pondělí 3. června 2024

04/11/2024 Jarní Letohrad na koloběžce

První letošní jízda na mé oblíbené cyklostezce, do Letohradu, s Verčou. A poprvé takhle na jaře. Hrozně se mi líbilo, jak všechno kvetlo. Celý Letohrad byl v růžové. Fakt jsme si jízdu moc užily. Stihly jsme to tak tak, než se zhoršilo počasí, jarních 18 °C. Nechyběla kulturní vsuvka ani vyzkoušení nového podniku v Ústí nad Orlicí.


Začátek byl klasický, vlakem v 8 ráno do Ústí nad Orlicí. Ráno bylo ještě chladné, ale postupně se oteplovalo. První zastávkou byl zámek v Letohradě, kde Verča ještě nebyla. Zašly jsme se podívat na vyhlídku a v zámeckém parku jsme objevily nový labyrint. Než se bude moct ale používat, pár let to ještě potrvá, než keře vyrostou. 




Pak už odbyla 10 a kavárna se otevřela. Objednala jsem si ledové kafe se zmrzlinou a šlehačkou, na které jsem měla hroznou chuť a tradičně malinový cheesecake. Kvůli tomu tam vždycky jezdím. Lákavě vypadal i Medovník, Míša dort a Sachr. Ale odolala jsem druhému dortu, protože jsem věděla, že jedna zastávka s dobrotami ještě bude. 




Při cestě zpět jsme přibrzdily u Lanšperku a vyšláply se podívat na zříceninu, která je volně přístupná. Stejně jako minule, ani teď tam nebyla ani noha. Hrad je ojedinělým případem tzv. plášťového hradu. Neměl věž a funkci hlavní obrany zaštitovala obvodová hradba. Dnes se zachovala jen severní část plášťové zdi a opevnění, část sklepních prostor a vykopaný příkop. 






Na pozdní oběd jsme skočily do Jedno Bistro v Ústí nad Orlicí na doporučení z gastromapy Lukáše Hejlíka. Daly jsme si meníčko, kachní prso se zeleninou, nudlemi v teryaki omáčce, a ani jednu nás to neuchvátilo. Těšily jsme se na teryaki a ta tam nebyla vůbec cítit. Příště zkusíme něco ze stálého jídelního lístku. Přece jenom burger zní lépe :D


Výjimečně jsme přijely domů později, čekaly jsme na spoj. Ještě, že byl čtvrtek a vlaky nebyly moc obsazený. S Verčou jsme si užily hezkých 31 km. Moc děkuji za hezky strávený den a já se budu těšit na další společnou projížďku <3


Kam vedl váš poslední výlet na kole?

7 komentářů:

  1. Krásné fotky, vypadá to tam moc hezky! Ty kachní prsa vypadají luxusně na talíři, škoda že neuchvátily :O

    OdpovědětVymazat
  2. to je skvělý výkon... tolik kilometrů :) jsem ráda, že vám vyšlo počasí :) moc pěkné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezký výlet. Já už na kole nebyla ani nepamatuju, poslední vyjížďka byla nejspíš k Hostivařské přehradě (tam totiž sama jezdím nejčastěji)

    OdpovědětVymazat
  4. krásný výlet :) zámek v Letohradu je moc pěkný, i ten park u něj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš naprostou pravdu :) Překvapil nás budoucí labyrint, kterého jsem si tam dřív nikdy nevšimla :)

      Vymazat
  5. Musím hodně zapatrat v paměti, hodně dlouho jsem nikam na kole nejela😅 naposledy se mi vybavil výjezd se sestřenkou na Svatý Kopeček u Olomouce a projely jsme potom i přilehlé okolí a posbíraly nějaké ty kešky 🤔 to je znamení, že bychom měly zase někam vyrazit😁

    OdpovědětVymazat
  6. Udělaly jste si krásný výlet :) 18 stupňů je vcelku ideál, ani zima, ani teplo :) Doma jezdím na kole hlavně na tenis. Více cyklovýletů jezdím v Budějovicích

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥