čtvrtek 13. července 2017

Kokosové máslo s vůní Vánoc

 Kokosové máslo s vůní Vánoc


Doma mi začínají nějak docházet všechny moje zásoby různých arašídových máslíček a protože jsem se nechtěla dostat do situace, kdy by doma žádné nebylo, rozhodla jsem si vyrobit své vlastní - ale KOKOSOVÉ. Mixér po intenzivních 8 minutách se už začal zahřívat a máslo stále nikde, a tak jsem se rozhodla přidat lžíci oleje a pak to už bylo v pohodě a rychle se to udělalo do máslové konzitence :) Po vychladnutí se mi nahoře ve skleničce izoloval olej, ale stačí promíchat :) dělají to i klasické másla z obchodu. Chtěla jsem skladovat ve špajsce, aby bylo tekuté, nicméně jsem ho měla v tašce vedle jogustů a ztuhlo mi, tak ještě uvidím, kde najde své místo :D rozhodně se ale nezkazí :) a jak výjde cenově takovéto homemade máslíčko? Plná sklenička od jablečné přenídávky vás výjde na nějakých 25kč takže se jdeme hned vrhnout na ten těžký recept! :D



200g strouhaného kokosu
lžíce řepkového oleje
1/3 lžičky perníkového koření
vanilkové aroma nebo vanilkové flavdrops 


Mixovala jsem v obyčejném sekáčku z Lídlu nejdříve 100g kokosu, až se mi rozemlel na drobno, přidala jsem zbytek (zaráz by se mi tam všechno nevlezlo). Mixovala jsem asi 8minut a pak přidala zbytek ingrediencí a mixovala ještě asi minutu. Dala jsem do uzavíratelné skleničky.

Takhle vypadá konečná fáze v mixéru/sekáčku
A tady dneska v akci na ovesné kašičce! (je to ten bílý flek :D )

2 komentáře:

  1. To musí být dobrota. Myslím, že už ani nemusím psát, že i tenhle tvůj výtvor vyzkouším... :D
    Kokos miluju ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky! A to vanilkové a perníkové aroma k tomu skvěle ladí :) Doufám, že se ti povede ♥

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥