neděle 5. července 2020

Domácí celozrnná veka (1/30 kcal)

Domácí celozrnná veka do sbírky domácího pečiva. Mňam, ta je také vynikající. Zkoušela jsem z ní dělat rohlíky (na nápad babičky) a taky se moc povedly, tak tohle těsto určitě někdy vyzkoušejte.

V poslední době moc ráda míchám celozrnnou a hladkou špaldovou mouku. Mnohem více mi to tak chutná a také se mi to těsto více líbí :D Bála jsem se, že mi těsto nevykyne, ale použila jsem celozrnnou špaldovou od Pernerky a od Nominalu a obě super.

Potom, co jsem veku dopekla, jsem měla hroznou chuť si ji namazat pomazánkovým máslem a vajíčkem na tvrdo a tak se taky stalo, parádní večeře! Pečiva se vůbec nemusíte během zdravého životního stylu vzdávat, jen je třeba volit vhodnější - celozrnné :) Veku lze v pořádku zamrazit a pak kdykoliv dle potřeby rozmrazit.


Domácí celozrnná veka
- doba přípravy: 3 h
- náročnost: střední
- porce: 30

Ingredience
300 g hladké špaldové mouky
200 g celozrnné špaldové mouky
225 ml vlažné vody
15 g čerstvého droždí
20 ml řepkového oleje
1/2 lžičky třtinového cukru
1/2 lžičky soli
slané mléko na potření


Postup
Ve velké míse smícháme droždí s cukrem do tekuté konzistence, zalijeme 100 ml vlažné vody, zasypeme zlehka moukou a necháme vzejík kvásek (cca 15 minut). Přidáme zbytek vody a olej. Vmícháme zbytek mouk a sůl. Necháme vyknout 1,5 h. Poté těsto rozdělíme na 2 části, každou vyválíme do obdélníku, který smotáme, schováme konce a necháme ještě na plechu 30 minut kynout. Těsně před vložením do trouby potřeme slaným mlékem a pečeme na 2 minuty na 230°C a poté dopékáme na 200°C do zlatova (cca 10-15 minut).

Makra na 1/30
Kalorie: 63 kcal
Bílkoviny: 2,5 g
Sacharidy: 11 g
Tuky: 0,7 g
Vláknina: 1,2 g


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Máte rádi veku? Pečete doma pečivo?

14 komentářů:

  1. Vypadá vážně parádně. Moje pokusy o veku skončily, no trošku tragicky :D s tímto receptem by se mi to možná mohlo povést :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To snad ne ;) Veku jsem dělala už asi 4x a vždy se povedla na 1*, takže se Ti určitě taky povede :)

      Vymazat
  2. To je prima recept. Veku jsem ještě nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Stáni! :) Zkus, domácí je opravdu výborná a takové obyč jídlo jako jsou chlebíčky hned nabírají jiný rozměr :)

      Vymazat
  3. Ahoj Míšo,
    bageta vypadá lákavě, i když já celozrnné pečivo zrovna nevyhledám. Líbí se mi ale, jak jsi to nakombinovala s tou špaldovou moukou, to bych mohla taky zkusit. Jelikož na bagetě není žádné zrní a semínka, což upřímně nenávidím, tak by mi to chutnalo:-) Musím na tom domácím pečivu zapracovat:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani,
      moc Ti děkuju ♥ Tak můžeš celozrnnou mouku klidně vynechat a udělat ji jenom z hladké pšeničné či hladké špaldové. Dělala jsem ji i celou z hladké a je taky moc dobrá, ale já jsem právě radši, když je tam aspoň trochu té celozrnné mouky :) Děkuji, Ty taky Hani ♥

      Vymazat
  4. Vypadá nádherně :) Ale zatím zůstanu asi pouze u pečení chleba, co se pečiva týče :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) Mě právě nebaví jíst pořád to jedno dokola, tak se snažím střídat housky, chleba a veku. Už jsem ale i zkoušela toustový chleba a taky nebyl špatný :)

      Vymazat
  5. Opět super výsledek ☺️😂k upečení domácího pečiva se už nějakou dobu přemlouvam, ale kdo vi, jak by to dopadlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě to chtělo čas a dobré pečivo jsem upekla až v karanténě. Do té doby se mi domácí pečivo vůbec nedařilo :D Ale taky je to výběrem receptů a v poslední době jsem jich vyzkoušela opravdu dost dobrých.

      Vymazat
  6. Bože, veku som snáď nejedla roky, mňam! Milujem ju ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne, protože tu bílou moc nemusím, ale takhle je vynikající :)

      Vymazat
  7. Ta vypadá opravdu úžasně! :o budu muset vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji zkus, je jednoduchá a výborná. Chlebíčky z ní jsou skvělé, ale s pomazánkou je taky moc dobrá :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥