pondělí 15. srpna 2022

MOJE NAROZENINY - piknik, hrad Pernštejn, Rosa coeli

I letos mé narozeniny vyšly na víkend, přesněji na neděli, a to se muselo využít. Tak jsem si mohla zase naplánovat den podle mě. Narozeniny jsem měla 12.6. a vyšlo opravdu krásné počasí. Možná až moc. V autě jsme se škvařili :D Měli jsme naplánované celkem 4 zastávky - snídaňový piknik, hrad Pernštejn, klášter Rosa coeli a poke bowl ve Vaňkovce


Piknik jsem původně chtěla udělat na vyhlídce Hraběcí stolek s výhledem na Vír, ale cesta tam byla opravdu náročná (vede vymletým korytem říčky), tak jsme to vzdali, protože jsme byli oblečeni spíš v městském oblečení. Ale aspoň jsem se tam vyfotila s piknikovým košíkem! Tak jsme zastavili na první zastávce, kde to šlo. Brťovský potok. I když to bylo hned u silnice, posezení tam bylo krásné a ve stínu a my si vychutnali naši snídani na kraji přírody.



Hrad Pernštejn se nachází 10 km od Bystřice nad Pernštejnem či 40 km od Brna. My zaparkovali více ve vesnici, kde jsme žádné parkovné neplatili. Před výšlapem na Pernštejn jsme se posilnili zmrzlinou a vyrazili vzhůru do kopce. Můžete se tam vyvést i vláčkem. 




Na hrade najdete několik okruhů - s průvodcem i bez. My vždy vybíráme ty s vlastní osou a navíc nás ty hrady zajímají hlavně z venku, než zevnitř. Takže jsme si koupili vstup na nádvoří a do Vrchnostenských zahrad. A do těch se rozhodně vydejte! Zahrady jsou rozlehlé a moc krásné! Velmi se podobaly těm ve Versailles. Vstup nás stál 140 kč/os.



V zahradách to zrovna krásně kvetlo. Nechyběla ani ozdobná jezírka či rádoby rámeček z Instagramu. Tu fotku vám zde ale neukážu, je to velmi nízko a foceno z nelichotivého úhlu :D Jinak na hradě je i malá kavárna, kde se můžete občerstvit. Přímo u záchodů se také nachází interaktivní výstava, kterou bychom minuli, kdyby se mi zrovna nechtělo... :D





Původně jsme z Pernštejna chtěli jet na jídlo, ale bylo teprve 13 h, tak jsme se rozhodli vyrazit ještě do kláštera Rosa coeli, který jsem už dlouhou dobu vídávala na Facebooku. Nachází se v dědince Dolní Kounice cca 30 min od Brna. A místo rozhodně nezklamalo! Jen s parkováním to bylo horší a moc nebylo kde zaparkovat. To bylo možná způsobeno zrovna probíhající poutí. 




Rosa coeli, překladem z latiny Růže nebes. Můžete si zdarma stáhnout audioprůvodce, kterého jsme sami využili. Vstup je jinak zpoplatněn 80 kč. Z venku zřícenina vypadá velmi zajímavě a romanticky. To bylo co, co jsem vždy vídala na fotkách. Ovšem se dostanete i do rajského dvora a to je něco. Magické místo, které na vás musí působit, i kdyby jste nechtěli. Víc než slova ukáží fotky.






Splaveni cestou jsme už jen zajeli do Brna do Vaňkovky na slavnostní poke bowl (já si dala kuřecí, mňam!) a hurá domů. Bylo celý den opravdu kolem 30 °C, tak nás to dost znavilo. Miláčku, děkuju moc <3 Ještě vyzdvihnu šatičky, které jsem si naprosto zamilovala a mám je ze Shein :D :) 


Doufám, že se vám dnešní narozeninový článek líbil. Hrůza, že už od toho uplynuly 2 měsíce. Pořádně si užijte ještě ty 2 týdny prázdnin, co nám zbývají!

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Jak slavíte narozeniny vy? 

14 komentářů:

  1. Tak to byly narozeniny s velkým N. Vypadají naprosto užitě. Rosa Coeli má úplně neskutečnou atmosféru.

    Eli | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
  2. To byl moc hezký narozeninový výlet. Obě místa bych chtěla vidět a piknik by taky nebyl marný :). Mimochodem, máš narozeniny den přede mnou ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, nádherný narozeninový den!
    Samá krásná místa a ty šatičky ti moc sluší!
    Narozeniny teprve mít budu, ale už teď vím, že na ně určitě nebudu doma :o)
    Měj se moc krásně. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. To je super, že si si svoj narodeninový deň tak skvele užila :)
    Ukázala si nám krásne miesta...
    Uži si leto!

    OdpovědětVymazat
  5. Jéé, tobě to tak sluší, opravdu krásné šatičky :) Opožděně přeju všechno nejlepší, hlavně zdravíčko, ať jsi spokojená, ať se ti daří, a taky přeju lásku a ať je každý den něčím zajímavý a krásný :) O poke bowlu teda slyším (přesněji řečeno čtu) poprvé.

    OdpovědětVymazat
  6. Měla jsi moc pěkný narozeninový den 🌸. Shodou okolností jsem měla narozeniny přesně za měsíc 😀 (12.7). A i my s přítelem když vyrazíme na hrad/zámek se spíše zajímáme o okolí venku, než uvnitř, tam nás to moc netáhne 😀.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky, jde vidět, že sis narozeninový den užila (opožděně ještě přeji vše nej!)... klášter Rosa coeli znám, minulý rok jsem tam taky byla (nebo to už bylo předminulý? Ten čas nějak divně plyne) a je to tam fakt nádherné! Nejraději bych tam zůstala celý den :D

    OdpovědětVymazat
  8. Super narozeninový den, krásné fotky :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tomu říkám luxusní narozeninový den! :) Hned bych si takový taky udělala :D. Moc vám to sluší a krásné fotky celkově :-*

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to jsi měla krásný narozeninový den :-) Já zrovna přítelovi říkala, že bychom měli zajít na piknik. A ten klášter vypadá opravdu krásně a píši si jej na seznam míst i ten hrad. ♥ Dodatečně tedy přeji všechno nejkrásnější.

    OdpovědětVymazat
  11. Tak tomu tedy říkám nabitý a skvěle naplánovaný narozeninový den! Je vidět, že jste si to i přes to horko užili :) Tak se zpožděním všechno nejlepší!

    OdpovědětVymazat
  12. Opožděně přeji krásné narozeniny! Vypadá to na parádní den :) v Rosa Coeli jsme byly před měsícem :) souhlasím, také mám radši zámky/hrady zvenku. Vevnitř mi připadají všechny stejné :D

    OdpovědětVymazat
  13. Ahojky,
    my máme narozeniny ve stejný den:-D Moc se mi tvé plány líbí, určitě jste si to hodně užili.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Opožděně ti přeji jen to nejlepší k narozeninám, hlavně zdraví a ať jsi šťastná! :) Krásné fotky, měla jsi moc hezkou oslavu. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥