čtvrtek 6. prosince 2018

Adventní Vídeň

V mém posledním videu jsem zmiňovala, že jsme si s přítelem zakoupili poukazy do Adventní Vídně. Objednávala jsem to přes stránky Hyperslevy, kde to měli za výhodnou cenu (celková cena bude řešena na konci článku).

A protože byl plánovaný příjezd zpět do Brna v 20:30 a nám poslední vlak jel 20:38, nechtěli jsme nic riskovat a zůstali na noc v Brně. Jak celý náš výlet dopadl a co všechno jsme ochutnali? To se dozvíte v dnešním článku :) Doporučuji vám si uvařit čaj a vzít k tomu nějaký zákusek, protože dnešní článek bude opravdu dlouhý!

Už jen datum našeho výletu bylo krásné - 1.12. a ráno, když jsme šli k autu, všude byl sníh. No, spíš jen poprašek ale lepší něco než nic. Cestou vlakem do Brna sněhu přibývalo a začalo to mít tu správnou atmosféru. Měli jsme 0,5h rezervu před příjezdem autobusu. Přišla nám sms, že bude mít autobus 15min zpoždění, což není tak hrozné, ale co potom následovalo...

9:15 jsme vyrazili směr Vídeň. Slyšela jsem paní před náma, že se nějak pořád baví o Brně a hlavním nádraží a nějak jsem to nechápala :D Když jsme se v 9:45 znovu objevili na nástupním místě, řekla jsem si jenom AHA. Nebudete věřit, ale nechali jsme tam paní průvodkyni (byla totálně jako z účastníků :D). Nedokážu pochopit, že tam ona nebyla, když je to průvodkyně a ani, že na ni řidiči (ti teda nebyli Karel a Karel :( ) nepočkali,  když věděli, že s námi pojede průvodkyně :D

Tak jsme znovu vyrazili. Už při nástupu do autobusu mi bylo divné, že nás nikdo nekontroloval (jako poukazy a podobně). A když jsme se znovu v 10 objevili před budovou hlavního nádraží, že jsme někoho zapomněli, myslela jsem, že mě šlehne :D

O hodinu později už jsme ale doopravdy vyrazili směr Vídeň. S krátkou přestávkou v Mikulově jsme do Vídně dorazili ve 12h. Po cestě se nás paní průvodkyně ptala, zda bychom měli zájem vyrážet o hodinu později, když jsme se takhle zpozdili (místo v 18h v 19h). Všichni jsme řekli, že chceme později, teda až na 3 lidi, kvůli kterým se nakonec odjíždělo v plánovaný čas (tedy 18:00).

Po příjezdu do Vídně nám paní průvodkyně řekla, že si buď můžeme s ní projít město Vídeň s výkladem nebo hned vyrazit na trhy. Rozhodli jsme se (nebo spíš jen já, přítelovi se moc nechtělo :D:D), že půjdeme s průvodkyní. Asi po půl hodině, co jsme šli se zbytkem a dorazili na nějaké náměstí, kde byly menší trhy (a že těch trhů tam bylo!) a spousta lidí, tak se nám paní průvodkyně ztratila z dohledu :D A ztratili se.

Trochu jsme zmatkovali a snažili se tam dojít podle google map. Věděla jsem, že se ty trhy jmenují Christkindlemark, jenže později jsme zjistili, že se tam takhle jmenují všechny trhy :D :D :D

Takže jsem se rozhodla, že se prostě zeptám. A ve chvíli, kdy jsem vyslovila tuto větu jsem uslyšela češtinu. (Předtím jsem přítelovi nadávala, že já se ptát nechci, protože já a cizí jazyky moc dohromady nejde :D :D). Čechů tam byla opravdu SPOUSTA. Paní nás hned nasměrovali a my se ocitli na trzích. Mezi stovkama dalších.

Protože nám po našem bloudění vyhládlo, šli jsme se podíval, co si dáme. Nakonec jsme vybrali hot dog. Říkala jsem si, jaký bude, když stojí 5€ a byl opravdu obří :D Byly tam na výběr různé klobásy, ale ani jeden jsme se v tom nevyznali, takže jsem vzala tu, co se mi nejvíc líbila :D

Zákusek samozřejmě nesměl chybět, takže jsme zamířili k "pekařství". Vůbec jsem si tam mezi těma dobrotama nemohla vybrat! Nakonec jsem si vzala Nusstangerl (zleva třetí) - protože oříšky jsou láska ♥  Bylo to moc dobré, jenom je škoda, že to nepřihřívali. To by byla fakt pecka! Ceny se pohybovaly 3-5€ za kus.

Přítel měl chuť na bílou čokoládu, tak si vybral Esternázy (zleva čtvrtý). Bohužel byl chudinka zklamán! Nebyla to bílá čokoláda, ale citrónová poleva :D A bylo to opravdu dost sladké. Ani to nedojedl a mohla jsem to s chutí dojíst já! :D O:)

To už bylo pár hodin, co jsme byli venku a začali jsme opravdu mrznout. Hodně mrznout. Fakt jsem se zimou klepala. Proto jsme si zašli na punč. Ostatně, co by byly trhy bez punče?! Hah, teď kecám. Vždycky jsem si tam dávala nealko a tentokrát, že dáme alko (doufala jsem, že to otupí tu bolest, ale to bych jich musela vypít několik :D). Byl to můj první alkohol po 6 letech (když nepočítám v polevách, cukroví atd).

Dostali jsme to ve fakt stylových botách, ikdyž se mi Santa líbil víc :D Přítel si je ale zamiloval, takže jsme si je nechali. Punč stál 4€ stejně jako záloha na hrníčky. Ochutnával první a opravdu mě vylekal :D Říkal, že je to hrozně silné. Ze začátku mi to ani tak nepřišlo, ale pak jsem taky měla pocit, že piju jen rum s rumem a kořením. :D :D

Protože jsme měli hot dog na půl, přítel měl ještě chuť na něco slaného. Vybrali jsme stánek, kde měli různé housky, které zapékali. Protože si ale vybral Mozzarella und Tomate, tak jsem neochutnala :D (nejím rajčata).

Měli tam kluziště, které nebylo jenom ovál, ale byla to cesta! Také se na místě dali půjčit brusle, což mi přišlo fakt super. Záchody také měli hezké, udržované. Po každém použití je otírali. Poplatek byl 0,5€ což bylo fakt super.

Jinak co musím říct za sebe, tak oproti českým trhům tam na mě bylo nějak moc málo jídla :D :D Prodávali tam hlavně různé ozdoby na stromeček, vánoční výzdobu... A co mě opravdu pobavilo, tak se tam prodával český trdelník - název stánku byl opravdu Trdelník! :D Chtěla jsem si dát český trdelník v Rakousku, bohužel po druhé jsme už stánek nenašli.

Na místo setkání s autobusem jsme dorazili asi o 1,5h dříve (v tu chvíli jsme začali být rádi, že jedeme už v 18:00 :D), tak jsme se vydali projít trhy na Marien Terezien Platz a nakoupit nějaké suvenýry. Měli tam fotobudky s vánočním pozadí, takže jsem přítele ukecala na fotku ♥ Ten stroj nevracel drobné a pár, který tam byl před náma, tak nám tam nechali 1€ (2 fotky stály 3€).

Už na prvních trzích si přítel všiml polévky v chlebu. Tam jsme ale na ten stánek nikde nenarazili, takže když jsme je uviděli právě na M. T. Platz a my už opravdu byli hrozně promrzlý, polévka byla jasnou volbou! Měli buď gulášovou, kterou fakt nemusím nebo knoblauch creme. Slečna mi vysvětlila, že je to česneková, tak jsme si dali tu a byla fakt vyborná!!

Co se Vídni musí nechat, tak je to opravdu překrásná výzdoba, opravdu nádhera. Bohužel foťák to moc dobře nepobíral, ale snažila jsem se vám to zachytit. To člověk prostě musí zažít ♥ A taky tam měli relativně spoustu sněhu, což bylo opravdu kouzelné ♥

Jinak jsem vám chtěla z celého výletu natáčet vlog, jenže při příchodu na ty hlavní trhy se mi při 60% vypl telefon zimou. Fakt mě naštval a byla jsem neskutečně ráda, že jsem se tahala se zrcadlovkou, jinak bych totiž byla úplně bez fotek.

Do Brna jsme nakonec dorazili už v 8, ale protože jsme měli sehnané ubytování a byli jsme domluveni, že nakoupíme vánoční dárky, důstali jsme až do neděle. Po cestě na ubytování jsme šli přes trhy na Náměstí Svobody, kde jsme si dali večeři. Ubytování jsme měli přes Airbnb a ubytování u Marušky bylo opravdu super, doporučuju! Dokonce byla tak laskavá a při našem příchodu ze zimy nám uvařila kotel čaje ♥

Jak nás tedy vyšel výlet cenově? (pro 1 osobu)
350,- poukaz od cestovní kanceláře (doprava Brno - Vídeň, služby průvodce)
180,- jízdenky na vlak Česká Třebová - Brno
50,- pojištění
250,- ubytování
+ kapesné (každý podle možností)
---------------------
celkem: 830kč

Tak, omlouvám se za tak dlouhý článek, ale prostě jsem vám musela všechno napsat :D A pokud se chcete naladit na tu správnou vánoční atmosféru a chtěli by jste si přečíst ještě nějaké tématicky zaměřené články ohledně Vánoc, mrkněte na blog k Alešovi z blogu alesotava.cz

Co musím vyzdvihnout, tak u vánočně zaměřených článků najdete k puštění i vánoční hudbu na začátku článku!! (Tu najdete u všech článků, ale vánoční hudba je prostě kouzelná :D) Jinak se Aleš věnuje hlavně cestování a článkům ze života, takže pokud by vás tato témata zajímala, určitě se k němu podívejte :)

Pokud jste dnešní článek dočetli až sem, tak vám opravdu moc moc děkuju ♥ Příště se uvidíme u kratšího a můžu vám prozradit, že to bude recenze na nějakou novinku (dobrotu samozřejmě), tak se zatím mějte krásně a užívejte vánočního času ♥♥

Pa, Míša ♥

P.S. Pro zpestření přikládám krátký vlog ♥

Navštívili jste trhy ve Vídni nebo nějaké jiné? Co máte na trzích nejradši?

Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)

Sociální sítě:
Facebook stránka - https://www.facebook.com/wantbefitm/
Instagram účet - https://www.instagram.com/wantbefitm/

Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

1. Tak to je super, hned se do té Vídně těším víc. :) My akorát pojedeme bez cestovky, takže to budeme mít trochu dražší vlakem, ale když jsme naposledy jeli do Drážďan s cestovkou, tak jsme jeli autobusem s rozbitým záchodem a z toho jsem pak dost nervózní. :D Zaujaly mě hodně ty slané housky a výzdoba, snad to za to bude stát. :)

I am Lenka

2. Na mne tyhle obrovské vánoční trhy nejsou. Já raději něco komornějšího. Ale na horkou medovinu před Vánoci každý rok někam zajdu - většinou to bývají trhy na nám. Míru, které nejsou moc velké a bývají tam i stánky se zajímavými věcmi (mám odtud třeba keramicky adventní svícen, co mám na blogu vyfocený u článku z první adventní neděle)
    Budu se těšit na článek s recenzí...

3. Byli jsme na Christkindlesmarkt v Norimberku:D A bylo.to nádherné. Už jsem si říkala, že by tu nebyly zapékané housky a bagety? Tu jsem měla a byla výborna!
    Jinak ty fotky jsou fakt krásné, hned bych jela zase na Německé trhy, protože to je něco!
    A ten hrnek na punč vypadá fakt dobře

4. Tak teď jsi mě dost nadchla, protože do Vídně jedu příští víkend! :D Ještě jsme tam nikdy nebyla a moc se těším:3 Musím taky vyzkoušet to jídlo a snad nebude takový problém s dopravou :D

5. Moc krásné fotky, úplně cítím tu vánoční atmosféru ♥ já jsem ve Vídni před pár lety byla taky na Vánoce, ale ráda bych se tam vypravila znovu :)
    MyGoldenMind

6. Moc pěkný článek a hlavně fotky :) Měli jste štěstí, že byl sníh, takhle to má tu pravou atmosféru :) Musel to být úžasný výlet a těch dobrot co jste ochutnali..:)

7. Já byla na trhách v Ředhošti. Popradě jsem čekala víc. Byla jsem klamaná. Trhy se nijak nelišily od těch obyčejných. Nic jsem tam na Vánoce nekoupila kromě lapače snů pro sebe.
    V Drážďanech se mi moc líbilo, příště pojedu někam jinam na jiné trhy, jen jsme měli málo času..
    Je vidět, že jste si den užili :) Snad jste tam dobře pořídili :)

8. Do Vídně na vánoční trhy se chci někdy určitě zajet podívat, když to nemáma z ČR tak daleko :) Koukám, že jsem měli ještě štěstí na sníh, takže věřím, že si načerpala vánoční náladu :)

9. Článek i vlog se ti moc povedl :) A to zapomenutí průvodkyně taky moc nepobírám :D Letos se na trhy do ciziny nikde nechystáme, ale byla jsem trzích v Drážďanech, Krakowě a Bratislavě. A i když píšeš, že ti přišlo, že na trzích neměli tolik jídla jako my, tak mi to podle fotek ani nepřijde! :D

10. Tak zapomenutí průvodkyně mě hned takhle po ránu neskutečně pobavilo :D To by se ani Pamele nestalo!! :DD
    Krásně jsi to popsala! Já ve Vídni byla v prváku se třídou, ale mě to moc nevzalo :( Líbilo se mi, když nás ředitel provedl po nejdůležitějších místech a památkách (to bylo fakt super), ale trhy mi přišly takový nijaký :D Mně ve výsledku přijdou všechny trhy úplně stejný a nikde není nic extra :D
    Já byla včera ve Zlíně (kousek z tadyma bydlím :D :D) a bylo to super. Sice jsem tam jela jen kvůli huňatým vysokým ponožkám s ovčí vlnou (ty si kupuju pokaždý! <3), ale dávala jsem si tam burger a ten byl naprosto famózní! Fakt koho by napadlo, že burger ze stánku bude tak dobrej :D
    Jinak podle mě jedny z nejhezčích trhů jsou v Plzni! Určitě doporučuju :)

11. No to jste měli dost zajímavou cestu teda:D. A škoda té zimy, ale co, když už vánoční trh, tak ať pořádný:D! Hlavní je, že jste si je užili společně s přítelem:).

Verča ze Ztracena v Praze

12. Ve Vídni na Vánočních trzích jsem ještě nikdy nebyla, ale plánujeme to jenže přítel před Vánoci dost pracuje :D, takže to zatím není reálné.

Škoda, že jste zapomněli tu paní průvodkyni a že jste se ztratili! :D
    Pěkný vlog! :)

Shard of Dreams

13. Jejda tak to je krásné navození vánoční atmosféry a Vídeň je k tomu jako stvořená. Sníh tomu aspoň dodal i když je mi jasné, jak člověk promrzne!
    Jídlo jsou velké lákadla, já jsem se ve Vídni málo k čemu dostala, byly tam nekonečné fronty. Ale punč jsem si vystála !
    Krásný výlet a vzpomínky Vám nikdo nevezme.

Užívejte!
    Mirka
    Spoon and willpower

14. Super článek, zrovna příští pondělí se s přítelem chystáme do Vídně na trhy, takže děkuji za inspiraci! :)

15. Koukám, že letos adventní Vídeň vede :D :) Moc krásné fotky, hlavně ta vaše společná :D Cena zájezdu je podle mě super :)

TheWayByA

16. Na vánoční Vídeň se chystám už asi 5 let :-/ Jenže v předvánočním čase jsem prostě pořád v nějakem časovem presu... Udělala jsem si čas aspon na Dráždany protože je máme kousek a tu atmosféru miluju - vřele doporučuju, ale ta Vídeň mi pořád nějak uniká, ikdyž je krásná i v létě :-)

17. Krásné fotky, doufám, že se do vánoční Vídně brzy podívám i já.

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥