pondělí 16. srpna 2021

Špaldové placky ze 3 surovin (1/8 152 kcal)

Rozhodla vyzkoušet nekynuté placky bez droždí, kdy recept na ně na mě vyskočil někde na Facebooku. Upřímně jsem tomu z prva moc nevěřila a bála se, že budeme bez obědu. Recept se ale povedl nad naše očekávání.  

Nejdříve jsme si placky dali s trhaným masem a to byla fakt dobrota! Po druhé jsme si je udělaly se zdravější variantou řízků (jen vajíčka a jáhlová strouhanka) a červeným zelí. A takovouhle dobrotu si můžete udělat i 10 dní po nákupu ;) 

Příště mám v plánu jich určitě udělat víc a nějaké dát do mrazáku, protože jsou fakt super. Nevím tedy, kde dělám chybu, všechny dělám naprosto stejně, ale pouze půlka se mi nafoukla. Každopádně i jako tortily jsou super! :)


Špaldové placky ze 3 surovin
- doba přípravy: 50 minut
- náročnost: lehké
- porce: 8

Ingredience
350g hladké špaldové mouky
20ml oleje
180ml horké vody


Postup
Do mísy přesejeme hladkou mouku, přidáme olej a horkou vodu. Vypracujeme nelepivé těsto, se kterým se dobře pracuje a dáme ho 20 minut do mikrotenového sáčku. Potom těsto rozdělíme na 8 částí, každou vypracujeme do kuličky a přikryjeme ještě na 10 minut sáčkem. Každou kuličku rozválíme na tenkou placku a děláme na pánvi na sucho. Na placce musí vzniknout až rádoby spálené fleky. Placku smažíme z jedné strany, ze druhé smažíme až do té doby, než se sama nafoukne. V tu chvíli je hotová.


Makra na 1/8
Kalorie: 152 kcal
Bílkoviny: 4,8 g
Sacharidy: 26 g
Tuky: 2,75 g
Vláknina: 2,3 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Zkoušeli jste doma tortily nebo jiné podobné placky bez droždí? 



20 komentářů:

  1. Placky vyzerajú výborne, určite ich vyskúšam vo verzii s pohánkovou múkou :-)
    Inak často pripravujem pita, naan a pod., ale všade idú kvasnice a lepková múka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohankovou mouku vyzkoušenou nemám, ale uvidíš, co to udělá. Když to nemusí kynout tak by snad nemusel být problém :)

      Vymazat
  2. Zajímavý recept. Tortily ani nějaké jiné placky jsem zatím nezkoušela, tak možná dobrá inspirace :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Stáni! :) Já zkoušela i tortily, ale ty se mi teda moc nepovedly 😅

      Vymazat
  3. Mňam! Tak ty musím vyzkoušet 😍. Tortily totiž doma milujeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My taky! Hlavně je to takový fofr oběd :) a plnit se dají prakticky čímkoliv

      Vymazat
  4. Mne špaldová múka nechutí. Dala som jej niekoľko šancí ale bez úspechu :(

    môj blog DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stejně dobře to půjde i s hladkou moukou. S tou jsem to totiž zkoušela jako s první :)

      Vymazat
  5. Páni, ty vypadají skvěle, musím vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
  6. This looks super yum and healthy!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jsi prostě největší šikulka! A tenhle recept zvládnu taky a dokonce vím, že bychom to jedli oba dva (já s přítelem :-D). I když já si teď koupila tortilly a pizza těsto z Aktinu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Janičko <3 To moc ráda slyším, není na něm nic těžkého :) Já z Aktinu moc neobjednávám, ale věřím, že je to super pomocník :)

      Vymazat
  8. Ahoj,
    placky vypadají luxusně, já mám tento typ jídla moc ráda. Určitě je vyzkouším. Ráda si do nich dávám třeba různé sýry a podobně:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, moc děkuju za milý komentář! :) No vidíš, sýrovou variaci musím někdy vyzkoušet :)

      Vymazat
  9. Vypadají jednoduše, takové recepty z pár surovin mám moc ráda! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, nikdo nechce dělat recepty o 100 surovinách :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥