středa 19. dubna 2017

Po roce jsem zase zpět

Ahojte! :)

Skoro přes rok jsem na tento blog nic nenapsala. Důvod bych nazvala syndrom vyhoření. Vždy mě něco neskutečně nadchne (ať už je to psaní blogu či psaní si deníčku přes letní prázdniny), ale nečekaně to u mě po pá dnech maximálně týdnech přejde. A přece se nebudu do ničeho nutit, že jo. Člověk má dělat to, co ho baví a naplňuje :)

Dělej, co miluješ. Miluj, co děláš.


Proč jsem se teda rozhodla zase něco začít psát? Důvodů je hned několik, blíží se matura a je to další úžasný způsob, jak prokrastinovat (btw. maturuje z vás taky letos někdo a vybral si za téma u slohovky prokrastinaci? já jo :D :D ), protože si můžete říct, že jste přece za ten den aspoň napsali nějaké články na blog! :D Další důvod je ten, že mám úchylku si fotit jídlo, kdekoli, kdykoli. Prostě mě to baví se pak dívat na své výtvory a říkat si, jak jsem šikovná :D Trochu mě mrzí, že jsem jediná, kdo tyto výtvory vidí (když nepočítám přítele, který mi vždy kouká na fotky :D ) a chtěla bych je poslat do světa, aby se i další lidé, co se zajímají o zdraví životní styl, mohli inspirovat. No a poslední důvod je ten, že hrozně ráda zkouším nové recepty. Ne vždy je to tak dobrý recept, že bych si ho chtěla zapsat do své psané kuchařky, ale třeba bych ho v budoucnu chtěla zase někdy ukuchtit a narovinu, mám asi přes 500 screenshootu a různých uložených stránek a stále to neubývá :D Spíš naopak - kyne. Tak si to sem budu psát do takové online kuchařky. Užitečné nejen pro mě, ale také pro vás. :)

Za ten rok se toho dost změnilo. O určitých věcech budou samostatné články. Zmíním zde jen ty věci, které se týkají blogu.



KONEC POČÍTÁNÍ KALORIÍ
V červnu jsem přestala počítat (IIFYM), protože jsem jela na dovolenou a už jsem se k tomu nevrátila. Vyhovuje mi více intuitivní stravování a řekla bych, že i mému tělu. Nijak nepřibírám, už ani nehubnu (díky bohu!!!) a prostě se tak nějak udržuju. Co to znamená pro vás? Recepty už nebudou přesně na gram a ani s kaloriemi a makroživinami. Budu se vždy ale snažit, aby to jídlo bylo vyvážené, s dostatečným obsahem bílkovin. :)

PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Neřekla bych přímo, že jsem si nějakou ppp (=porucha příjmu potravy) přímo prošla, ale spíš jsem se s nima pouze tak políbila. Každopádně bych se na toho téma chtěla více zaměřit a pomoc lidem, kteří s tímto mají problém.

Každý den je druhá šance.

VĚTŠÍ KREATIVITA
Kdo by to byl řekl, ale za ten rok jsem nasbírala neskutečně zkušeností, co se týče pečení, vaření a pod. Podělím se s vámi o některé mé postřehy, co se týče potravin. Například jak na dobrou konzistenci chia pudinku či jak upravit maso tak, aby se rozplývalo na jazyku. Nebo jak z obyčejné pohanky vytvořit dokonalou krémovou kaši? Taky jím teď jídla více promakané. Jako jo, jasně, nebudu lhát. Do školy se to prostě někdy nestíhá, tak kuskus, tofu, mražená zelenina je jistota. :D Ale už jsem vyzkoušela i zdravou svíčkovou, knedlo, vepřo, zelo, pizzu, lasagně, míša řezy, sladké šneky a mnoho jiného! Taky jsem se přestala bát kynutého těsta a začala se učit s ním péct. No, zatím mi tak 1/2 pokusů výjde podle mých představ. Když si to tak vemu, tak to není špatné, když se všechno učím sama. :D

NOVÉ VYBAVENÍ
Pořídila jsem si několik zdravých kuchařek a rozhodně chci do budoucna, aby se počet zvyšoval. Mám spoustu nových forem na pečení, takže se na to jídlo hned lépe kouká a méně mi zevšední, když mám co střídat. Také jsem si koupila waflovač (líídl, no ad :D :D ), k vánocům jsem dostala sekáček, od mamky k matuře tlakáč, každý půl rok si kupuju novou misku na kaše a už mám 4. :D :D No, až se od našich odstěhuju, kuchyň už budu mít předem vybavenou.

INSPIRACE Z YOUTUBE
Začala jsem sledovat hodně slečen, co natáčí videa na youtube o zdravém zdravotním stylu a některými se budu inspirovat a odkážu na ně. Mezi mé nejoblíbenější patří Camie, MaruškaVeg, Peťa Elblová, moni_gav a Veru.Veg.

DOLŇKY STRAVY
Odhodlala jsem se a koupila si proteiny (hlavně na slazení koláčků a dodání bílkovin). Nejsem v tom odborník, takže hodnotím chuť. Zatím jsem vyzkoušela jen od myproteinu 5 příchutí a jednu od prom-inu. Možná sem pak hodím recenzi, ale ne odbornou, čiště podle chuti či jak mi protein vyhovoval. Ještě jsem si pořídila flavdrops, které hodně sladí a nemají žádné kalorie. Mám doma i jeden sirup od bodylabu - kokosový, jo chuťově je moc dobrý, ale já prostě nedokážu zkousnout to složení. Všem závidím, jak tím mají krásně ozdobená jídla, ale prostě tohle je už jenom chemie, kterou chci co nejvíc omezit.

HOMEMADE
Protože se mi u hodně věcí nelíbí složení (nebo cena) a přesto bych je nechtěla z jídelníčku vynechat, snažím se dělat hodně věcí doma. Peču si domácí kynuté pečivo (jo, odhodlala jsem se!), vyrábím si vlastní datlové tyčinky (protože 30kč za tyčinku, se asi potento ne? :D ), proteinellu, proteinové směsi na palačinky a ovesné kaše, fazole si namáčím a doma vařím, abych ušetřila životní prostředí od plechovek (přemýšlíte někdy taky nad tím?) a mnoho dalšího, takže se dočkáte i receptů na domácí pečivo! Třikrát hip hip hurá. 

NE ZPRACOVANÝM POTRAVINÁM
Toto dost úzce souvisí s odstavečkem nahoře. Snažím se nejíst polotovary a co jde, udělat doma. Není to tak těžké, jak se zdá. :) Samozřejme, někdy si dám něco ne příliš zdravého nebo jsou věci, co moc nahradit nejsou, ale to, co jde si snažím udělat sama.

Jsi to, co jíš - takže nebuď rychlý (narážka na fastfoody), levný, snadný nebo falešný.


Tak, to je vše, co mě teď tak nějak napadlo a leželo na srdci. Tak se mějte krásně a snad u dalšího článku! :)

Míša♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥