čtvrtek 18. června 2020

Toulovcovi maštale

Ráda bych se tu ještě vrátila do časů karantény a představila vám dva výlety, které jsme podnikli s přítelem do přírody ♥ Jako první jsme navštívili Toulovcovi maštale, které se nacházejí na rozmezí okresu Chrudim a Svitavy, na které se teďka podíváme :) Já jsem tam už jednou byla, s taťkou a skončilo to taky špatně (ztratili jsme se :D).


Tohle byl první karanténní výlet, kde jsme nebyli sami. Vždycky se mi to podařilo hezky vychytat a opravdu venku nikdo nebyl a mohli jsme chodit bez roušek. Tady bylo lidí jako smetí :D


Úplně jsem si nehledala trasu a doufala, že se to poddá. No, nakonec ano, ale byly to teda nervy :D Takže to skončilo jako moje první návštěva. Kudy tam máme jít jsme se dozvěděli z doslechu, kdy se parta puberťáků ptala, kudy tam mají jít. Vstup byl hrozně strmý, ale nakonec jsme ho sešli. Vylezli jsme u Dudychovi jeskyně a dál pokračovali po trase.


Nechápali jsme, jak to, že všichni chodí proti nám. Po cestě jsme potkali Na verandě u Toulovce, škoda jen, že byla zavřená. Před ní byla fajn zastávka, tak snad vám z toho půjde něco přečíst :D Asi po 2h a myšlení, že jsme se ztratili jsme nakonec Toulovcovi maštale našli. 


Jedná se o skryté skalní městečko, který provází systém chodeb, jeskyní a děr s názvy jako je Kuchyň, Myší díra nebo Zvon. Skály tvoří křídové pískovce mořského původu. Nedaleko Toulovcových maštalí se také nachází Městské maštale, které jsme neviděli, protože jsme byli na nervy už z těch Toulovcových :D


Dobře by se tam hrálo na schovávanou, ale bylo tam dost lidí. Výhled od tama je krásný ♥ Celý jsme si to prošli a šli po cestě dál. No, to už bylo po 17 h a my nevěděli, kudy jít. V lese nebyla GPS, takže jsme jednu trasu tipli. Po 15 minutách jsem řekla, že se mi to nelíbí a že se radši vrátíme tou stejnou cestou. Nebýt Dominika, šla bych i nazpět špatně. Teď bude rád, že se vám tu přiznám - málem jsem se rozbrečela - bylo 18 h, začalo se stmívat a my nevěděli, kde jsme. Takhle to prostě ráda nemám :D :D 

Prošli jsme kolem vchodu do Toulovcových maštalí a dále pelášili stejnou cestou. To už nikde nebyla ani noha, protože už bylo pozdě. Po cestě jsme níže u řeky viděli pár, který tam pod skálou kempovali u ohně. Přesně jsme si nemapatovali, kdy máme začít stoupat nahoru a tak u jedné vyšlapané cesty Dominik zavelel a my stoupali vzhůru.


No myslela jsem, že mě omejou. Doufám, že je vám jasné, že to nebyla ta cestička, kterou jsme měli jít. Nebylo se čeho chytit a klouzalo to. Potom, co jsme ten škrpál vylezli jsme si mysleli, že to asi není průchozí. Rozhodovali jsme se, jestli půjdeme dál nebo se vrátíme a počkáme na správnou cestu.


Šli jsme dál, na zpátek bych to nezvládla :D Potkali jsme další kempovací místo, kde byli dokonce svíčky nebo pro potřebu toaleťák :D :D Ten jsem si chtěla vyfotit na památku, ale už bylo 19 h a Dominik, že prej jestli chci fotku nebo tady být do noci, tak jsme šli :D Naštěstí jsme vylezli až na cestu a za chvíli se napojili na silnici, ze které jsme tam sešli. 


Už jsme byli hladový a vyčerpaný, tak jsme se stavili na KFC (to teda bylo plánované, ale ne tak pozdě :D). Vyzkoušeli jsme už po druhé drivethru a je to fajn, když si to člověk chce sníst v klidu. A v tu dobu ještě nic otevřeno nemělo :D 


Prostě takový klasický výlet. Pak nám vždycky nějakou dobu trvá, než se odhodláme jet na další, ale za měsíc to vždycky zkusíme a na 50% to dopadne stejně :D :D Já doufám, že se vám povídání z našeho výletu líbilo (zasmáli jste se nad citím neštěstím :D) a určitě mi napiště do komentářů, kde jste byli naposledy vy :)


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Znáte Toulovcovi maštale?

16 komentářů:

  1. Jé, tak to musel být krásný výlet. Takové to výlety v přírodě mám ráda. :-) Jen to mám teda z ruky, tak třeba někdy se tam podívám, kdo ví. :-) Já se chystám zase napsat článek o Jižních Čechách, které jsme před týdnem s přítelem navštívili a měli to štěstí, že nikde nebylo přelidněno. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu jsme si ho užili. Bylo to fajn někam vypadnout a nebýt jenom doma :) to jsem na článek zvědavá!

      Vymazat
  2. Vypadá to tam opravdu krásně! :) Přesně takovéhle výlety mám ráda a už se těším, až se někam zase podívám! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam moc fajn, jen ta cesta nám dala zabrat :D to chápu, na se moc těším na naší letošní dovolenou :)

      Vymazat
  3. jéé, o tom slyším poprvý, ale zní to jako skvělej výlet :)
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk někdy ani netuší, jaké poklady skrývá jeho okolí :) přírodní památky mám moc ráda. To byl 💖

      Vymazat
  4. Jů, to je krásný výlet! Úplně zbožňuji přírodu a mě se hrozně líbí jak vždycky všechny to kořeny stromů se derou ven. A prvně jsem četla "Duchovi jeskyně" :D tak si říkám, že tam bych měla oči na šťopkách a až pak jsem se vrátila a došlo mi to :D

    http://lifebynikys.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oči na stopkách to chtělo i tak s tím, jak jsme se ztratili večer a nakonec krkolomne vylezli ven :D mám to stejně, příroda je prostě kouzelnice.

      Vymazat
  5. Sklaní města mám ráda, takže by se mi v Toulcových maštalích určitě líbilo. My byli teď na Volfštejně (už je na blogu) a v Kladrubech (bude časem).
    Taky už jsme párkrát zabloudili - asi největši nervy byly, když jsme nemohli najít cestu na Ukrajině a byli jsme asi 8 km od nádraží, kde jsme nechali auto...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě, je tam krásná prostředí a stezky :) dokonce jich tam ne několik různě dlouhých. Tyjo, tak to je mazec, to by mě asi kleplo :D mě děsilo v 6 večer i to, že máme auto 4km od nás :D

      Vymazat
  6. Tak toto úplně znám. :D Taky často jedeme na výlet a jdeme úplně jinak, špatně nebo tak, ale já to mám ráda. :D I když chápu taky, že jsi se málem rozbrečela, protože noční túry (po tmě), to je taky něco pro mě. :D Hlavně, že máte na co vzpomínat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda. A tu smrtící cestu ven už nikdy nezapomenu :D :D jako to ztraceni tomu přidává určitou hodnotu, ale stejně bych se radši neztrácela :D :)

      Vymazat
  7. Sem jsme jezdili na výlet, když jsem byla malá. Ráda bych se tam opět podívala, moc hezké fotky! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee tak to je super :) moc děkuju Pájo 💖 já se tam také zase jednou ráda vrátím :) a snad už budu poučená co a jak :D

      Vymazat
  8. No směju se, vážně mě ten článek pobavil :D
    Miliju procházky přírodou a lesem, o to méně miluju to když se ztratíme :D ale můj Ondra má čuch na správné cesty, tak většinou trefíme, ale bez něj bych na tom byla stejně jako vy, neli hůř :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominik právě vést nechce a raději se se mnou strácí :D Ale taky to nemám ráda, vždycky jsem z toho v depresích :D :D

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥