neděle 11. září 2022

DISNEYLAND!

Omg, prostě Disneyland! Rozhodně to není záležitost pouze pro děti. Věřte mi, že tam to budete milovat nehledě na váš věk. Já už tedy jednou v pařížském Disneylandu byla a to přesně před 15 lety. Pár vzpomínek z toho mám, ale moc jich není. Jedno si ale pamatuju - bylo to BOŽÍ! A bylo to boží i teď, v dospělosti?


Cena

BYLO. Po dlouhé době jsme s Dominikem cítili tu čirou dětskou radost! A nejdřív to vezmeme z praktického hlediska. Disneyland není pouze jeden park, ale vedle sebe se nachází hned dva parky - Disneyland a Walt Disney Studios. Nebyli jsme troškaři a koupili si vstupenky na 2 dny, ať je stihneme projít oba. Ceny se velmi liší. Pátek-neděle jsou vstupenky dražší, stejně jako jsou nejdražší červenec-srpen. Lístky se liší i v tom, jestli máte vstup pouze do jednoho nebo do obou parků (to je dražší). Na 2 dny na oba 2 parky pro 2 osoby jsme platili 8 000 kč. Ano, je to hodně, ale nelitujeme ani koruny!



Jak se dostat do Disneylandu?

Doprava MHD je velmi snadná. Jen se v nějakém úseku napojíte na linku rychlovlaku RER A, který vás tam přímo doveze a vy vystoupíte přímo před branami. Co se týče lístků toho moc říct nedokážu, my měli ty lítačky, které platili všude. I v noci toho jezdí spoustu, tak se nemusíte bát.




Ty hlavní tipy, které píšou všude, ale je to opravdu tak

  • Pohodlnou obuv, opravdu hodně se načekáte. Když máte tempo atrakce/hodina, je to super. Nejdelší čekání jsme zažili přes 2 h, kdy se během fronty atrakce ještě porouchala.
  • Přikrývku hlavy + deštník. Spousta front není schovaných, tak pro všechny případy.
  • Plastová láhev. Všeobecně v Paříži vás nikam nepustí se skleněnou lahví. Míst pro načerpání vody (zdarma) je tam spousta.
  • Vlastní jídlo. Když pominu, že tam dělají převážně fastfood, kolem 16 €, tak to hlavně není ani moc dobrý.
  • Jak ideálně využít čas? Během obědové pauzy lítat na atrakcích, připravit si plán, jak budete parkem postupovat, sledovat appku s čekacími dobami.


Disneyapp

Disneyland má svoji vlastní aplikaci, kde se vám ukazují čekají doby a také od jaké výšky je atrakce přístupná. Appka nám moc pomohla a využívali jsme ji často. Protože i když bylo už třeba po 20 h, ale viděli jste, že na horské dráhy je čekačka 10 min, tak jste tam prostě šli :D Možná někoho napadne otázka, kam s baťohem, když se jde na atrakci - jednoduše si ho strčíte k nohám. Nemusíte se bát, že by vám něco vypadlo. Několikrát jsme měli 360 ° a nikdy jsme nic neztratili. 



Atrakce!

Disneyland je rozdělen na 5 částí: Fantasyland, Discoveryland, Main street USA, Adventureland a Frontierland. V jednotlivých částech jsou atrakce vztaženy k jednomu tématu. Spektrum je široké a najdete zde horské dráhy, labyrint, cestu lodí nebo střílení lasery na terč. Jednotlivé atrakce zde vypisovat nebudu, ale napíšu za nás ty největší topky! Za Disneyland jsou to rozhodně horské dráhy Indiana Jonese (360 ° za světla) a Hyperspace Mountain (horská dráha na téma hvězdných válek, jízda po tmě a příběhem se 360 °). Na Hyperspace Mountain se nám dokonce poslední jízdu povedlo sedět úúplně jako první a požitek byl ale diametrálně odlišný!




Od Walt Disney Studios jsme od toho čekali trochu víc. Rádoby studio jsme našli jen jedno a to s příšerkami s.r.o., jinak zde byly atrakce podobné Disneylandu. V tomto parku jsem ještě nebyla, takže všechny po nás byly překvapením. Největším byla asi hned první atrakce, House of Terror, u které jsme si mysleli, že je to další strašidelný dům, ale byl to volný pád a zjištění bylo šokující. Ale před odchodem jsme na ni šli ještě jednou, bylo to božíí.




Z těch easy on stomach se nám nejvíce líbilo 4/5D kino Ratatouille. Pokud budete mít možnost, buďte v parku co nejdéle, Po 20 h byly čekací doby kolem 15 minut. Druhý den jsme si počkali i na noční show - od 23 h (trvá cca 30 minut) a vám to doporučuju taky! Video projekce, drony, ohňostroj, fontány, hudba... Mám husinu jen to píšu. S MHD takhle v noci nebyl problém, o půl 2 ráno jsme došli na hotel.






Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Byli jste už někdy v Disneylandu nebo byste se tam chtěli podívat?

12 komentářů:

  1. Nebyla, ale věřím, že to i dospělého prostě pohltí.
    Míšo, díky za reportáž! Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to parádně! Já byla na atrakcích v Prátru, ale to se tomuhle určitě nemůže rovnat :D. Takže si zaplatíš vstup, dostaneš vstupenku a pak si můžeš chodit po všech atrakcích a už je neplatíš, je to tak? Appka s čekacími dobami je super nápad! Ten ohňostroj je prostě wow! Fotka se ti moc povedla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Leni :) Zaplatíš si vstupné a pak tě už jen omezují čekací doby...

      Vymazat
  3. Panejo! A já si říkala, co na tom všichni vidí, ale ono to fakt bude úžasný. Ráda bych se tam podívala, ale teda ty fronty mě děsí :D Ale muselo to být fakt parádní, věřím ti to! Já miluji Disney pohádky a obdivuji, že dokázali něco takového postavit. Ta cena je teda trochu větší, ale dá se to čekat a určitě to stojí za to! ♥

    OdpovědětVymazat
  4. V Disneylandu jsem ještě nikdy nebyla, ale láká mě to :) Kvůli tomuto článku ještě víc :D Horskou dráhu jsem vždycky chtěla zkusit... ale čím jsem starší, tím víc se tak nějak bojím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přítel se ze začátku taky bál na horské dráhy, ale nakonec to byly jeho nejoblíbenější atrakce! :)

      Vymazat
  5. Mě Disneylnd nikdy nějak nelákal, ale věřím, že to musí být zábava :D. Obzvlášť teda s dětmi, ale i dospělí si tam určitě užijí :D. Náhodou ta cena mi nepřijde tak hrozná na to, jak vyhlášené místo to je :). Překvapila mě ta informace se skleněnou láhví :O.

    OdpovědětVymazat
  6. Nedávno tam byla kamarádka, ukazovala mi videa, fotky a hlavně video z té závěrečné show, kdy byl i ohňostroj 🤩. Jednou se tam musím taky podívat! Protože to tam je naprosto boží! Líbí se mi jak to mají propracované a mají k tomu i appku, která se vždy hodí 🤗.

    OdpovědětVymazat
  7. Cena je teda celkem masakr, ale asi kdybych se tam mohla podívat, tak bych neváhala a zaplatila to, chtěla bych to všechno vidět na živo :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Juuuu... nikdy jsem tam nebyla, ale rozhodně jsi mě nalákala. Cena teda šílená, to je pravda. :D Ale možná bych raději navštívila Disneyland v USA... ale to už je trochu z ruky. :D Super fotky, parádní zážitek. Pro zážitky žijeme, takže souhlas, neměli bychom litovat ani koruny. :))

    OdpovědětVymazat
  9. To je sen snad každého dítěte i dospělého. Jako malá jsem si tam strašně přála zavítat a i teď mě to láká. Nádherné fotky, musel to být nezapomenutelný zážitek! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Nebyla jsem tam a chci se tam podívat :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥