Zkouškové se blíží, takže omluvte moji mírnou neaktivitu ♥ Články i videa vycházet budou, ale ne tak často.

čtvrtek 3. března 2016

Můj začátek cesty

Krásný večer všem :)

Dnes pro Vás mám kecací článek na téma, jak sem se vlastně rozhodla začít se sebou něco dělat. Jaké jsem zkoušela cvičení a jak se měnila má strava.

Už od mala jsem měla ráda jídlo, možná to bylo proto, že babička byla cukrářka, tak nám pořád dávala něco  sladkého (ne že by teď už nedávala, ale poprosila jsem jí, aby mi dávala spíš domácí marmelády, med a tak podobně). Když se rodiče dívali na mé staré fotky (oslava mých 13-ctých narozenin, rok 2011), tak říkají, že jsem možná trochu oplácaná byla - tedy hlavně v obličeji. Ale z toho období bohužel? bohudík? žádnou fotky své celé postavy nemám, tak to moc teď nedokážu posoudit. Ale když se já podívám zpětně na mé fotky z dovolené před dvěma roky (2014), říkám si, jak jsem tak mohla vypadat.

Na druhou stranu mi v té době bylo hrozně fajn. Váhu jsem měla stabilní, jedla jsem co jsem chtěla a nepřibrala, ale ani nezhubla. Necvičila jsem a nedělala žádný sport. No, nikdy jsem nebyla na ty kolektivní sporty.

A přesto mi teď všichni říkají, že jsem neměla důvod začít hubnout.

Úplně můj první hubnoucí pokus byl v září 2012, kdy jsem byla venku s jedním klukem a on mi řekl, že jsem tlustá. Ano, byla to hloupost se tím zabývat, ale poprvé jsem začala řešit to, jak vypadám. Stravu jsem nechala stejnou a začala jsem cvičit. Našla jsem si nějaké cviky na zadek a břicho. V kalendáři jsem si zaškrtávala dny, kdy jsem cvičila. Ale váha se po měsíci nehnula, jak jsem se mohla řídit váhou?, dobře, řídím se tím trochu doteď ale pššt a tak jsem to vzdala.

Pak dlouho nic. Možná byly nějaké dvoutýdenní pokusy, ale ty si nepamatuji a stejně mi nevydržely.

Velký zlom přišel v únoru 2015, kdy jsem začala jezdit víc na kole ze dvou důvodů - prokrastinace nad učením, haha to dělám do teď, a zlepšení si kondice. Někdy v březnu jsem začala i trochu cvičit - podle Jillian Michaels. Dělala jsem pouze první level a pouze asi 8 dní a to ještě ne v kuse. Fyzicky a ani časově jsem to moc nezvládala, tak jsem to prostě vzdala.

Jelikož si blížil cyklisťák a moje první dovolená u moře, tak jsem v dubnu začala běhat - v životě jsem neběhala a upřímně, běh jsem nesnášela. Ale měla jsem ze sebe skvělý pocit, když jsem poprvé doběhla. Po běhu jsem byla vždycky hrozně rudá, spocená, vyčerpaná, ale šťastná, že jsem se k tomu dokopala.

Přestaň mluvit a začni běhat.

V květnu jsem se rozhodla změnit stravu. Začala jsem jíst pravidelně a méně... Začala jsem si také shánět recepty a zkoušet je. Když jsem Jillian vzdala, vytvořila jsem si vlastní cvičební plán, který byl dost šílený, pouze na zadek a břicho, ke každému cca 5 cviků po 15 opakování a 3 série. Zabralo mi to cca 1,5h denně.

V červnu byl cyklisťák. No upřímně jsem to moc nezvládala, ale myslím, že kdybych nezačala něco se sebou dělat,bylo by to ještě horší. Za den ujet na kole 37km? pomoc! Byla jsem z toho totálně vyčerpaná, dokonce jsem i brečela, ale zvládla jsem to a to je hlavní, ne..? :)

Na začátku velkých prázdnin jsem to možná až přeháněla se cvičením. Dopoledne jsem byla vždy běhat 5km a cca 30 minut po obědě jsem 1,5h cvičila. A ani jídlo jsem si moc nepřidala, abych to lépe zvládala...

Jsem běžec, protože běhám. Ne protože běhám rychle. Ne protože běhám daleko.


Pak byla dovolená u moře, kde jsem svůj režim, tedy hlavně jídlo, úplně vypustila, protože to prostě nešlo. Koupit v Itálii normální pečivo byl celkem zázrak. A tak nějak po zbytek prázdnin už jsem to tak neřešila. přestala jsem běhat, cvičit. Jídlo jsem jedla trochu zdravěji, na snídani ovesnou kaši, ne moc bílé pečivo. Ale taky jsem si dost dopřávala - hodně zmrzlin, smažených věcí, langošů... Řekla jsem si, že zbytek prázdnin si užiju a začnu si svůj režim s nástupem školy.

A to se mi dobře povedlo! Ukecala jsem rodiče, abych si mohla vařit svoje obědy do školy. Upřímně - komu chutná jídlo ve školní jídelně? - mě už moc ne. Ale musela jsem zachovat alespoň jeden oběd týdně- Cvičila jsem různá videa podle YT na všechny části mého těla.

Domácí uvařené jídlo je námaha lásky.

A jak to, že mi to tak dlouho teď vydrželo? Váha šla dolů, oblečení bylo volnější. Později šla váha dolů, i když už jsem nechtěla, aby šla dolů. Díky Bohu se mi už teď zastavila a daří se mi jí udržet.

3 měsíce od teď budeš sobě děkovat.

O Vánocích jsem si všechny svátky užívala, od 24.-30.12, se vší všudy. Cvičení jsem vypustila a dopřávala si cukroví. Ale pekla jsem i své zdravější verze cukroví.

Po začátku školy jsem cvičila 6x týdne a poslední týden v lednu to už moje tělo nezvládalo, byla jsem hrozně unavená a neměla energii tak ty poslední lednové dny jsem cvičení vypustila a v jídle trochu polevila, abych dočerpala síly.

Od února jsem začala cvičit Kaylu Itsines - zatím se plánu držím (princip Vám napíšu až někdy příště, už tak je to dost dlouhé :D). A ze strany rodičů jsem začala chodit k výživové poradkyni, i o tom Vám povyprávím někdy příště. ;)

Myslím, že by tohle zatím stačilo. Pokud jste došli až jsem, tak Vám moc děkuju ♥

Užijte si zbytek večera :)


2 komentáře:

  1. Toto je moc pěkný článek :)) Ráda takhle počtu.. I když na blogu mám něco o tom jak jsem začala.. Přemýšlím o tom že taky napíšu něco o své cestě od začátku až po současnost... Pokud by ti to teda nevadilo :D Jinak super :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám ráda tyhle kecací články. Jasný, že váháš, určitě napiš, ať si taky můžu počíst :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥