středa 7. srpna 2019

Kynuté těsto na pizzu (1/4 280 kcal)

V létě na nás pizza kouká za všech stran. Abych na ní neměla celoročně chuť, peču si domácí. Vyzkoušela jsem už mnoho těst. Na moje nejoblíbenější těsto bez kynutí tu už recept najdete - Pizza z tvarohového těsta. Je to rychlovka, když máte chuť na pizzu a nechcete čekat.

Zatoužila jsem ale i po kynuté variantě. Na první pokus a hned se povedla na výbornou! Vyzkoušela jsem ji už s kuřecím masem nebo jenom zeleninovou oblouhou a vynikající. Je dobrá i druhý den. I přítel tohle označil jako nejlepší pokus o zdravou pizzu :D



Kynuté těsto na pizzu
- doba přípravy: 90 minut
- náročnost: střední
- porce: 2 pizzy (4 porce)

Ingredience
250g špaldové mouky
20ml řepkového oleje
20g čerstvého droždí
1/2 lžičky soli
lžička (8g) třtinového cukru
2 lžíce (30ml) mléka
100ml vody


Postup
Smícháme droždí, cukr a mléko a necháme vzejít kvásek (10-15 minut). Mezitím si smícháme mouku a sůl. Přidáme vzejití kvásek, olej a vodu dle potřeby. Těsto zakryjeme a dáme vykynout, než zdvojnásobí svůj objem - 1 hodina, v teplech stačí 30 minut.  Těsto rozdělíme na 2 poloviny a vyválíme. Ozdobíme dle chuti a pečeme na 200°C 15 minut.


Makra na 1/4 těsta bez ozdob
Kalorie: 280 kcal
Bílkoviny: 9g
Sacharidy: 46g
Tuky: 6g

Máte rádi pizzu? Jaká je vaše nejoblíbenější obloha?


Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)



   Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet



Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

22 komentářů:

  1. Vypadá moc chutně! Já jsem zkoušela kdysi akorát květákové těsto a kupodivu to také bylo dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju Lu ♥ Také jsem ho zkoušela, špatné není, ale tohle kynuté je pecka :)

      Vymazat
  2. Kynutou pizzu jsem ještě nedělala, tak třeba někdy zkusím, nevypadá to složitě (jen to chce čas na to kynutí a ten mi v čase mezi příchodem z práce a tím, kdy chci mít večeři,docela schází)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím Ti. Také nemám vždy čas na kynutí. Ale když jsi teď nemocná, tak by jsi to třeba zvládla a stihla na tu večeři ;) :D

      Vymazat
  3. Tak toto právě dělala dříve mamka a vždycky se povedla, taky bych mohla zkusit udělat domácí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se. Těsto je z mála surovin a snadné. Určitě se Ti povede :)

      Vymazat
  4. Mňam, ta vypadá úžasně. Díky za recept:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Ti Vanes, jsi zlatá ♥ Nemáš vůbec za co. Já děkuji za milý komentář ♥

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Když tak na ty komenty odpovídám, tak já taky xDD

      Vymazat
  6. Vytvoriť dobré cesto na pizzu je naozaj umenie. :) Toto však vyzerá nielen veľmi dobre ale i chutne. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ja už ani pizzu nerobím ale pizzovníky. Skôr si pizzu už objednávame :D Ale na pizzovníky moje deti nedajú dopustiť :D

    DETSKÁ KREATIVITA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pizzovníky? To slyším prvně, budu si to muset vyhledat :) Chápu, brácha by se pizzy mohl užrat :D

      Vymazat
  8. nedávno jsem recept na pizzu z kynutého těsta zkoušela a popravdě mě zklamal. byl daleko pomalejší než rychlovka z tvarohu, kterou dělám a nechutnal zdaleka tak dobře... možná tomu dám ještě ale šanci. tvoje pizza vypadá výborně :)

    Life by Angellyca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě je to pomalejší, protože to potřebuje čas na vykynutí :) Já tohle těsto vyzkoušela a byla to teda dobrota. Možná jsi jen zkusila špatný recept :)

      Vymazat
  9. Mňam! To vypadá famózně :) Já, jako obrovský milovník pizzy, musím doma vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten základ je opravdu výborný :) Doufám, že Ti bude chutnat!

      Vymazat
  10. Pizzu naprosto miluju! Babi ji dělá často, tak jí ukážu tvůj recept, ať zkusí, jestli jí bude vyhovovat :)

    Korea v Česku

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥