pondělí 20. května 2019

Borůvkový koláč s tvarohem (222 kcal)

Tenhle koláč je předělávka klasického receptu, který jsem našla na internetu. Chutí mi hrozně přimíná frgál, který naproto miluju a vždy když mám šanci, si ho koupím :D Akorát je těsto nekynuté a vše je zdravé samozřejmě. Používám umělé sladidlo erythritol, které se dá bez problému nahradit jakýmkoliv jiným sypkým sladidlem.

Od přítele jsem loni k narozeninám dostala tuhle peckovní formu a peču v ní hrozně málo, proto jsem se to rozhodla napravit a budu se snažit dělat koláče častěji.

Recept je velmi snadný, vše se jen smíchá a pak vrství na sebe. Kousek neřesti vás vyjde na 222 kcal, včetně 12g bílkovin.


Borůvkový koláč s tvarohem

- doba přípravy: 70 min (30 minut příprava + 40 minut pečení)
- porce: 8
- náročnost: lehké

Ingredience
korpus
160g hladké špaldové mouky
1 vejce
1/2 balení prášku do pečiva
150g bílého jogurtu
100ml mléka
80g erythritolu
30ml řepkového oleje

tvarohová náplň
400g nízkotučného tvarohu
50g erythritolu
1 vejce
10g vanilkového pudinkového prášku

vršek
200g borůvek
40g hladké špaldové mouky
10g kokosového oleje
15g medu nebo sirupu


Postup
Na korpus si smícháme mouku, erythritol a prášek do pečiva. Poté přidáme vejce, mléko, jogurt a olej. Pořádně promícháme a vlijeme do vymazané a vysypané formy. Na tvarohovou vrstvou si vše smícháme a potřeme jí vrch koláče. Zasypeme borůvkami. Na drobenku si smícháme mouku, olej a med. Posypeme jí vršek koláče a pečeme na 180°C 40 minut (do zezlátnutí okrajů).

Makra na 1/8 koláče
Kalorie: 222 kcal
Bílkoviny: 12g
Sacharidy: 26g
Tuky: 7g
Vláknina: 3g

Máte rádi koláče s drobenkou?


Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)


  Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet


Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

16 komentářů:

  1. Těsto znám (byť ho tedy dělám ve verzi s cukrem), ale dávám ovoce rovnou na něj. Ten tvaroh jako mezivrstva mne na tohle těsto nikdy nenapadl (tvaroh a na to ovoce jsem dávala na linecký základ). Díky za inspiraci.
    Jo a forma je fakt moc pěkná. Já koláčovou formu nemám, peču na menším obdélníkovém plechu nebo v dortové formě. Ale koupit bych si ho možná mohla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvaroh je tam opravdu výborný, doporučuji vyzkoušet :) Děkuji ♥ Já ji dostala od přítele k 20 :) Je z Orionu. Je trochu těžká, jak je keramická, ale já si ji nemůžu vynachválit :)

      Vymazat
  2. Taky podobné ovocné koláče doma děláme a to hlavně v létě :) Ten tvaroh tam vypadá báječně!

    OdpovědětVymazat
  3. No tak ten musím někdy vyzkoušet! Vypadá báječně ♥
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  4. Borůvkové koláče a obecně koláče s lesním ovocem mám strašně ráda :) určitě vyzkouším, vypadá parádně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky :) Teď jsem si vzpomněla na zbytek rybízu v mrazáku, tak to určitě taky zakomponuju do podobného koláče :)

      Vymazat
  5. Zbožňujem takéto koláče a tento recept vyzerá užásne! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluji borůvkové koláče! :) Vypadá skvěle! :O

    OdpovědětVymazat
  7. Cucoriedky budú budú onedlho. Super inspiracia ako ich pouzit. Nedavno som robila tvarohovy kolac a bohuzial mi nevysiel, snad sa takyto podarí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, už se na ně těším :) To mě se naštěstí koláč povedl na 1*.

      Vymazat
  8. Já dávám do těsta buď méně oleje a nebo kokosák. :) Jinak dělám testa obdobně.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se snažím dávat méně oleje. Kokosák je pořád přece jenom olej a je dost kalorický :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥