Zkouškové se blíží, takže omluvte moji mírnou neaktivitu ♥ Články i videa vycházet budou, ale ne tak často.

pondělí 28. března 2016

Inspirace - večeře

Každý někdy potřebuje inspiraci jídel, co si kdy dát. Ano, Food Diary není špatný, ale třeba u mě můžete vidět hlavně snídaně, tak Vám moc inspirace na večeře asi nedám. Proto jsem se rozhodla začít takhle "od konce". 

Fotky tu asi nebudou, protože si vážně nefotím pořád do kola vajíčka :D A taky by se potom ty fotky opakovaly ve What I ate, což nechci :D Takže tady budete mít výčet typů, co dobrého si můžete dát k večeři. 

Pro ty, co se snaží hubnout, tak by večer měli snížit příjem sacharidů, ale to neznamená nedát si žádný! Jen třeba místo dvou toustů si dejte jen jeden se zeleninou, místo porce špaget (sucho 80g) si dejte jen polovinu + omáčku k tomu, nebo něco takového.

Jdeme na to!


VAJÍČKA - jsou je to taková ta klasika, ale nesmíte je zapomenout doplnit pečivem a zeleninou
  • míchaný
  • na tvrdo
  • volský oka
  • vaječná omeleta
Mé tipy
  1. omeleta ze 2 vajíček, plátek (50g) chleba, 1/2 cibule, 2 kyselé okurky, 10g kečupu (dají se koupit i zdravější varianty - já mám doma slazený třtinovým cukrem :), 100g další zeleniny
  2. míchané vajíčka za 2 vajec, 2 plátky (30g) kuřecí (vysokoprocentní) šunky, 1/2 cibule, kaiserka (60g)
  3. míchané vajíčka ze 2 vajec, 1 větší mrkev (80g), 50g fazolových lusků, 5g řepkového oleje, kaiserka (60g)
 LUŠTĚNINY - hodně bílkovin, vlákniny, přiměřeně sacharidů a minimum tuků (pro ty, co chtějí hubnout, je to ideální veřeče), luštěnin je spousta druhů, tak je možné, že na něco zapomenu
  • fazole (dají se koupit i hotové v plechovce)
  • čočka
  • červená čočka
  • cizrna
  • hrách
  • různé druhy fazolí, čoček.. (já mám zatím vyzkoušené jen tyto :D:)
Mé tipy
  1.  vejce na tvrdo, čočka na kyselo (60g v suchém stavu), krajíc (50g) chleba
  2.  plechovka fazolí (255g tvrdého podílu), 30g kukuřice, rajčatový protlak (nevím, kolik má jedna plechovka), kaiserka (60g)
  3. 100g hummusu (koupený nebo domácí, ale domácí se mi nepovedl :X jinak je to hlavně z cizrny a sezamové pasty), 100g mrkve, kedlubna (300g tolik má myslím jeden kus)
POLÉVKY - miluju husté polívky, takže ty Vás na večer dobře zasytí, pokud máte nějaký vývar s masem a nudlemi, místo jedné misky si dejte dvě (tak to dělám já :D ), většinou jsou recepty stejné - uvaříte/rozvaříte ve vývaru nebo vodě s bujónem a rozmixujete
  • vývary : kuřecí, hovězí, z bujónu.. (dají se koupit i bez přidané soli - sama ho mám)
  • husté polívky
  • něco mezi tím
Mé tipy
  1.  dvojitý domácí kuřecí vývar s masem a nudlemi od maminky ♥
  2.  hrášková  
  3.  čočková s mrkví
  4.  z červené čočky s mrkví
  5.  bramboračka
  6.  česnečka s topinkama na sucho 
  7.  brokolicová
  8.  květáková
  9.  mrkvovo-bramborová
  10.  nebojte, recepty na nějaké polévky tu budou, mám je v plánu :)
MASO - můžete si dát jakékoliv, já mám nejradši kuřecí a snesu i vepřové
  • pečené v troubě
  • na kostičky na troše oleje
Mé tipy
  1. 150g kuřecího masa, řepkový olej ( cca 15ml), koření, 200g pečených brambor v troubě
  2. 150g libového vepřového masa, 15ml řepkového oleje, 100g mražené zeleniny, 40g kuskusu
  3. salát z 150g kuřecího masa, 15ml řepkového oleje, 70g těstovin, 100g čerstvé zeleniny, 50g bílého jogurt, 50g nakrájeného salátu (ledový, římský, little gem...)
NA SLADKO - kdyby to šlo, jedla bych sladká jídla 5x denně xD ale to bych se jich rychle přejedla, tak se snažím jíst i slané jídla :D
  • tvaroh
  • bílý jogurt
  • kaše
Mé tipy
  1. vanička tvarohu (250g), datlový sirup, 20g rozinek, 10g semínek, skořice
  2. bilý jogurt (cca 140-200g), 100g ovoce, 10g oříšků
  3. krupičná kaše (250ml mléka, 30g krupičky, máslo, skořice, cukr - na ozdobu)
  4. rýžová kaše - tu jsi na večeři dělám často (60g rýže, 200ml mléka, med, skořice, 100g ovoce) 
S PEČIVEM - achjo, už se musím donutit zkusit upéct nějaké vlastní, nějaké ozkoušené recepty?:)

Dám rovnou tipy, protože ve výčtu potravin by bylo pečivo :D
  1. kaiserka (60g), 20g lučiny, 2 plátky (30g) vysokoprocentní šunky, paprika (cca 100g), mrkev (50g)
  2. větší krajíc chleba  (70g), 10g Ramy, 2 plátky (40g) 30% sýru Eidam, 1/2 salátové okurky
  3. tousty - 4 kousky toustového celozrnného chleba (100g), 2 plátky (30g) vysokoprocentní šunky, 2 plátky (40g) 30% sýr Eidamu, 10g kečupu, 3 rajčata
  4. kaiserka (60g), balení cottage cheese (180g), 100g mrkve (2 menší)
  5. 5 knäckebrötů (nevím jak se to píše ani kolik jeden váží :D), vajíčková pomazánka (100g tvarohu + 2 vejce na tvrdo + sůl, pepř + čajová lžička kečupu nebo hořčice), 150g papriky
 PŘÍLOHOVÉ - myšleno, že to obsahuje třeba těstoviny a tak :D:) taky rovnou přidám mé rady, než vypisovat všechny přílohy co sami znáte
  1. Basmati rýže (50g v suchém stavu!), 100g mražené zeleniny, 100g tofu
  2. pečené brambory (250g) s mrkví (150g) - jen oloupáte, nakrájíte a pečete na 200°C, hlídejte!
  3. 70g kuskusu, 150g špenátu, střoužek česneku, 30g 30% sýru Eidamu
  4. 70g těstovin vřeten, 1/2 plechovky fazolí, 50g hrášku, 50g kukuřice
  5. 70g rýže, plechovka (80g) tuňáka ve vlastní šťávě (pokud máte jako já ve slunečnicocým oleji, tak to vůbec nevadí :), 50g kukuřice, 50g fazolových lusků 
  6. 70g těstovin, 100g balkánského sýru, 100g červené (uvařené) řepy 
 Tak snad se Vám tento článek líbil a očekávejte podobný i na snídaně, svačiny a obědy. :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥