úterý 12. října 2021

Zdravá podzimní snídaně: Dýňové celozrnné lívance (243 kcal)

Další ze zdravých dýňových receptů. Dneska pro vás mám připravené tyto jednoduché dýňové lívance, které se skvěle hodí na odpočinkovou víkendovou snídani. Výborné jsou i studené, kdybyste si je chtěli nechat pro sebe. Inspirovala jsem se na Pinterestu.

Recept je jen z pár surovin, kdy tou hlavní je samozřejmě dýňové pyré a skořice, která tomu dává ten správný podzimní šmrnc. Nechybí celozrnná špaldová mouka, doplněná hořkou čokoládou pro ozvláštnění. Recept je zcela bez vejce, které je nahrazené jablečným octem. Pokud ho ale doma nemáte, klidně můžete použít vajíčko. Lívance jsou dochucené domácím medem, ale výborný bude i javorový sirup.

Zdravé dýňové celozrnné lívance si můžete dát s čím je libo. Já pro atmosféru podzimu zvolila domácí švestková povidla a vlašské ořechy. Může to být ale i marmeláda, nutela či tvaroh.


Dýňové celozrnné lívance
- doba přípravy: 15 min
- náročnost: lehká
- porce: 2

Ingredience
80 g celozrnné špaldové mouky
100 ml mléka
130 g dýňového pyré
15 g medu
lžička jablečného octu
lžička skořice
lžička prášku do pečiva
10 g hořké čokolády


Postup
V misce smícháme mouku, skořici a prášek do pečiva. Vmícháme mléko, pyré, med a ocet. Nakonec vmícháme hořkou čokoládu. Necháme odstát 10 min. Na nepřilnavé pánvi děláme po lžících lívance cca minutu z každé strany. Podáváme s čím je libo.

Makra na 1/2
Kalorie: 243 kcal 
Bílkoviny: 10 g
Sacharidy: 40 g
Tuky: 3 g
Vláknina: 7 g


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

26 komentářů:

  1. Mňam, já miluju lívance na všechny způsoby :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty bláho, sbíhají se mi úplně sliny, tak to musím o víkendu zkusit. Tento týden mi má dorazit dýňové pyré, ale obávám se, že se všemi těmi recepty, co chci zkusit, bude za další týden pryč, a to jsem si objednala 6 plechovek 😅

    OdpovědětVymazat
  3. To bych se i těšila na ranní vstávání, kdyby mě čekala taková snídaně! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však právě snídaně je většinou jediná věc, která mě zaručeně vytáhne z postele, proto se jí snažím dělat tak, abych se na ni vždy těšila :)

      Vymazat
  4. Mňam, vypadají naprosto skvěle, hned bych si je dala <3.

    OdpovědětVymazat
  5. Škoda, že jsou dýňové 🙈, ale vypadají krásně a lákavě 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo dýně by byla určitě dobrá i přesnídávka nebo rozmačkaný banán. Konzistenčně je to podobné :) Moc děkuju!

      Vymazat
  6. To vypadá parádně! Já jsem dneska jedla dýňovo-ořechovou buchtu od mamky :) Ať žije dýně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ta musela být dobrá. Buchty s oříšky mám ráda :) Moc děkuju <3

      Vymazat
  7. Tekvicové lievance so slivkovým džemom musí byť mňamka :-)
    Vyzerajú výborne.

    OdpovědětVymazat
  8. Když já jsem hrozně vybíravá a dýni prostě ne-e. Ačkoliv mně se tak líbí třeba ta dýňová polévka a tak ráda bych ji jedla, kort na podzim, protože ten miluji a bohužel :( :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, každý nemůže mít rád vše :) Tak snad si to aspoň doplňuješ zvýšenýma dávkami jablek a skořice <3

      Vymazat
  9. Já ty tvoje dýňový recepty miluju! Přidávám na seznam:)

    OdpovědětVymazat
  10. Dyňové pyré som snáď ešte nikdy nemala, ale lievance vyzerajú úžasne! Také tie nadýchané mám najradšej 🌸

    𝓑𝓵𝓸𝓰 𝓭𝓮 𝓵𝓪 𝓛𝓲𝓬𝓸𝓻𝓷𝓮
    𝒴𝑜𝓊𝓉𝓊𝒷𝑒

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za milý komentář <3 Také mám ráda, když jsou lívance hezky vláčné a nadýchané :)

      Vymazat
  11. Wow, ty vypadají skvěle! Miluju lívance, hlavně jako snídani o líných víkendech. :D

    Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to úplně stejně, i když já jsem ochotná si je chystat i normálně v týdnu a klidně si kvůli tomu přivstanu :D :)

      Vymazat
  12. Další skvělý tip, teď je to všude samé podzimní a dýňové pečení a já nevím, co dříve. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se ti nedivím, také nevím, jakou dobrotu z jablek péct jako první :D

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥