pondělí 29. ledna 2024

Všechny cesty vedou do Říma | Itálie

Řím, hlavní město Itálie. Jedná se o největší italské město vzdálené necelých 30 km od Tyrhénského moře. Kulturní kolébka dávných věků, kdy v dnešní době je centrum Říma součástí Světového dědictví UNESCO. A taky pasta, pizza a zmrzlina. Bez toho by to nebyla ta pravá Itálie. Zpáteční letenky za 2000 kč/os, tak jsme letěli. V únoru. A bylo to nejlepší rozhodnutí. Hned vám řeknu proč.

1) Počasí. U nás mrzne, v Říme nás přivítalo příjemné počasí na mikinu, kolem 15-18 °C.
2) Turisté. Už tak zde bylo lidí jako smetí, nedokážu si to představit v sezóně.
3) Co tak vidím, tak spousta lidí nemá leden a únor rádo. Já je miluju, jsou levné letenky na jih a člověk si to čekání na jaro může hezky zpříjemnit!

Letěli jsme tradičně z Prahy a za hodinu a půl byli na místě. Do centra jsme zvolili dopravu autobusem, která vyšla na 8 €/os. Jak se dostat z letiště do centra mají skvěle popsané na Cestujlevně. Ze stanice Termini jsme to měli kousek na ubytování, do hotelu Novecento. Stejně jako to bylo kousek ke Coloseu (pro nás je kousek vše do 3 km pěšky). S čímž se pojí i to, že úplně všude jsme chodili pěšky. Jen do Pompejí jsme jeli 3 h autobusem :D

Ubytování bylo kousek od nádraží a prostředí nebylo úplně ideální. Všude bezdomovci. Ale jen tam byli, nikdy nic nezkusili. Samotný hotel byl průměr. Ale za tu cenu to bylo víc než dostačující. Pokoj byl ve skutečnosti menší, než vypadal na fotkách, ale byla tam postel a vlastní koupelna. Víc toho člověk stejně nepotřebuje.

Pobyt byl včetně snídaní a zde se naskytl tradiční problém v Itálii. Trvalo mi, než jsem našla hotel, který nabízí slané snídaně. Většina nabízí pouze sladké. Výběr nebyl moc velký, ale bylo kakao a croissanty, víc ke štěstí nepotřebuju

Přiletěli jsme ve středu večer a odlétali v neděli odpoledne. Čekali nás tak celé 3 dny. Úkol byl jasný, stihnout vše a ještě něco navíc. Přesně to bylo 1.-5.2.2023. Počasí nám vyšlo opravdu krásné. Chodili jsme jen v mikinách a naprosto upřímně. Ráno v uličkách, kde nesvítilo, bylo chladno (my jen na těch fotkách vypadáme tak, že nám je teplo). Ale během dne za svitu sluníčka bylo teplo. Večer jsme zase mrzli, ale to jsme si většinou skočili na hotel pro bundy. Nechtělo se nám s nimi celý den tahat, ani jsme nechtěli s sebou baťoh.

1. den Fontána di Trevi, Andělský hrad, náměstí Terrazza del Pincio
2. den Coloseum, Forum Romanum
3. den Pompeje

Nebojte, to není náš celý itinerář. Podrobněji se na něj podíváme v dalších článcích, kde zmíním klasiky, ale i nějaké netradiční místa, které jsme v Římě stihli navštívit. Kdyby vás cokoliv zajímalo ohledně těch organizačních věcích, klidně se zeptejte do komentářů. Ráda vám odpovím :)

Navštívili jste někdy Řím?

1. Pěkný článek..😊já jsem byla o prázdninách a bylo to super.. ❤

2. Miluji Řím v každé roční době. Předloni jsme byli v prosinci i v lednu a bylo nádherně. Díky za milé připomenutí.

3. Míšo, byla jsem tam několikrát, vždycky se moc ráda vracím. Tu poslední návštěvu nám překazil covid, ale už se mi stýská...
    Měj příjemný den. Helena

4. To je skvělý nápad udělat si výlet v zimních měsících, kdy je méně rušno. Moc se těším na další články :)

5. už se těším, až nás provedeš :) nejvíc na Pompeje :)

6. Já taky jednou byla v Itálii v únoru (Miláno) a počasí bylo úžasné :). V Římě jsem nebyla :).

7. Super článek, už se těším na další :)

Smile Thess

8. jeee, my byli v Římě cca týden před vámi :D taky myslím, že jet tam v tuto dobu je super, nedokážu si to představit, že bych se tam měla mezi těmi davy turistů prodírat v horkém letním počasí oO

9. Moc hezký článek, je super že jste vychytali letenky za tak super cenu a mohli jste se příjemně naladit na jaro 🌸. Mít ubytování kousek od všeho, co jste navštívili a ještě v dochozí vzdálenosti je za mě úplně super, že člověk nemusí moc řešit kam a jak se dopraví, ale v pohodě si tam dojde pěšky 😊. Do Říma bych se určitě jednou ráda podívala 🤗.

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥