pátek 26. května 2017

Palačinky

Palačinky



Všimla jsem si, že ještě hodně lidí trochu tápe po základních receptech, jako jsou třeba lívance, palačinky či jak dělat dobrou ovesnou kaši, tak jsem se rozhodla napsat recepty i na ty nejzákladnější věci. Mě trvalo rok, než jsem objevila fakt dobrý recept na palačinky :D Jak jsem na něj přišla, tak jsem si je beze srandy dělala několikrát do týdne! Přidám vám sem jenom všeobecný recept na ty nejzákladnější. Můžete do těsta přidat skořici, kakao, kokos, proteinový prášek, mák... prostě cokoli vás napadne. To stejné ohledně plnění a zdobení. Tady se žádné meze nekladou :) Můžete namazat tvarohem, jogurtem, arašídovým máslem, domácí marmeládou.. Posypat zkaramelizovaným jablkem, přelít horkým lesním ovocem, posypat oříškami... Recept je na 2 porce. Palačinky nesladím, protože to co je vevnitř a na ní je vždy sladké :)




140g mouky 
2 vejce
200ml mléka
50ml vody
skořice, kokos, kakao, karob...


Mouku můžete dát jakoukoliv (nedoporučuju rozemleté ovesné vločky, s tím mi to nikdy nešlo a palačinky se mi vždy nepovedly), já dala 30g jáhlové a 110g celozrnné pšeničné. Nejdříve si smícháme vajíčka s mlékem a vodou a naposledy vmícháváme metličkou mouku. Necháme 5min odstát. Mezitím si necháme pořádně rozpálit pánev. Pokud máte teflonovou, může smažit bez oleje, pokud ne, doporučuju aspoň potřít řepkovým olejem. Z těsta mi vyšlo 7 palačinek. Zdobila jsem tvarohem ochuceným karamelovými flavdrops a přelila karamelovým přelivem (jenom jsem smíchala protein slaný karamel s vodou a mělo to naprosto dokonalou konzistenci!! bodylab sirupy nechci - už moc chemické ikdyž chuť je skvělá, to nepopírám :D).

4 komentáře:

  1. Palačinky jsem v jednu dobu dělala neustála :D Ale koukám, že každý má úplně jiný osvědčený poměr surovin :D Já mám 1 díl mouky : 2 díly mléka a vejce - to záleží podle množství těsta, ale pro mě stačí vždy tak jedno :D A zdobení - tvaroh! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to takhle vyhovuje :) dřív se mi to těsto nikdy nedařilo... Taky zdobím nejčastěji tvarohem :D

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥