neděle 1. srpna 2021

Výlety Chorvatsko I. - Pučišća, Postira, Zlati Rat, Omiš

Omiš

První výletový článek. V sobotu po příjezdu jsme se jen šli vykoupat a prošli jsme si okolí. Druhý den jsme vyrazili zpět do Omiše. Původně jsme chtěli vystoupat na pevnost Mirabella, ale to fakt nechcete. Opravdu dodržte doporučení - buď hned z rána nebo až večer a pevnou obuv. My šli po obědě a v sandálích a v 1/3 jsme to vzdali. Mapy ukazují lanovku, ale tomu nevěřte, je to kus starého železa :D

Krásný výlet je z cesty na maják, kde jsme si i my pořídili několik fotek. Omiš je poklidné a malé městečko o asi 6 000 obyvatel. Ze všech stran je Omiš ohraničen horami a protéká jím řeka Cetina. Omiš se nachází cca 26 km od Splitu, kam se dá pohodlně dojet mhd. Sousta pláž a zátok, čisté a průhledné moře. I míst, kde se najíst je tu hromada. My navštívili Planet Pizza, která byla v našich finančních možností. Dali jsme si, jak jinak, než Omiš pizzu (suchá šunka, sýr, vejce, olivy). Byla moc dobrá a cenově přijatelná.

Výlety lodí

V přístavišti v Omiši si můžete také zakoupit několik výletů na lodi na okolní ostrovy. My jsme si vybrali společnost Tornado (pán umí úžasně česky) a jeli jsme na 2 výlety v pondělí a úterý. Nejdříve jsme navštívili města Pučišća a Postira. Výlet byl včetně obědu (ryba nebo kuřecí), i nápojů (limča, víno). Stál 160 kun/os. Obě města se nachází na ostrově Brač.

Postira je zemědělská, rybářská a kamenická obec nacházející se na severním pobřeží ostrova stejně jako
Pučišća. Ve městečkách toho moc k vidění není, akorát se můžete vykoupat na jiných pláží. Tento výlet bych pro příště klidně vynechala.

Zlati Rat

Na pláž Zlati Rat jsme vyráželi v úterý, s obědem výlet pro jednoho stál 180 kun/os. Cesta lodí trvala asi 3 h. Pláž od přístaviště byla vzdálená asi 2 km, ale jezdí k ní buď lodní taxi (20 kun/os) nebo vláček (20 kun/os). Zlati Rat ve městě Bol patří k nejkrásnějším plážím Jaderského moře. Kamínky jsou zde mnohem jemnější než v Nemiře. Spojily se zde umělci přírody - vítr a mořské proudy a vytvořily roh. Mít nějaký dron, byly by úžasné záběry!

Ve středu jsme si chtěli dát celodenní koupačku v Omiši, ale to byste nevěřili. Nebe zatáhlé, nic moc teplo a počasí, že každou chvíli bude bouřka. Tak jsme se v Omiši prošli, zašli na jídlo, nafotili, dali zmrzku a frčeli zpět do Nemiry.

To by bylo z první poloviny naší dovolené vše a příště se podíváme na zbytek výletů. A abych nezapomněla info ke covidu - roušky pouze v mhd a obchodech. Na lodi či v restauraci je nikdo nenosí. Také se nám nestalo, že by nás někdo kontroloval :)

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Znáte nějaká zmíněná místa? Navštívili jste už Chorvatsko?

1. Ahoj, krásná dovolená, skvělé výlety a ty na lodi jsou obzvláště prima. Krásnou neděli přeji! :-))

1. Ahoj Moni, moc ti děkuju. Jsou, akorát jsou lepší ty výletní než nějaké rychlé :D ale je to zase větší zážitek. Krásnou neděli i tobě :)

2. Kdysi jsme jezdívali rok co rok)))asi 17 sezón. A koukám; že má stále svoje kouzlo)))

1. Téda, to už to tam máte určitě celé procestované :) Já tam byla poprvé a moc jsme si to tam užili a viděli i kus okolí :) To rozhodně má!

3. Ono je sice Chorvatsko "profláklé" ale má toho tolik co nabídnout a tenhle článek je toho důkazem. Já se zamilovala do Makarske, a to obzvlášť té večerní, kdy to tam žije. Na wishlistu mám ale hlavně Dubrovník.

E | Ve znamení býka

1. Musím s tebou souhlasit :) Je tolik míst a měst, které stojí za navštívení. Dubrovník nám byl také doporučovaný, ale od nás byl dalších 200 km, což už nám přišlo hodně a řekli jsme si, že někdy příště :)

4. Já nemám ráda horko, resp. ho blbě snáším, takže pro mne výlet na lodi by asi byl záchrana. Ale ze všeho nejspíš bych byla pořád naložená v moři... Já dovolenou raději mimo letní měsíce (přelom května a června nebo září jsou pro mne ideál).
    Ale vy jste si to evidentně užili.

1. Užily, ale také jsme si říkali, že možná příště nebude na škodu tam jet mimo sezónu. Nejsme opalovací tipy a hodně jsme se museli mazat :)

5. Ahoj,
    moc se mi vaše výlety líbí, tady jsem totiž ještě nebyla. Zažila jsem dva poznávací/válecí zájezdy a jeden jen válecí na Pagu, takže mám v Chorvatsku ještě dost rezervy. Výlety lodí mám celkově hodně ráda a snažím se je docela často na letních (a dokonce i na jednom zimním výletu) dovolených absolvovat. Těším se na další pokračování!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

1. Ahoj Hani, zrovna dnes mi babička říkala, jak také byla na Pagu :) Doufám, že se vám dovolené povedly tak, jako nám!

6. Dovolenou u moře závidím, my se už podruhé rozloučili se Španělskem a už mám téhle celé situace kolem cestování plné zuby. :D Každopádně nádherné fotky, určitě jste si to užili na maximum! :)

1. Jéj, to mě mrzí Páji :( Ale do třetice všeho dobrého! :D :)

7. Jé na té pevnosti byl táta, vyšel asi v 6 ráno a pak přišel úplně ztrhanej :D Užívejte dovču!:)

1. Já se vůbec nedivím!!! Bylo to fakt hrozné... :D Děkujeme <3

8. Super dovolenka. Kiež by som takú brala aspoň na pár dni :)

AKO NA GÉLOVÉ NECHTY U SEBA DOMA

1. Tomu věřím, i když my si většinou skoro na žádné dovolené neodpočineme. Hodně prozkoumáváme okolí :)

9. To musely být krásné výlety :). Mně se u moře vždy líbí a baví mě ty projížďky na lodích :D. Krásné fotky :).

1. Byly :) A byla jsem ráda, že to bylo i cenově dostupné, ne jako v Benátkách... :D Děkuji <3

10. Nádherné fotky, hneď by som tiež vyrazila niekde k moru :)
    What A Fancy World

11. Jééé, sluší ti to a ty copánky.. :) Krásné fotky :) Já ještě nikdy u moře nebyla :D ale někdy bych chtěla :))

1. Moc Ti děkuju Rezzy za tak milý komentář <3 Já byla poprvé v 16 s babi a až teď s přítelem v 23 :) Má to svoje kouzlo. Moc Ti přeju, aby i Ty ses tam brzy podívala :)

12. Do Chorvatska jsme chtěli letos taky vyrazit, nakonec bohužel jsme nejeli. Nádherné fotky!! :)

1. Jé, to mě moc mrzí! Snad vám to vyjde příště :) Moc děkuji <3

13. Krásné snímky! My letos na žádnou dovču nevyrazili, tak jsem ráda, že se mohu pokochat tvými snímky z dovči 😇. Je tam opravdu krásně, hlavně ty výlety, které jste podnikli 🤗. Výlet na lodi musel být určitě super, a tu pizzu bych si taky dala 😅🙈.

1. Moc ti děkuju ❤️ hrozně jsme si ji užili :) jsme rádi akční a chtěli jsme toho videt co nejvíc z okolí :)

14. Pěkné výlety. Překvapila mě velice nízká cena za loď + jídlo, to je super :)

somethingbykate

1. Také nám to přišlo jako dobrá cena. Nejspíš je to tím, že nás vždy jelo 30-50 lidí, tak se jim to vyplatí :)

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥