protože tyhle byly během jednoho dne pryč. 



Špaldovo-žitné kaiserky
- doba přípravy: 35 minut + 60 minut kynutí
- náročnost: střední
- porce: 10

Ingredience
300g špaldové celozrnné mouky
200g žitné mouky
150ml vlažné vody
150ml vlažného mléka
20ml řepkového oleje
1,5 lžičky soli
5g třtinového cukru
20g čerstvého droždí 
vejce + semínka na potření



Postup
Ve vlažném mléce rozmícháme droždí a cukr. Zaprášíme trochou mouky a necháme vzejít kvásek. Mezitím si v míse smícháme obě mouky a sůl. Jestli chcete, můžete přidat nějaké semínka. Poté přidejte krásek, vodu a olej. Vypracujte nelepivé těsto a nechce kynout 60 min (aby těsto dvojnásobilo svůj objem). Na pomoučeném vále vytvořte tvary jaké chcete (já přikládám fotonávod, jak jsem je dělala já). Dejte na plech vyložený pečícím papírem a nechce ještě 30 min vykynout. Potřete vejcem a pečte na 200°C 15 min.


Makra na 1/10
Kalorie: 197 kcal
Bílkoviny: 6,5 g
Sacharidy: 37,1 g
Tuky: 2,8 g
Vláknina: 4,3 g


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Pečete domácí pečivo? 

Budu ráda, když se se mnou podělíte o vás oblíbený recept! 

14 komentářů:

  1. Další povedený recept od tebe, já jenom zírám. :D Kéž bych byla taky taková dobrá a nebo spíš, kdyby se mi do toho chtělo, haha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju Naty! ♥ To mě se právě chce, někdy až moc :D Vaření a pečení mě prostě strašně baví :)

      Vymazat
  2. Já mám aktuálně v plánu chleba (jestli ještě chvíli vydržíme v režimu home-office, protože v běžném provozu ten čas na kynutí fakt docela chybí), ale kaiserky bych mohla vyzkoušet pak taky. - vpadají moc dobře.
    Já pekla minulý týden housky (svoje první) a myslím, se se povedly. Foto a recept mám na blogu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem je viděla a vypadají parádně! :) Také mám nachystané recepty na kefírový chleba a špaldové housky :)

      Vymazat
  3. Vypadají úžasně, určitě je někdy vyzkouším! Domácí pečivo je nenahraditelné :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju Pavli ♥ To máš pravdu, čerstvé je nejlepší :)

      Vymazat
  4. Vypadají tedy vážně pěkně, jakmile je budu taky moct, určitě se do nich pustím. Já dělala domácí pečivo jednou a úplně mě nenadchlo, ale tyhle vypadají od pohledu chutně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla asi 10 špatných pokusů o domácí pečivo, ale teď se mi konečně začalo dařit :) Moc děkuju ♥

      Vymazat
  5. Hi dear, your blog is so beautiful. I really like it.
    The sandwich looks delicious *__*

    Follow for follow? I already follow you. Btw I am the new one and I would appreciate it.

    https://salyaves.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you so much ♥ No, I am really sorry, but I dont like following like that. I want to follow blogs only what I like. Hope, you will unterstand ♥

      Vymazat
  6. To motání je naprosto super, vypadají dobře, nedivím se, že se u vás hned snědly :D
    No a viděla jsem, že o zásobu droždí nemáš nouzi :D
    Takže se můžeme těšit ještě na spoustu kynutých receptů?! :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi to motání moc líbilo :) To opravdu nemám :D Hele ještě jsou v plánu 2 recepty na zdravější kynuté pečivo :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥